Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، صادق صادق پور با اشاره به پراکندگی و صعب العبور بودن بسیاری از مناطق روستایی و عشایری گفت: در کشور ما بیش از 9 هزار و 440 روستا وجود داردکه با وجود کلاس های تک پایه و چند پایه تا قبل از سال تحصیلی 96-95 از سوی هیچ مسئولی مورد بازدید و سرکشی قرار نگرفته بود اما در سال تحصیلی گذشته برای اولین بار توسط راهبران آموزشی و تربیتی به طور مستمر در طول سال مورد بازدید قرار گرفتند و در رفع برخی از مشکلاتشان اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آموزش رایگان 265 هزار اولیای دانش آموزان روستایی در قالب10 هزار و 404 کلاس آموزش خانواده توسط راهبران آموزشی و تربیتی خبرداد و تصریح کرد: افزایش آمار قبولی در پایه اول درخرداد ماه96 در24استان کشور از نتایج عملکرد مناسب راهبران آموزشی وتربیتی است بنابراین تلاش می کنیم در سال تحصیلی جاری نیز عرصه فعالیت راهبران آموزشی را توسعه دهیم.

صادق پور خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته 26 هزار و 368 دانش آموز با نیازهای ویژه توسط راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری شناسایی و خدمات آموزشی ویژه آنها ارائه شد.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: با هدف تقویت مقوله‌هایی مانند ایثار، سخت کوشی و فداکاری، معلمان فعال، زحمتکش و گمنام مدارس روستایی و عشایری توسط راهبران آموزشی وتربیتی شناسایی وجهت تقدیر از آنان به ادارات آموزش وپرورش مربوطه معرفی شدند.

وی افزود: عدم وجود زیرساخت‌های لازم جهت فعالیت راهبران، وجود معلمان کم تجربه روستایی، وجودکلاس های چند پایه، عدم به روز رسانی دوره های ضمن خدمت، عدم وجود سامانه جامع برای نظارت و کم توجهی به استانداردهای لازم در تشکیل کلاس های چند پایه از جمله چالش های حوزه کاری راهبران آموزشی و تربیتی است.

صادق پور از تخصیص 3 هزار راهبر آموزشی و تربیتی به استان‌ها خبرداد و اظهارکرد: توجه به روش‌های نوین تدریس، جلب مشارکت‌های درون و برون سازمانی با هدف کیفیت بخشی به آموزش و پرورش، تلاش برای ایجاد پست سازمانی راهبران آموزشی و تربیتی و استفاده از روش‌های نوین تدریس درکلاس‌های چندپایه از جمله برنامه دفترآموزش دبستانی در سال تحصیلی جاری است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش‌وپرورش کلات گفت: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» باید در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی انجام شود.

رمضان پروانه در حاشیه اولین جلسه کمیته توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کلات به ایسنا گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ توسط رهبر عزیز انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، این شعار باید در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی انجام شود.

وی بیان کرد: موضوعات علمی، پژوهشی، دانش‌بنیان‌ها، تولید محتواهای آموزشی و پرورشی مفید و ایده‌های نو برخی از مصادیق «جهش تولید» است.

مدیر آموزش‌وپرورش کلات بیان کرد: تولیدات بسیار خوبی نیز در سنوات گذشته در این زمینه‌ها به دست آورده‌ایم لذا باید بتوانیم در آینده نیز دستاوردهای جدیدی در این حوزه‌ها داشته باشیم و در سال جدید تلاش کنیم نسبت به گذشته گام‌های محکمتری برداریم.

وی افزود: در سند تحول بنیادین بر موضوع «مشارکت مردم» با عنوان شرکای تعلیم و تربیت اشاره شده است، هر جا ما اولیا را پای کار آورده‌ایم ضمن تأثیرگذاری، نتایج بسیار خوبی به دست آمده است.

پروانه در ادامه به پر کار بودن روزهای باقیمانده تا پایان سال تحصیلی اشاره و گفت: از شروع فعالیت‌های مجدد آموزشی، شاهد چندین پروژه بزرگ همچون کنکور سراسری، آزمون‌های نهایی، هفته بزرگداشت مقام معلم و ... هستیم، برای اولین بار در خرداد سال جاری در پایه‌های دهم و یازدهم نیز امتحانات به صورت نهایی برگزار می‌شود و لازم است همه پای‌کار باشند و نسبت به اهمیت موضوعات (حوزه آموزش-کیفیت بخشی آموزشی) تمرکز لازم را داشته تا از عقب افتادگی و افت تحصیلی جلوگیری شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات تأکید کرد: تمامی مدارس شهرستان در روز «چهاردهم فروردین‌ماه دایر» می‌باشند و تیم‌های پیش‌بینی شده این مدیریت نیز طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای عرض تبریک سال نو خدمت همکاران و مدیران گرامی خواهند رسید.

وی بیان کرد: طراحی بسته تحولی کیفیت‌بخشی آموزشی ویژه ایام پایانی سال تحصیلی و اجرای آن در مدارس توسط مدیران و معلمان گرامی از جمله مباحثی هستند که باید دقت نظر لازم در آن صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست
  • ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی