Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > دیپلماسی - مهر نوشت: در حالی که رئیس جمهوری ایران اخیرا از همتای فرانسوی خود برای سفر به تهران دعوت کرده بود، امانوئل ماکرون از سفر خود به ایران در «زمان مناسب» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که در «زمان مناسب» به ایران سفر خواهد کرد.

«امانوئل ماکرون» در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت: ما با آمریکا درباره ایران توافق نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ می خواهد لحنش را تند کند اما من نه.
رئیس جمهور فرانسه عدم تائید پایبندی ایران به برجام از سوی آمریکا را اقدامی نادرست خواند و نسبت به پایبند ماندن ایالات متحده به توافق هسته ای ابراز امیدواری کرد.

ماکرون همچنین از سفر خود به تهران در «زمان مناسب» خبر داد.

گفتنی است که کاخ الیزه پیش از این اعلام کرده بود که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه بعد از تماس تلفنی که با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود داشت، موضوع سفر به تهران را بررسی کرده است.
کاخ الیزه در این باره گفت: دعوت سفر به ایران که از سوی رئیس جمهوری این کشور پیشنهاد شد، بررسی شده است.

فرانس پرس همچنین به نقل از وبسایت ریاست جمهوری ایران، تاریخ این سفر را سال میلادی آینده (۲۰۱۸) اعلام کرد.

با پذیرش این دعوت، این نخستین بار از سال میلادی ۱۹۷۱ به این سو خواهد بود که یکی از رؤسای جمهور فرانسه به ایران سفر می کند.

این در حالی است که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز طی هفته های آتی برای دیدار با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی، به تهران می آید.

اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در عدم تایید توافق هسته ای ایران و تهدید به خروج از آن در صورت عدم اعمال تغییرات، موضوع گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و فرانسه و همچنین سفر لودریان، عنوان می‌شود.

5252

کلید واژه‌ها : ایران و فرانسه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرانسه، رئال مادرید را تهدید کرد!

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد کیلیان امباپه با پاری سن ژرمن در پایان فصل جاری به اتمام خواهد رسید و او دیگر تصمیمی برای ادامه حضور در پارک دو پرنس ندارد و انتظار می‌رود که خیلی زود پیوستنش به رئال مادرید به صورت رسمی اعلام شود. 

رقابت‌های جام ملت‌های اروپای 2024 قرار است از اواخر خرداد ماه برگزار شود و این بازیکن هم به عنوان اصلی‌ترین ستاره تیم ملی فرانسه به همراه این تیم در آلمان حضور خواهد داشت تا در کنار هم تیمی‌هایش برای کسب عنوان قهرمانی این مسابقات تلاش کند.

مدیران رئال مادرید صراحتا اعلام کردند که خواهان حضور این ستاره فرانسوی در اردوی این تیم پس از رقابت‌های یورو هستند و اجازه حضور او در مسابقات المپیک 2024 که قرار است در مرداد ماه به میزبانی پاریس برگزار شود را نخواهند داد. 

ماکرون در گفتگو با خبرنگاران درباره المپیک اظهار داشت:« ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا تیمی اهل رقابت و قدرتمند در المپیک داشته باشیم. من اطمینان زیادی به باشگاه‌های فرانسوی و اروپایی برای این رقابت‌ها دارم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از این حرف، اشاره به رییس رئال مادرید است گفت:« بله، دقیقا. من دقیقا به همین موضوع اشاره دارم.»

دیگر خبرها

  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • رئیس جمهور فرانسه، رئال مادرید را تهدید کرد!
  • واکنش تازه ماکرون به حمله ایران | به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادها را زدیم
  • لفاظی‌های جدید ماکرون علیه ایران
  • تغییر موضع فرانسه در برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴
  • ماکرون: به درخواست اردن موشک‌های ایرانی را رهگیری کردیم
  • ماکرون خواستار جلوگیری از تنش‌ها در منطقه شد
  • ماکرون: باید از تشدید تنش در خاورمیانه اجتناب کنیم