Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه جدید مجلس، حمل سلاح سرد فقط برای شرارت و درگیری فیزیکی ممنوع شد، در زمینه تولید و صادرات این کالا ممنوعیتی وجود ندارد.

علی وقفچی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باوجود رد مصوبه ممنوعیت حمل و خرید و فروش چاقو، قمه و شمشیر از سوی شورای نگهبان طی سال گذشته، کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بار دیگر این موضوع را در دستور کار قرار داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: با پیگیری های انجام شده در کمسیون و صحن علنی مجلس، این موضوع از دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی خارج شد.
وقفچی اظهار کرد: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مصوبه، علاوه بر اصلاج ادبیات طرح مورد نظر، بندهایی مطرح شد که قاضی شخص اصلی تشخیص دهنده موضوع استفاده از سلاح سرد خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: با این مصوبه، در عین حال که زمینه ایجاد مشکل برای تولیدکنندگان چاقو، قمه و شمشیر گرفته شد، مانعی در سر راه سودجویان قرار گرفت.
چاقو یکی از مهمترین صنایع دستی استان زنجان محسوب می شود که قدمت تولید آن در این منطقه به بیش از 2 هزار سال می رسد و 15 هزار نفر از زنجانیان از این طریق امرار معاش می کنند.
در دیماه سال 95، موضوع تصویب قانون ممنوعیت تولید و استفاده از سلاح سرد در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و مصوب شد، اما 2 ماه بعد شورای نگهبان با پیگیری مسئولان زنجانی و توجیه نقش تولید چاقو، قمه و شمشیر در صنعت و اشتغال این استان، این طرح را تصویب نکرد.
پیش از این برای مبارزه با سلاح سرد، در ماده 617 قانون مجازات اسلامی که بیش از 57 سال عمر دارد ، آمده بود 'اگر فردی با چاقو یا هر نوع سلاحی تظاهر به قدرت نمایی کند یا در نزاع از آن استفاده کند به 6 ماه تا 2 سال حبس تعزیری یا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود'.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: تحقق شعار سال مختص به یک سال نیست، بلکه جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است که مردم را در تولید و توسعه مشارکت دهد و به دنبال آن عدالت اجتماعی و توازن نیز رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، محمد شعاعی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت -در همایش روز شوراها با بیان اینکه سه سال از عمر دولت مردمی سیزدهم سپری می‌شود که در این مدت پستی، بلندی و اتفاقات تلخ و شیرین زیادی رخ داده است، اظهار کرد: عزم جدی بر این است که در جهت توسعه و آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم حرکت کنیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری، شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: این شعار، خاص و عمیق است و مدت‌هاست که از آن حرف زده می‌شود اما در عمل مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای رفع آنها و تحقق شعار سال همت مضاعف داشت.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه مدیریت استان نیز از ابتدای سال و برای تحقق شعار اقداماتی را مورد توجه قرار داده است، افزود: تحقق شعار سال مختص به یک سال نیست، بلکه جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است که مردم را در تولید و توسعه مشارکت دهد و به دنبال آن عدالت اجتماعی و توازن نیز رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی می‌توان اعداد و ارقام اعلام کرد، اظهار داشت: نباید از توسعه اجتماعی فاصله گرفت چرا که این اصلی‌ترین شاخص، توانمندی و دارایی نظام مردم هستند.

شعاعی اقدام مهم استان را به سرانجام رساندن نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: این موضوع با تولید و معیشت در ارتباط است و بر این اساس تمام ارکان دولت و دستگاه‌های مختلف باید دست به دست هم دهند تا شعار امسال محقق شود.

این مسئول با بیان اینکه در استانداری زنجان دو روز در هفته طی جلساتی مباحث مربوط به شعار سال رصد می‌شود گفت: موضوع مربوط به ارتقای تولید با مشارکت مردم با جدیت پیگیری و تلاش می‌شود این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 747878

دیگر خبرها

  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد