Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوران فابیوس وزیر خارجه پیشین فرانسه ممکن است در دادگاه رسیدگی به پرونده همکاری دولت این کشور با تروریست ها در شمال سوریه، شهادت دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، لوران فابیوس وزیر خارجه پیشین فرانسه ممکن است در دادگاه رسیدگی به پرونده همکاری دولت این کشور با تروریست ها در شمال سوریه، شهادت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت ساختمان سازی «لافارژ» متهم است یک کارخانه تولید سیمان را با پرداخت مبالغ هنگفتی باج به داعش و سایر گروه های مسلح، در فاصله سال های 2010 تا 2014 در سوریه فعال نگه داشته است.
ماه گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می داد دولت فرانسه از همکاری شرکت لافارژ با النصره، داعش و سایر گروه های شبه نظامی در شمال سوریه مطلع بوده و این شرکت را به ادامه همکاری ترغیب می کرده است. گروه مردم نهادی که برای اولین بار ارتباط شرکت فرانسوی را با تروریست ها فاش کرد، اکنون خواستار حضور فابیوس در دادگاه برای شهادت دادن در این زمینه است.
این گزارش تکان دهنده نشان می دهد شرکت لافارژ برای ادامه فعالیت کارخانه سیمان خود در شمال سوریه، ماهانه ده ها هزار دلار باج به گروه های تروریستی می پرداخته و از این طریق ساکنان محلی را به خطر انداخته است.
ماریو داس، از انجمن غیردولتی شرپا گفت، با توجه به تحریم نفتی و این که داعش تنها دارنده نفت در منطقه شمال سوریه بود، شرکت لافارژ نفت مورد نیاز کارخانه سیمان خود را از داعش خریداری می کرد و این اقدام براساس قوانین فرانسه، کمک مالی به تروریسم است و می تواند حتی اقدامی تروریستی محسوب شود.
دولت فرانسه با رد همه اتهامات تلاش کرده است تمامی تقصیرها را متوجه شرکت لافارژ کند. هنوز سوالات زیادی درباره همکاری این شرکت با تروریست ها وجود دارد.
هفته گذشته 6 بمب بنزینی در کارخانه لافارژ در شمال پاریس کشف و خنثی شد. هیچ گروهی مسوولیت کار گذاشتن این بمب ها را برعهده نگرفته است.
گروه مردم نهاد همچنین خواستار شهادت سفیر پیشین فرانسه در سوریه درباره اتهام همکاری دولت با تروریست ها شده است.

دانلود دانلود تصویر

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های جمعی گزارش دادند که نیروهای پلیس فرانسه با شهروندانی که قصد شرکت در ۲ تظاهرات ضدصهیونیستی را در برابر دانشگاه سوربن داشتند برخورد کردند.

این اعتراضات همزمان با حضور امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دانشگاه سوربن انجام می‌شد.

موج اعتراضات ضدصهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا با واکنش شدید نیروهای امنیتی این کشورها رو به رو شده است.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ پس از دانشگاه‌های هاروارد، براون و کالیفرنیای جنوبی به دانشگاه تگزاس رسیده و محوطه دانشگاه تگزاس صحنه ضد و خورد پلیس با دانشجویان شده است.

در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس در مخالفت با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تاکنون حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری قاهره ۲۴ بامداد امروز گزارش داد که دانشجویان در شعارهای خود ارتش رژیم صهیونیستی را یک سازمان تروریستی نامیدند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای از آمریکا خبر دادند که تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که ۱۳۳ نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند و کلاس‌های درس نیز از بیم گسترش تجمعات ضد صهیونیستی مجازی اعلام شده است.

کد خبر 6088549

دیگر خبرها

  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات