Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@06:10:52 GMT

ترفندهای جالب علمی برای افزایش طول عمر!

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۸۳۰۳

ترفندهای جالب علمی برای افزایش طول عمر!

محققان انگلیسی می گویند: با آنالیز تفاوت های موجود در دی.ان.ای افراد، می توان روش هایی را برای کمک به افزایش طول عمر ارائه داد.

به گزارش مشرق، پژوهشگران معتقدند که هر یک سال تحصیل به طور متوسط 11 ماه به طول عمر می افزاید و به ازای هر یک کیلوگرم اضافه وزن دو ماه از طول عمر انسان کاسته می شود، کشیدن روزی یک پاکت سیگار هم هفت سال از عمر انسان کم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان دانشگاه ادینبورگ در انگلیس با تجزیه و تحلیل تفاوت ها در کد ژنتیکی یا دی.ان.ای افراد پاسخ مجموعه ای از پرسش های خود را در این زمینه به دست آوردند و در نهایت به این ایده رسیده اند که نتیجه این تجزیه و تحلیل، روش های جدیدی را برای کمک به افزایش طول عمر انسان نشان می دهد.


محققان از کد ژنتیکی بیش از 600 هزار نفر که در یک آزمایش طبیعی و بزرگ شرکت کرده بودند، استفاده کردند.


آنها دریافتند برخی افراد جهش هایی در دی.ان.ای خود دارند که اشتها را افزایش می دهد یا احتمال افزایش وزن را در آنها بیشتر می سازد؛ بنابراین توانستند افرادی را که کد ژنتیکی انها برای افزایش غذا خوردن برنامه ریزی شده بود، با افرادی که برای این کار برنامه ریزی نشده بودند صرف نظر از شیوه های زندگی دو گروه مقایسه کنند.


محققان یاد شده در مجله Nature Communications نوشتند که موفق به کشف جهش های خاصی در دی.ان.ای انسان شده اند که طول عمر را تغییر می دهند.


این مطالعه نشان داد که وجود جهش هایی در یک ژن که در اداره سیستم ایمنی بدن نقش دارند، می تواند به طور متوسط هفت ماه به طول عمر انسان بیافزاید؛ اما جهشی که سطح یک کلسترول بد را در بدن افزایش می دهد هفت ماه از طول عمر انسان می کاهد.


همچنین جهشی نادر در یک ژن به نام APOE با زوال عقل و کاهش طول عمر تا 11 ماه ارتباط دارد و جهشی که شوق سیگار کشیدن را برای فرد ایجاد می کند، پنج ماه از طول عمر می کاهد.


پیتر جوشی از دانشگاه ادینبورگ گفت: حدود 20 درصد تفاوت ها در طول عمر افراد می تواند ارثی باشد با این حال تنها یک درصد از چنین جهش هایی کشف شده اند.


وی افزود: با این همه و گرچه ژنتیک بر طول عمر اثرگذار است، اما با انتخاب هایی هم که در طول زندگی صورت می گیرد، می توان بر طول عمر تاثیر گذاشت.


وی با ابراز امیدواری برای کشف ژن های جدید اثرگذار بر طول عمر گفت:کشف این ژن ها اطلاعات جدیدی در مورد پیری و مداخله های درمانی برای پیری ارائه می دهد.

منبع: ایرنا ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ فیلم جالب از یک کارگاه تولید کبریت در هند

حجم ویدیو: 2.64M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • ماجرای جالب بولدوزر و بچه‌های مهندسی جنگ
  • ترفندهای رفع خواب‌آلودگی راننده‌ها با چند روش ساده
  • محمودی کیا، عضو هیأت علمی پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی مطرح کرد: هشدار به نهادهای متولی درباره غفلت از اندیشه معیار امام/ خسارات جبران ناپذیر پرداخت مناسبتی به اندیشه امام
  • ببینید/ فیلم جالب از یک کارگاه تولید کبریت در هند
  • (ویدئو) خاطره جالب حمید گودرزی از دوران دانشجویی مهران غفوریان: گرفتن غذا از بوفه دختران!
  • افزایش همکاری‌های علمی ایران و افغانستان
  • خبر خوش درباره افزایش حق‌الزحمه‌ کارورزان پزشکی
  • نگرانی‌های یک جامعه‌شناس از افزایش مهاجرت و طلاق و خشونت خانوادگی در ایران
  • مورد استناد قرار نگرفتن مقالات به علت کیفیت پایین نیست/ ارتقای رنکینگ جهانی دانشگاه‌های ایران به رتبه ۱۴
  • مرکز رویت‌پذیری و افزایش اثرگذاری تحقیقات در جهاد دانشگاهی تهران راه‌اندازی شد