Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین مجلس:


رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت قاطع ایران از عراق یکپارچه، گفت: رویکرد اقلیم کردستان با وجود برنامه‌های پشت پرده اسرائیل به منطقه آسیب می‌زند.

به گزارش بی‌باک به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای خود در حاشیه یکصد و سی و هفتمین اجلاس IPU امروز (یکشنبه، ۲۳ مهرماه) در دیدار با رئیس پارلمان عراق به شرایط عراق و منطقه اشاره کرد و گفت: شرایط به وجود آمده، گسترش رایزنی، مذاکره و گفت وگو بین دو کشور را ضروری ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تحولات عراق سبب نگرانی نسبت به آینده این کشور می باشد، عراق هنوز از شر تروریست رها نیافته مسئله جدایی طلبی کردستان شروع شد.

لاریجانی به حمایت ایران از کردهای عراق در جریان تروریسم و مبارزه با آن اشاره کرد و گفت: رویکرد کردستان بر امنیت عراق و منطقه لطمه می زند زیرا اسرائیل پشت سر این قضیه قرار دارد.

وی ادامه داد: آمریکا نیز هر چند به ظاهر مخالفت می کند اما چندان اطمینان به آن ها نداریم.

لاریجانی ادامه داد: احتمال سوء استفاده برخی از اوضاع عراق وجود دارد بنابراین مسائل باید به درستی رصد و سیاستگذاری شود.

وی عراق را کشوری مهم، ممتاز و دموکرات خواند و گفت: این بحران احتمالی شکننده در داخل و خارج از عراق می تواند وجود داشته باشد بنابراین باید هوشیار بود. تحرکات پارلمان و دولت عراق خوب بوده اما کافی نیست. باید سعی شود مسائل در کوتاه ترین زمان ممکن حل و فصل شود.

لاریجانی تصریح کرد: حرکت همه پرسی دستاوردهای این سال های اقلیم کردستان را از بین می برد و برای منطقه مشکل ساز می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران از عراق یکپارچه حمایت قاطع می کند.

رئیس پارلمان عراق: تاکید بر حفظ تمامیت ارضی عراق و عراق یکپارچه

در این دیدار سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق نیز از مواضع و حمایت ایران قدردانی کرد و گفت: عراق هنوز نیازمند مشورت و حمایت های ایران می باشد.

وی گفت: بعد از آزادی موصل به بازسازی منطقه و بازگشت آوارگان می اندیشیدیم که وارد مسئله جدید اقلیم کردستان شدیم.

رئیس پارلمان عراق افزود: در قانون اساسی عراق همه پرسی وجود ندارد و بر عراق یکپارچه تاکید شده است. در خصوص کردستان نیز مشکلاتی ناشی از حضور تروریست ها و برخی نارسایی ها حتی برخی خطاهای سیاسی وجود آمد که راه حل آن مذاکره و گفت وگو است.

الجبوری بحران عراق را در برگیرنده منطقه دانست و گفت: احتمال گسترش بحران عراق در منطقه به خصوص ایران وجود دارد و از این بابت نگران هستیم.

وی رفراندوم در کردستان عراق را فاقد رسمیت و مشروعیت خواند و به دیدار خود با مسعود بارزانی اشاره کرد و گفت: تصمیم و اقدامات دولت عراق برای بست سرزمین و سه سرزمین خودش بوده است که باید زودتر انجام می شد. این اقدامات برای مقابله با کردستان و در برابر همه پرسی یا تحریم کردستان انجام نشده است.

وی ادامه داد: بحران عراق کردستان منطقه ای است و باید به صورت منطقه ای حل و فصل شود بنابراین رایزنی ها باید افزایش یابد.

رئیس پارلمان عراق گفت: آنچه از سوی بارزانی انجام شده سبب ایجاد مناقشه در منطقه شده است، عراق از کردها حمایت می کند و به آن ها احترام می گذارد اما به حفظ تمامیت ارضی عراق و عراق یکپارچه تاکید داریم.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان در دیدار هنیه: کلید صلح منطقه ایجاد دولت فلسطینی است

رئیس جمهور ترکیه در دیدار با رهبر جنبش حماس گفت: کلید صلح پایدار در منطقه ایجاد دولت فلسطینی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه میزبان اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس و دیگر رهبران این جنبش از جمله خالد مشعل بود.

دیدار آنها در استانبول به مدت 2.5 ساعت به طول انجامید.

بر اساس بیانیه نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، در این دیدار،  حمله رژیم صهیونیستی به غزه و وضعیت انسانی آن، کمکهای انسانی به غزه به صورت کافی و مستمر و ایجاد یک صلح عادلانه و پایدار در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

اردوغان با اشاره به تلاش های دیپلماتیک ترکیه برای توجه جامعه جهانی به ظلم روا شده علیه مردم فلسطین و لزوم پایان دادن هر چه سریعتر به وحشت به راه افتاده در غزه و آتش بس پایدار، اظهار داشت: اسرائیل حتماً یک روز تاوان ظلم علیه مردم فلسطین را خواهد داد. ترکیه در هر جایی قتل عام علیه مردم غزه را به گوش دنیا می رساند. کلید صلح پایدار در منطقه ایجاد دولت فلسطینی است.

وی با تاکید بر لزوم اتحاد همه فلسطینی ها، گفت: محکمترین پاسخ به اسرائیل از مسیر اتحاد فلسطینی هاست که باید آرمان و حقایق فلسطین را بیان کرد که افکار عمومی بین المللی را گمراه می کند.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به کمکهای انسانی این کشور به مردم غزه اظهار داشت: تاکنون 45 هزار تن کمکهای انسانی به منطقه ارسال شده است. روابط تجاری با اسرائیل کاهش یافته است و یکسری تحریم ها علیه اسرائیل وضع شده است.

اردوغان همچنین در خصوص افزایش تنش بین اسرائیل و ایران نیز گفت: نباید به اسرائیل اجازه داد که از آنچه اتفاق افتاده برای خود جایگاهی پیدا کند. باید فعالیت هایی انجام داد که دوباره توجه را به غزه جلب کند.

وی به هنیه بابت شهادت فرزندان و نوه هایش در حملات رژیم اسرائیل تسلیت گفت.

در این دیدار، هاکان فیدان وزیر خارجه، ابراهیم کالین رئیس سازمان اطلاعات این کشور و مشاوران اردوغان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان در دیدار هنیه: کلید صلح منطقه ایجاد دولت فلسطینی است
  • اسرائیل تلاش می‌کند اردن را متحد خود و ضدایران نشان دهد/ افکار عمومی اعراب بیش از ایران اردن را تحت فشار قرار داد/ همسایگی با اسرائیل، اردن را آسیب‌پذیر کرده است/ اردن تلاش می‌کند از تنش در رابطه ایران و اسرائیل آسیب نبیند
  • واکنش عراق به اقدام تخریبی اسرائیل در اصفهان
  • پالتیکو: بایدن کورکورانه به اسرائیل وفادار است
  • حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید
  • رویکرد گمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند