Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت سیب درختی از باغات استان خبر داد و گفت: این برداشت به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی افزود: سطح زیر کشت سیب درختی در استان بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار می باشد که حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار آن نهال غیر بارور و مابقی آن بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرانی با بیان اینکه میانگین برداشت بیش از ۱۵ تن سیب درختی در هکتار پیش بینی کرد: ۴۷ هزار تن محصول از این باغات برداشت شود که نسبت به سال گذشته دو هزار تن افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به آب و هوای خنک و شرایط مطلوب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: محصولات باغی استان نسبت به سایر نقاط کشور از آفت کمتر و کیفیت بالاتری برخوردار است.

شیرانی، عمده ارقام سیب درختی استان را گلدن، رد و سیب گلاب کهنز برشمرد و ادامه داد: ۵۰ درصد از محصول سیب درختی استان در بازار داخلی مصرف و مابقی به استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.

به گفته وی؛ بیشتر باغات سیب درختی چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های بروجن و لردگان است.

انتهای پیام/ز

پیش بینی برداشت ۴۷ هزار تن سیب درختی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش‌های بهاری در پاره‌های از نقاط استان تا اوایل هفته آینده در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد است.
وی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان