Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:37:30 GMT

OTG و 5 راه استفاده‌ي بهينه در اندرويد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۸۹۹۶

OTG و 5 راه استفاده‌ي بهينه در اندرويد

خبرگزاري آريا - هفته نامه جامعه پويا: استفاده از درايوهاي يو اس بي در بسياري از کارهاي روزمره کار آساني است اما شما نمي توانيد از اين يو اس بي ها روي تلفن همراه خود به همان راحتي کامپيوتر استفاده کنيد، مگر اين که شما يک گوشي اندرويد داشته باشيد و بدانيد يو اس بي اوتي جي چيست. يو اس بي اوتي جي يک مشخصه استاندارد براي اتصال هاي يو اس بي است که به يک دستگاه امکان خواندن از يک اتصال يو اس بي بدون نياز به يک کامپيوتر را مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين دستگاه در اصل يک «ميزبان يو اس بي» (USB Host) است؛ يک قابليت که هر دستگاهي آن را ندارد و در اينجا به تفصيل درباره قابليت هاي اين امکان صحبت مي کنيم.
براي مثال، اگر بخواهيد يو اس بي درايو خود را به گوشي خود متصل کنيد يا بخواهيد دسته قديمي Xbox360 را به تبلت اندرويد خود متصل کنيد، يو اس بي اوتي جي مي تواند براي شما اين امکانات را فراهم کند. يو اس بي اوتي جي يک دسيتگاه مختص اندرويد نيست اما بيشتر کاربران اندرويد از آن استفاده مي کنند. بنابراين ما روي استفاده هاي مختص گوشي هاي اندرويد در رابطه با يو اس بي اوتي جي تمرکز خواهيم کرد.
در حال حاضر برخي از پرينترها نيز استفاده از اين دستگاه را پشتيباني مي کنند. قرار است مايکروسافت يو اس بي اوتي جي را در ويندوز 10 گسترش دهد اما هيچ گونه نشاني از اين که اپل بخواهد چنين امکاني را بر اساس استانداردها براي ارتباط با استوريج ها فراهم کند وجود ندارد و اين يکي ديگر از دلايل استفاده از اندرويد و انتخاب آن به جاي گوشي هاي آيفون است.

چک و ارزيابي دستگاه
آسان ترين و اطمينان بخش ترين راه براي چک کردن اين مسئله سر زدن به وب سايت سازنده آن است؛ شما يک لوگوي کوچک USB OTG مشاهده خواهيد کرد. با اين که مي توانيد آن را در فهرست مشخصات مشاهده کنيد اگر نتوانستيد اطلاعات لازم را در آنجا پيدا کنيد، بايد سراغ دستگاه خود رفته و ببينيد دستگاه تان در سايت هاي gamarena از اين قابليت پشتيباني مي کند يا خير. در فهرست مشخصات در جايي که USB نوشته شده است، به سمت پايين اسکرول کرده و عبارت «USB Host» را پيدا کنيد. در صورت پيدا کردن اين عبارت، مي توانيد از يو اس بي اوتي جي استفاده کنيد.
يک متد ديگر نيز دانلود کردن USB OTG Checker از پلي استور است؛ اين برنامه يک اپليکيشن رايگان است که شما مي توانيد با استفاده از آن، متوجه شويد آيا گوشي اندرويد شما از يو اس بي اوتي جي پشتيباني مي کند يا خير. متاسفانه تمام دستگاه هاي اندرويد از يو اس بي اوتي جي پشتيباني نمي کنند؛ چرا که اين يک خصوصيت است که شرکت سازنده بايد آن را فعال کند.
اين تنظيمات روي کرنل گوشي هوشمند يا تبلت است؛ کرنل يک نرم افزار واسطه است که امکان برقراري ارتباط بين سخت افزار و سيستم عامل و اپليکيشن ها را فراهم مي کند. اگر دستگاه شما استفاده از يو اس بي اوتي جي را پشتيباني نمي کند بهتر است استفاده کردن از يک کرنل اندرويد کاستوم را که از يو اس بي اوتي جي پشتيباني مي کند در نظر داشته باشيد.
آنچه شما براي استفاده از يو اس بي او تي جي لازم داريد
دستگاه اندرويد شما داراي يک پورت ميکرو يو اس بي استاندارد است. هر چند بيشتر دستگاه هاي يو اس بي نيازمند يک پورت يو اس بي با سايز بزرگ و کامل هستند. شما چگونه مي توانيد اين مسئله را حل کنيد؟ پاسخ شما استفاده از يک دانگل يو اس بي به يو اس بي است.
شما نيازمند استفاده از يک ميکرو يو اس بي نر (male) و يک آداپتور يو اس بي ماده با سايز کامل هستيد. اميدوار هستيم با حضور يو اس بي تايپ C، ديگر اين مشکلات را نداشته باشيد؛ اما در حال حاضر، شما بسياري از اين آداپتورها را مي توانيد در آمازون مشاهده کنيد که يکي از آنها به طور مثال، Ugreen OTG Adapter است. حالا شما مي توانيد از فلش درايوهايي با پورت هاي يو اس بي و ميکرو يو اس بي را استفاده کنيد که يکي از آنها Kingston Micro Duo است که هزينه آن بسيار بالا نيست و مانند يک درايو يو اس بي معمولي است. پس خريد آن يک خريد معقول به حساب مي آيد.

شما چه کارهايي مي توانيد با يو اس بي او تي جي انجام دهيد؟
زماني که شما بتوانيد از يو اس بي او تي جي استفاده کنيد، دنياي ديگري به روي شما گشوده خواهد شد. در واقع در شبکه اجتماعي Reddit، يک جاي مخصوص براي استفاده هاي مختلف يو اس بي او تي جي وجود دارد؛ اما ما در اينجا به برخي از متداول ترين استفاده هاي آن خواهيم پرداخت.
فلش درايو و اکسترنال هارددرايو را به يکديگر متصل کنيد
مشخصا استفاده از هارد اکسترنال در بالاي اين فهرست قرار دارد. تنها کاري که لازم است بکنيد، وارد کردن آن است. اتصال درايوهاي يو اس بي بسيار آسان است؛ در حالي که درايوهاي اکسترنال ممکن است در برخي مواقع کار نکنند. هارد درايوهاي حمل شدني که برق آنها از يک دستگاه ديگر همچون اندرويد تامين مي شود، نيز ممکن است کار نکنند؛ اما درايوهاي اکسترنال که داراي منبع انرژي مستقل هستند و به دستگاه ديگري متکي نيستند، به خوبي کار مي کنند.
شما بايد اين درايوها را در حالت FAT32 داشته باشيد؛ چرا که NTFS در برخي مواقع کار نمي کند. به منظور اينکه بتوانيد فلش درايوهاي خود را راحت وارد دستگاه کنيد يا در آوريد، بهتر است Stich Mount را از پلي استور دانلود کنيد.
بازي کردن با دسته هاي بازي هاي ويدئويي
دسته کنترل Xbox يکي از بهترين دسته هايي است که به طور شگفت انگيزي با يو اس بي او تي جي همخواني دارد و کار مي کند. شايان ذکر است که شما به بازي هايي احتياج خواهيد داشت که بتوانيد با دسته هاي کنترلي بازي کنيد که يکي از آنها Asphalt & Airbone و ديگري Modern Combat است که اگرچه يک بازي رايگان نيست اما در صورت خريد آن، مي توانيد از آن لذت ببريد. اگر شما به عنوان يک کاربر اندرويدي، گوشي اندرويد خود را روت (root) کرده باشيد، مي توانيد دسته کنترلي پلي استيشن سه را نيز به گوشي اندرويد خود متصل کنيد. يکي ديگر از سناريوهاي هيجان انگيزي که در وب سايت رديت پيشنهاد شده است، متصل کردن يک دسته کنترلي PS2 و تبديل کردن گوشي با تبلت اندرويد خود به يک هاب (hub) است.

کنترل کردن دستگاه اندرويد خود با استفاده از کيبورد و موس
ماهيت و متن باز اندرويد اين امکان را به کاربران مي دهد تا هر کاري که دل شان مي خواهد با آن انجام دهند. شما به عنوان يک کاربر اندرويد مي توانيد از گوشي يا تبلت خود به عنوان يک لپ تاپ استفاده کرده و آن را با استفاده از يک کيبورد يا موس، کنترل کنيد. جالب است بدانيد گوشي هاي اندرويد با موس ها و کيبوردهاي وايرلس به خوبي کار مي کنند. پيشنهاد مي کنيم يک کيبورد و موس وايرلس را که داراي يک ريسيور واحد هستند، بخريد؛ چرا که شما فقط يک اتصال يو اس بي خواهيد داشت.
اندرويد و پرينتر
مانند کيبوردها، پرينترهايي که داراي يک يو اس بي plug and play هستند نيز به خوبي با دستگاه هاي اندرويد کار مي کنند. شما مي توانيد بدون در اختيار داشتن يک اتصال وايرلس و بدون انتقال اطلاعات خود از گوشي به کامپيوتر به پرينت کردن بپردازيد.
مي توانيد دوربين DSLR خود را کنترل کنيد
مطمئنا عکاسان عاشق اين ويژگي خواهند شد. مي توانيد گوشي اندرويد خود را با دوربين DSLR تنظيم و دوربين خود را کنترل کنيد. تمام آنچه نياز داريد، يک اپليکيشن کنترلر DSLR و يک دوربين نيکون و سوني نيز کار مي کند؛ اما بهتر است از دوربين کنون استفاده کنيد که به طور رسمي مي تواند از اين ويژگي پشتيباني کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای سفر لحظه آخری به استانبول

سفرهای لحظه آخری، دریچه‌ای به سوی دنیای تجربیات جدید و هیجان‌انگیز هستند. سفری بدون برنامه‌ریزی دقیق، پر از غافلگیری‌های خوشایند و فرصتی برای رهایی از روزمرگی. اگر به دنبال سفری ارزان و در عین حال جذاب هستید، سفر لحظه آخری به استانبول می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد.

اگر برای شما هم سوال شده است که چگونه می‌توانید یک سفر لحظه‌آخری به استانبول داشته باشید با این مطلب همراه باشید تا نکات مهم در این رابطه را بدانید و با یکی از بهترین هتل های استانبول، هتل جواهیر آسیا مال تپه استانبول آشنا شوید. سپس چمدان‌هایتان را ببندید، ماجراجویی منتظر شماست!

چرا سفر لحظه آخری؟

تصور کنید بلیط چارتر را با قیمتی ارزان می‌خرید و در هتلی لوکس با قیمتی مقرون به صرفه اقامت می‌کنید. زیرا قیمت پرواز و هتل در سفرهای لحظه آخری به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از طرفی سفر بدون برنامه‌ریزی، پر از غافلگیری‌های خوشایندو تجربیات جدید است.

با سفر لحظه آخری بدون دغدغه‌، برنامه‌ریزی های پیچیده و سردرگمی های طولانی قبل از سفر، به مکان‌هایی سفر می‌کنید که همیشه آرزوی دیدنشان را داشتید.

چگونه لحظه آخری به استانبول سفر کنیم؟

برای این نوع سفر، دو روش وجود دارد، شما می‌توانید خودتان خدمات موردنیاز برای سفر مانند پرواز و هتل را رزرو کنید و یا یک تور لحظه آخری مناسب را انتخاب کنید. در ادامه تمامی مراحل توضیح داده شده است:

انتخاب زمان مناسب: فصل‌های کم‌گردشگر (پاییز و زمستان) برای سفرهای لحظه آخری مناسب‌تر هستند. در ایام تعطیلات و مناسبت‌های خاص، قیمت‌ها به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

انتخاب پرواز و هتل: برای یافتن بهترین پرواز و هتل، حتما از وب‌سایت‌های مختلف و آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری معتبر مانند فلای‌ت ودی کمک بگیرید تا در دام کلاه‌برداران نیفتید. گفتنی ‌است که اگر تاریخ سفر خود را انعطاف ‌پذیر کنید می‌توانید از پرواز های چارتری که هزینه مناسب تری دارند و یا تخفیف‌های ویژه برای تاریخ‌های کم‌تردد استفاده کنید. در منو وب سایت فلای تودی گزینه کی‌کجا را انتخاب کنید تا بتوانید به لیست پروازهای ارزان در تاریخ های مختلف دسترسی داشته باشید.

انتخاب تور لحظه آخری

شما می‌توانید تورهای لحظه اخری را نیز در سایت های معتبر بیابید. این تورها هیچ تفاوتی با تورهای معمولی استانبول ندارند ولی هزینه کمتری برای آن می‌پردازید زیرا زمان شروع آن بسیار نزدیک شده است. البته ممکن است حق انتخاب محدودتری داشته باشید. بنابراین باید مدارک موردنیاز سفر مانند گذرنامه و لوازم ضروری خود را همیشه آماده نگه دارید تا در صورت یافتن فرصت مناسب، بلافاصله راهی سفر شوید. برای خرید تور استانبول نیز می توانید از فلای تودی کمک بگیرید.

آمادگی و سرعت عمل

در نظر داشته باشید که پرواز ها و یا تورهای لحظه آخری به سرعت تمام می‌شوند، پس در تصمیم‌گیری تردید نکنید و سریع عمل کنید. خوشبختانه برای سفر به استانبول نیازی به ویزا ندارید اما مدارکی همچون گذرنامه را نیز همیشه آماده داشته باشید زیرا زمان کافی برای دریافت آن نخواهید داشت. چمدان‌های خود را نیز پیش‌تر آماده کنید.

سفر لحظه آخری به استانبول، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی خواهد بود. با آمادگی کامل، رعایت نکات ذکر شده و اطمینان حاصل کردن از شرکت و یا وبسایت مورد نظر خود می‌توانید از این سفر نهایت لذت را ببرید. هتل جواهیر آسیا نیز می‌تواند با فراهم کردن اقامتی خاطره‌انگیز برای شما، سفرتان را تکمیل کند.

 

هتل جواهیر آسیا مال تپه استانبول (Cevahir Asia)

این هتل یک هتل 5 ستاره است که در منطقه مال تپه استانبول واقع شده. که 10کیلومتر از فرودگاه بین المللی Sabiha Gokcen فاصله دارد. مرکز خرید مال تپه نیز با فاصله 5 دقیقه پیاده روی از هتل قرار گرفته است.

هتل جواهیر آسیا در سال 2015 افتتاح شد و دارای 240 اتاق و سوئیت است. واحد های اقامتی این هتل با دکوراسیونی مدرن و ابعاد بزرگ مجهز به سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت، مینی بار و حمام اختصاصی هستند. برخی از اتاق ها منظره ای زیبا رو به دریای مرمره نیز دارند.

امکانات و خدمات هتل

رستوران‌های هتل، انواع غذاهای دریایی، ترکی، بین المللی و نوشیدنی های خوشمزه را به مهمانان ارائه می دهند. در برخی روزها، موسیقی زنده نیز در این رستوران ها اجرا می‌شود. این هتل دارای استخر سرپوشیده و رو باز است که در کنار مرکز تناسب اندام، سلامتی و تفریح شما در طول سفر را فراهم می‌کند.

مرکز اسپای هتل جواهیر آسیا، طیف وسیعی از انواع ماساژ ها را ارائه می‌دهد که پس از استحمام در حمام ترکی هتل، می‌تواند لحظاتی دلنشین را برای استراحت شما رقم بزند. فضای باز این هتل نیز با درختان سرسبز و نورپردازی زیبا، برای قدم زدن در محیطی دل‌انگیز در اختیار شماست.

دسترسی به اینترنت رایگان، در سراسر هتل، صرافی، ارائه خدمات24 ساعته با کارکنانی مجرب و خوش‌برخورد و دارا بودن امکانات مخصوص معلولین و سالمندان از دیگر نکات مثبت این هتل هستند.

هتل جواهیر آسیا یک انتخاب محبوب برای مسافرانی است که به دنبال اقامتی راحت و مجلل در استانبول هستند که می‌توانید برای رزرو این هتل با کمترین قیمت از طریق فلای تودی اقدام کنید.

رزرو هتل با پایین‌ترین قیمت در فلای تودی

فلای تودی، به عنوان اولین و بزرگترین سامانه رزرواسیون آنلاین هتل در ایران، یک شرکت گردشگری معتبر است که با ارائه خدماتی نوین و متمایز، تجربه سفری اقتصادی و خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

فلای تودی با ارائه بیش از 1.5 میلیون هتل در سراسر جهان، انتخابی گسترده و متنوع را برای شما فراهم کرده و با ارائه ضمانت بهترین قیمت هتل، این اطمینان را به شما می‌دهد که هتل مورد نظر خود را با پایین ترین قیمت رزرو می‌کنید.

شما می‌توانید دیگر خدمات مورد نیاز سفر مانند خرید بلیط هواپیما، خرید تور،دریافت ویزا و... را نیز به صورت یکجا، با چند کلیلک ساده، از طریق مراجه به وبسایت یا اپلیکیشن فلای تودی دریافت کرده و پس از آن از پشتیبانی 24 ساعته نیز در تمامی مراحل سفر استفاده کنید.

 

دیگر خبرها

  • شیائومی آپدیت HyperOS را برای سری ردمی نوت ۱۳، 5G منتشر کرد
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • راهنمای سفر لحظه آخری به استانبول
  • اموزش فرمت کردن فلش مموری، رم و هارد لپ تاپ
  • نحوه به‌روزرسانی Android ۱۵ Beta ۱؛ برجسته ترین ویژگی‌ها و تلفن‌های واجد
  • آب انبارها؛ گنجینه‌ای منحصر به فرد برای استفاده بهینه و ذخیره آب
  • (ویدئو) حمله ایران نمایشی بود؟ اگر می‌توانید شما هم نمایش دهید!
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • روش های بازکردن قفل گوشی