Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین «وعد مرادبیگی» در جلسه شورای حوزه‌های علمیه استان ایلام اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در روند خاصی از حرکت و پیشرفت قرار دارند و در حال حاضر در مدارس علمیه سطح استان ایلام 500 طلبه مشغول فراگیری علوم و معارف دینی هستند.

وی با بیان این که سعی بر این است که حوزه‌ها کیفی باشند، افزود: بر اساس اعلام مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، حوزه‌ها در حال سطح‌بندی هستند که در همین راستا لازم بود که در حوزه‌ علمیه استان ایلام یک رشته تخصصی ایجاد شود که موافقت آن نیز گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام با اشاره به این که موافقت رشته تخصصی کلام، برای حوزه علمیه ایلام از مدیریت حوزه‌های علمیه کشور اخذ شده است، تصریح کرد: راه‌اندازی درس خارج فقه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرادبیگی، جلسات درس خارج را آبرویی برای حوزه‌های استان دانست و گفت: حوزه علمیه شهرستان‌های ایلام، ایوان، مهران و دهلران در پایه 6 طلبه دارند و سطح یک آنها تکمیل است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم فروردین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی

ایسنا/لرستان حضرت آیت الله العظمی بروجردی (ره) از مراجع بزرگ جهان تشیع و زعیم حوزه علمیه قم در قرن چهاردهم هجری قمری بود.

آیت‌الله سید حسین طباطبایی بروجردی (ره) از مراجع بزرگ شیعه، سوم فروردین سال ۱۲۵۴ هجری شمسی در بروجرد دیده به جهان گشود و تا سن ۱۸ سالگی در محضر پدرش سید علی طباطبایی (ره) که از علمای شهر بود، کسب فیض کرد.

آیت‌الله بروجردی از شاگردان آخوند خراسانی بود که بعد از بازگشت از نجف در بروجرد ساکن شد. چند سال پس از درگذشت عبدالکریم حائری یزدی به دعوت مراجع ثلاث (حجت، خوانساری، صدر) به قم آمد و ریاست حوزه علمیه قم را برعهده گرفت.

پس از درگذشت سید ابوالحسن اصفهانی، آیت الله بروجردی (ره) مهم‌ترین مرجع شیعیان بود و در دهه ۱۳۳۰ ش مرجع عام شیعیان جهان محسوب می‌شد.  

حوزه علمیه قم در دوران آیت‌الله بروجردی (ره) گسترش یافت و تعداد طلاب رو به افزایش بود. با حمایت‌های ایشان آثار حدیثی و فقهی متعددی احیاء و منتشر شد. مجموعه بزرگ و جامع احادیث الشیعه با نظارت وی تدوین شد.

آیت الله بروجردی (ره) به تقریب مذاهب اسلامی اهمیت می‌داد و با همین هدف نماینده‌ای برای عضویت در دارالتقریب به مصر فرستاد. فتوای محمود شلتوت برای به رسمیت شناخته شدن فقه شیعه نزد اهل سنت نتیجه فعالیت‌های این عالم ربانی بود.

اعزام مبلغ به مناطق مختلف ایران و خارج کشور، ایجاد مراکز بزرگ علمی و مذهبی، ساخت مساجد و مدارس در ایران و کشورهای مختلف، درخواست برای گنجاندن درس تعلیمات دینی در دوره ابتدایی مدارس ایران و… از مهم‌ترین اقدامات دینی، سیاسی و اجتماعی این عالم برجسته است.

حضرت آیت الله العظمی بروجردی (ره) در دوران حیات علمی ­اش شاگردان بسیاری همچون امام خمینی (ره)، سید علی سیستانی، صافی گلپایگانی، فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، مرتضی مطهری، جعفر سبحانی و شبیری زنجانی را تربیت کرد که هر کدام منشأ خیر و برکات فراوانی برای حوزه ­های علمیه، کشور اسلامی ایران و جهان اسلام شدند.  

آیت‌الله سیدحسین طباطبایی بروجردی (ره) دهم فروردین ۱۳۴۰ در ۸۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم قم قدردان نعمت حرم و جمکران باشند
  • دهم فروردین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی
  • اتفاق مهم برای کاظم صدیقی پس از ماجرای اخیر + عکس
  • مادر برادران شهید آزادی تا خانه ابدی اش بدرقه شد
  • سندی جدید درباره باغ ازگل و کاظم صدیقی
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • رد پای احمدی نژاد در واگذاری باغ ازگل
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»