Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@06:54:26 GMT

فردین صادق ایوبی هنرمند کردستانی تجلیل شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۷۰۴۶۹

‌مسئولان جهاد دانشگاهی کردستان به مناسبت روز قلم با فردین صادق ایوبی، هنرمند، شاعر و نقاش کردستانی دیدار کردند و از سال‌ها خدمات وی تقدیر به عمل آوردند.

‌به گزارش ایسنا، ‌ سرپرست جهاد دانشگاهی کردستان، معاون فرهنگی، معاون پشتیبانی و تعدادی دیگر از کارکنان این نهاد شامگاه چهارشنبه(14 تیر) به همراه تعدادی از اعضای انجمن تجلیل از مفاخر کردستان به مناسبت روز قلم به دیدار فردین صادق ایوبی رفتند و از وی تجلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جهاددانشگاهی کردستان در این دیدار اظهار کرد: تکریم هنرمندان وظیفه‌ای است که همه باید در حد توان و با بهره گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود آن را به عنوان یک وظیفه ادا کنیم.

چیا سهراب نژاد با تاکید بر اهمیت فرهنگ و تاثیر مسائل فرهنگی بر جامعه، افزود: ادیبان، هنرمندان و مفاخر سرمایه‌های اجتماعی هستند که حضور ارزشمند آنان جامعه و جوانان را به سوی کسب علم و هنر سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: هنرمندان و ادبای زیادی در استان کردستان هستند که ممکن است حضور آنان برای همه شناخته شده نباشد و این وظیفه سازمان‌ها و نهادهایی است که بخشی از کارشان فرهنگی است تا این افراد را به جامعه بشناساند و قدردان زحمات آنان باشد.

سرپرست جهاددانشگاهی کردستان عنوان کرد: جهاددانشگاهی نیز در این راستا در روزی که با عنوان روز قلم نامگذاری شده است، بر آن شد تا با تجلیل و تقدیر از یکی از هنرمندان و اهل قلم این استان ادای وظیفه کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: فرهنگ بحث بسیار مهمی در جامعه است چرا که تمام مسائل یک جامعه حول محور فرهنگ می‌چرخد.

اعظم شریفیان، فرهنگی بودن کردستان را عنوانی بجا و درست دانست و افزود‌: حضور مفاخر و ادبا منشأ این نامگذاری و کسب این افتخار برای استان کردستان شده است.

وی با اشاره به اینکه قلم تنها عامل نوشتن نیست، عنوان کرد: گاهی خلق یک اثر هنری و یا یک تصویر دنیایی از گفته‌ها و حرف‌ها را در بر دارد که علاوه بر تاثیرگذاری بر جامعه، بعد هنری آن جامعه را بیشتر نمایان می‌کند.

یحیی صمدی از اعضای انجمن تجلیل از مفاخر کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: هنرمندان و مفاخر افتخارات هر شهر و استانی هستند که تکریم و قدردانی از زحمات آنها وظیفه‌ای عمومی است که انجمن تجلیل از مفاخر کردستان با پشتوانه‌ای مردمی و با هدف تکریم و تجلیل از مفاخر کردستان تشکیل شده و بیش از 15 سال است که در این عرصه فعالیت دارد.

وی افزود: فردین صادق ایوبی از هنرمندان برجسته کشور است که علاوه بر خلق آثار هنری، تبحر نگارشی خاصی دارد و از افتخارات کردستان است.

فردین صادق ایوبی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدام جهاددانشگاهی کردستان در راستای توجه و اهمیت دادن به هنرمندان و مفاخر استان و دیدار با آنها، اظهار کرد: وقتی کار هنری را آغاز کردم، تصور چنین روزهایی را نمی‌کردم و امروز از طی این مسیر خوشحالم و آن را افتخار خود می‌دانم.

وی افزود: سال 55 در دانشسرای هنر کردستان پذیرفته شدم که کتابخانه بزرگی در آن دایر بود و همه اوقات خود را در آنجا می‌گذراندم تا اینکه پس از خدمت سربازی در سال 63 در دانشکده هنرهای زیبای تهران پذیرفته شدم.

این هنرمند و ادیب کردستانی عنوان کرد: پس از اتمام تحصیل در دانشکده هنرهای زیبای تهران، علیرغم اینکه بسیاری از دوستان و آشنایان خواستند تا در تهران بمانم اما بر حسب این وظیفه که باید در کردستان خدمت کنم، بازگشتم و از سال 70 تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کردستان را شروع کردم.

وی عنوان کرد: افتخار می‌کنم امروز بسیاری از شاگردانم از هنرمندان به نام و افتخار آفرین کردستان و حتی ملی هستند و خوشحالم از اینکه توانستم وظیفه خود را در این استان ادا کنم.

صادق ایوبی در ادامه بیان کرد: اولین نمایشگاه نقاشی خود را با نقاشی‌هایی از بمباران حلبچه با عنوان سلاخی عاطفه در حلبچه در سنندج برپا کردم و خوشحالم از اینکه امروز به عنوان یک نقاش در شهر خودم شناخته می‌شوم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که بتواند مجموعه تجربیات خود را برای جوانان و هنرمندان آینده کردستان مکتوب و ارائه دهد.

این هنرمند کردستانی با تاکید بر اهمیت شعور تاریخی، خواستار هدایت جوانان به سمت خودآگاهی تاریخی شد و آن را در آینده جامعه بسیار تاثیرگذار دانست.

در پایان این دیدار سرپرست جهاددانشگاهی کردستان با اهدا لوح تقدیر از زحمات این هنرمند و نقاش کردستانی تجلیل کرد.

فردین صادق ایوبی نقاش و هنرمند کردستانی متولد سال 1341 در سنندج و دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای تهران است که از سال 70 در سنندج در دانشگاه‌ها و مراکز هنری مشغول به تدریس در این رشته شده است. وی تاکنون در بیش از 40 نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت کرده و در فستیوال‌ها و جشنواره‌های زیادی در داخل و خارج از کشور حضور داشته است. همچنین از وی پنج اثر در موزه هنرهای معاصر تهران، ۲ اثر در موزه امام علی تهران، ۱۴ اثر در موزه جنگ با موضوع انفال، ژینوساید و بمباران شیمیایی حلبچه، ۱۲ اثر در اربیل کردستان عراق و ۸ اثر در سلیمانیه کردستان عراق موجود است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حواشی جالب دیدار هنرمندان با رئیس‌جمهور

جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه‌های مختلف هنری عصر جمعه با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • تجلیل از پرچمداران دین و اندیشه در خوی
  • موفقیت رزمی کاران کردستانی در رقابت های قهرمانی کشور
  • دیدار اعضای ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر با نماینده ولی فقیه در استان
  • حوزه هنری کردستان باید به پاتوق هنرمندان مبدل شود
  • حوزه هنری پاتوق تردد هنرمندان/لزوم معرفی استعدادهای هنری کردستان
  • یادنامه هنرمندان موسیقی که دیگر درمیان ما نیستند/ فراموش نمی‌شوید
  • فیلم/ حواشی جالب دیدار هنرمندان با رئیس‌جمهور
  • افتخار آفرینی ورزشکاران کردستانی در مسابقات فیتنس کشور
  • هنرمند برنامه «صبح جمعه با شما» برای همیشه در خاطره‌ها خواهد ماند 
  • انس کردستانی‌ها با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان