Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:57:30 GMT

فعالیت ورزشی100 نابینا و کم بینا در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۶۴۵۶

فعالیت ورزشی100 نابینا و کم بینا در هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- رئیس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان هرمزگان گفت: درحال حاضر از چهار هزار و 661 نفر نابینا و کم بینا در استان، یکصد نفر به فعالیت های ورزشی تحت پوشش این هیات مشغول هستند.

محمد جاودان عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام گذاری امروز به نام روز عصای سفید ، اظهار داشت: نابینایان و کم بینایان هرمزگان از استعداد بسیاری برای یادگیری رشته ها و فنون مختلف برخوردار هستند اما به دلیل کمبود امکانات ، بسیاری از این استعدادها شناخته نمی شوند و به عرصه ظهور نمی رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به حضور موفق تیم فوتبال نابینایان هرمزگان در چهارمین دوره لیگ برتر فوتبال نابینایان، خاطرنشان کرد: این تیم در این رقابتها که اواخر شهریورماه به میزبانی شیراز برگزار شد ، موفق به کسب مقام سوم شدند و جواز حضور در رقابت های بین المللی جام فجر را از آن خود کردند.
جاودان با بیان اینکه این هیات در بیشتر رقابت های کشوری شرکت می کند ، گفت: ورزشکاران نابینا وکم بینای هرمزگان سال گذشته 17 مدال از مسابقه های کشوری کسب کردند و این هیات توانست براساس ارزیابی های انجام شده رتبه یازدهم کشوری را ازآن خود کند.
وی ضمن تاکید بر حمایت مادی و معنوی مسئولان و مردم از ورزشکاران نابینا و کم بینا ، تصریح کرد: برای موفقیت این گروه از ورزشکاران و توسعه فعالیت های ورزشی در میان آنها نیازمند همکاری همه قشرها هستیم.
جاودان بیان داشت: این گروه از ورزشگان برای طی پله های موفقیت و درخشش هر چه بیشتر در عرصه های ملی و بین المللی نیازمند حمایت و همراهی همه جانبه مسئولان اجرایی و ورزشی در استان هستند.
رئیس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان هرمزگان اظهار کرد: هیات نابینایان استان در رشته های فوتبال پنج نفره ، شطرنج، گلبال ، دو ومیدانی، جودو و شنا مشغول به فعالیت است.
15 اکتبر برابر با 23 مهرماه به نام روز جهانی نابینایان وعصای سفید نام گذاری شده است.
عصای سفید از زمان جنگ جهانی اول نمادی برای نابینایان شناخته شد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به‌ صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

کد خبر 6087387

دیگر خبرها

  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، مدیرعامل فولاد شد!
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است