Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@08:45:29 GMT

طرز تهيه فينگر گوجه فرنگي

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۸۰۶۷

طرز تهيه فينگر گوجه فرنگي

خبرگزاري آريا -

روش پخت فينگر گوجه فرنگي
فينگر فودها به غذاهاي لقمه اي و غذاهاي انگشتي و سرپايي و … معروف هستند. طرز تهيه فينگر فود ها در منزل به راحتي امکان پذير است. کافيست شما کمي صبر و حوصله و خلاقيت به خرج بدهيد.
مواد لازم براي فينگر گوجه فرنگي :
گوجه فرنگي حلقه اي شده 3 عدد شير ولرم يک دوم پيمانه پنير فتا 100 گرم شويد ساطوري شده 50 گرمنمک1 قاشق چايخوريشکر1 قاشق چايخوريپودر خمير ترشيک دوم قاشق چايخوريآرد الک شدهبه ميزان لازمروغن زيتون1 قاشق سوپخوريروغن مايعبه ميزان لازم
طرز تهيه فينگر گوجه فرنگي :
شير، يک سوم پيمانه روغن مايع، نمک، شکر و پودر خمير ترش را داخل کاسه اي با هم مخلوط کرده و با استفاده از چنگالي بزنيد تا با هم مخلوط شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد به تدريج آرد به آن افزوده و ورز دهيد تا به صورت خمير درآيد.
خمير آماده شده را به مدت 10 دقيقه ورز دهيد.
با 1 قاشق سوپخوري روغن مايع درون کاسه اي را چرب کنيد و خمير را داخل آن بگذاريد. بعد روي آن را با حوله (يا دستمال آشپزخانه) بپوشانيد و کنار بگذاريد تا به مدت 50 دقيقه استراحت کند. سپس خمير را دوباره ورز داده و به دو قسمت تقسيم کنيد.
با استفاده از وردنه اي يک قسمت از خمير را روي سطح آردپاشي شده، به صورت گرد پهن کرده و به وسيله قلم مويي روي آن مقداري روغن مايع بماليد.
به گوجه فرنگي مقداري روغن زيتون زده و با فاصله روي خمير بچينيد. سپس روي هر حلقه گوجه فرنگي مقداري از مخلوط پنير فتا و شويد (با هم مخلوط شده) بريزيد.
با استفاده از وردنه اي قسمت ديگر خمير را نيز به صورت گرد و به همان اندازه خمير قبلي باز کرده و آن را روي گوجه فرنگي قرار داده، به صورتي که تمام قسمت هاي خمير زيرين را بپوشانيد.
به وسيله سر ليواني (يا کاتر گرد) دور تا دور هر گوجه فرنگي را جدا کرده و دور تا دور خمير را به وسيله دست مرطوب به هم چسبانده و خميرها را داخل سيني فر که از قبل با مقداري روغن مايع چرب شده، قرار دهيد.
سيني را در طبقه وسط فر از قبل با دماي 180 درجه سانتي گراد گرم شده، به مدت 20 دقيقه قرار دهيد تا مواد پخته و روي آن طلايي رنگ شود.
منبع : masterchefmag.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسفه قاشق زنی در نوروز + فیلم

ایرانیان باستان با نزدیک شدن به سال نو و عید نوروز برای کمک به فقرا و نیازمندان در قالب افراد ناشناس از آئین قاشق زنی استفاده می‌کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مواد غذایی برای پیشگیری از سرطان پروستات
  • (ویدیو) طرز تهیه واویشکای گوشت گوسفند و گوجه توسط آشپز مشهور افغانی
  • شیرینی نان پنجره ای + طرز تهیه، مواد لازم و فوت و فن
  • مشتری جدید پرسپولیس پیدا شد؛ یک شرکت تولید رب گوجه فرنگی!
  • طرز تهیه واویشکای گوشت گوسفند و گوجه توسط آشپز مشهور افغانی (فیلم)
  • کشف کالای قاچاق در خرمشهر
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • فلسفه قاشق زنی در نوروز + فیلم
  • طرز تهیه لذیذترین کاپ کیک‌ هویج و دارچین + فیلم
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۶ اسفند ۱۴۰۲