Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی و جریانات خنک شمالی طی ساعات آتی خبر داد و گفت: طی دو روز آینده نوار شمالی کشوربا بارش باران، وزش باد شدید، کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌‌ای دما و احتمال آبگرفتگی مواجه می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز یکشنبه جوی نسبتاً پایدار در غالب نقاط کشورمان حکمفرما بود اما از فردا دوشنبه سامانه بارشی و جریانات خنک شمالی وارد کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این سامانه بارشی جدید استانهای واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و نوار شمالی کشور را در بر می‌گیرد و به این ترتیب شاهد ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نوار شمالی کشور خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه نیز به علت مستقر شدن سامانه بارشی بر روی شمال کشور، بخشهایی از استانهای شمال غرب، استانهای واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرزو شمال شرق کشور با بارش باران و وزش باد شدید به همراه کاهش دما مواجه می‌شوند.

به گفته وظیفه، کاهش دمای 5 تا 10 درجه‌‌ای و بارشها در روز سه‌شنبه نوار شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بخشهایی از کشور را در بر می‌گیرد، گفت: در همین مدت استانهای تهران، قزوین ،زنجان، قم، سمنان، اصفهان، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان بلوچستان با باد و گرد و خاک مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارشهای باران در نوار شمالی و به‌ویژه گیلان و مازندران شدت می‌گیرد و احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیلها دور از انتظار نخواهد بود؛ ضمنا دریای خزر نیز در همین مدت مواج است.

وظیفه، همدان با 3 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و بندرعباس با 37 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 25 درجه بالای صفر رسید.

وی تصریح کرد: تهران طی 48 ساعت آینده با کاهش پنج درجه‌ای دما، افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش پراکنده باران مواجه خواهد شد؛ افزایش ابر، کاهش دما، بارش باران و احتمال آبگرفتگی برای استانهای نیمه شمالی کشور دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

R1365/P1011117/S2,23,25/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها

سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان