Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از یزد،حسین نمونه دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان استان یزد در گفتگو با خبرنگاربسیج دانشجویی با تأکید بر لزوم هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی و اشاره به تأثیرات فردی و اجتماعی این رویداد مذهبی افزود: ستاد اربعین دانشگاهیان استاد در تلاش است تا شرایط حضور حداکثری دانشجویان یزدی در پیاده‌روی اربعین و بهره‌گیری بیشتر آنان از این مراسم عظیم را فراهم کند و در این راستا تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده و امکاناتی در نظر گرفته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اردویی ناحیه بسیج دانشجویی یزد با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سال گذشته با تمهیدات اندیشیده شده امکان حضور دانشجویان در پیاده‌روی اربعین حسینی بدون نیاز وثیقه نقدی و از طریق ضامن امکان‌پذیر است به شرح مراحل اخذ مجوز خروج پرداخت و افزود: دانشجویان مشمول خدمت مقدس سربازی و دارای معافیت تحصیلی که قصد حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی رادارند، ابتدا باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه سقا اقدام کنند.


دبیر اجرایی ستاد اربعین دانشگاهیان استان با تأکید بر اینکه با ثبت‌نام در سامانه سقا دیگر نیازی به ‌قراردادان ودیعه سه میلیون تومانی نزد نظام‌وظیفه نمی‌باشد و تعهدنامه محضری جهت ضمانت کفایت می‌کند خاطرنشان کرد: برخلاف سال قبل ثبت این تعهدنامه در دفتر ثبت‌اسناد رسمی ضرورتی ندارد.

نمونه تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند به‌جای مراجعه به دفتر ثبت‌اسناد رسمی و پرداخت هزینه این فرم ضمانت‌نامه را با حضور ضامن در دفاتر بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه‌های استان و در حضور نماینده مشخص‌شده تکمیل کنند.

دبیر اجرایی ستاد اربعین دانشگاهیان با اشاره به اینکه امکان دریافت مجوز خروج بدون وثیقه برای همه دانشجویان مشمول ممکن است، تأکید کرد: در کنار این امکان دانشجویان از طریق کاروان‌ها دانشجویی می‌توانند از سایر امکانات و تمهیدات در نظر گرفته‌شده نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین خدمات در نظر گرفته‌شده توسط ستاد اربعین دانشجویان، دریافت اسکان در نجف و کربلا برای کاروان‌های دانشجویی است، افزود: دانشجویان می‌توانند با تشکیل گروه‌های خودجوش دانشجویی و انجام هماهنگی لازم با بسیج دانشجویی از این امکانات بهره‌مند شوند.

مسئول اردویی ناحیه بسیج دانشجویی افزود: تاکنون حدود 12 کاروان دانشجویی در استان تشکیل‌شده که دانشجویان برای ثبت‌نام و اطلاع از برنامه‌ها می‌توانند به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه خود مراجعه کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه این کاروان‌ها از پشتیبانی ویژه قرارگاه نور بسیج دانشجویی بهره می‌برند افزود: همچنین دانشجویان می‌توانند از وام‌های صندوق رفاه دانشجویی برای این سفر معنوی استفاده کنند.

نمونه در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های جهادگران بسیجی استان در راهپیمایی اربعین امسال اشاره کرد و افزود: دانشجویان جهادگر استان نیز در این مدت به ارائه خدماتی نظیر برپایی موکب خواهند پرداخت.

مسئول اردویی ناحیه بسیج دانشجویی ابراز امیدواری کرد با تعامل سازنده و هم‌افزایی که بین مسئولین دانشگاهی استان و مسئولین ذی‌ربط به‌خصوص مسئولین نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، رؤسای دانشگاه‌ها، مسئولین حج زیارت و نظام‌وظیفه وجود دارد امسال شاهد حضور بهتر و مؤثرتر دانشجویان استان در این حماسه عظیم جهانی باشیم.

دبیر اجرایی ستاد اربعین دانشگاهیان استان در پایان اظهار داشت: دانشجویان یزدی برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به پیاده‌روی اربعین و تسهیلات و امکانات در نظر گرفته‌شده برای حضور دانشجویان در این حماسه عظیم می‌توانند به کانال تلگرامی قرارگاه نور یزد با آدرس https://t.me/qnooryazd مراجعه کنند یا با شماره ۰۹۱۴۰۷۵۷۳۰۱ تماس حاصل نمایند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افطاری در افطارخونه طهران + تصاویر

پیاده‌راه «افطارخونه» ویژه ماه مبارک رمضان، از افطار تا ساعت ۱۰ شب، در پیاده‌راه بلوار کشاورز با آش و افطاری‌های ویژه دیگری، میزبان روزه‌داران خواهد بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پیاده‌راه «افطارخونه» ویژه ماه مبارک رمضان، از اول تا دهم فروردین از افطار تا ساعت 10 شب، در پیاده‌راه بلوار کشاورز با آش و افطاری‌های ویژه دیگری، میزبان روزه‌داران خواهد بود.

افطارخونه، حدفاصل میدان ولیعصر (عج) تا بلوار کشاورز به طول 1200 متر و با نورپردازی و آذین‌بندی ویژه‌ای فضاسازی شده. همچنین این افطار خونه با حضور 22 موکب برگزار می‌شود که این موکب‌ها با هویت مکان‌های تاریخی شهر تهران مثل کاخ گلستان، عمارت مسعودیه و شمس‌العماره طراحی و نام‌گذاری شده است. 

بنابر این گزارش، در طول مسیر دو چایخانه امام رضا (ع) در پیاده‌راه افطارخونه مستقر خواهد شد. 

افطارخونه، با برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده مانند استنداپ کمدی، مداحی و اجرای موسیقی همراه خواهد بود و در طول مسیر گروه‌های موسیقی خیابانی اجرا خواهند داشت و گروه‌های سرود میدانی، به هنرنمایی می‌پردازند.

در شب میلاد امام حسن(ع) نیز ویدئومپینگ ویژه‌ای اکران می‌شود و افطارخونه طهران با کیک 110 متری، پذیرای مهمانان خواهد بود.

افطارخونه طهران اتفاق بسیار بزرگ و ارزشمندی است

عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهردار تهران  با اشاره به استقبال مردم از رویداد افطارخونه گفت: مجموعه شهرداری تهران یک راهبرد ویژه در خصوص در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد که این راهبرد، برگزاری رویدادهای میدانیِ مردمی است. در واقع تلاش داریم فضا و بستر را برای حضور مردم در سطح شهر در اعیاد مذهبی، مناسبت‌های ملی و انقلابی فراهم کنیم.

وی برگزاری رویداد‌های میدانی برای مردم را اثرگذارتر از برگزاری برنامه‌های روتین در سالن‌ها و گالری‌ها دانست و گفت: این سبک از برگزاری، در سطح بالاتر و کار ارزنده‌تر و در عین حال سخت‌تر است.

سخنگوی شهرداری تهران در تشریح جزئیات افطارخونه طهران گفت: از روز اول حدود 12 تا 13 هزار افطار هرشب بین مردم توزیع شده که هرشب به تعداد آنها افزوده می‌شود و برآورد این است که به حدود 20 هزار برسد.

وی ادامه داد: به لطف خدا مردم از همه سلایق و گروه‌ها، هم استقبال فوق‌العاده‌ای کردند. اگر در بین میزها قدم بزنید می‌بینید که مردم با ظاهر و پوشش‌های مختلف حضور دارند و در کنار هم یک رویداد جمعی را تجربه می‌کنند.

محمدخانی گفت: اتفاقی که سازمان زیباسازی رقم زده، اتفاق بسیار ارزشمندی است؛ البته بخش‌های مختلفی از داخل و بیرون شهرداری تهران، به سازمان زیباسازی در رقم زدن این اتفاق کمک می‌کنند. مجموعه سازمان اوج، مجموعه‌های جهادی و مردمی پای کار آمدند. توزیع اقلام افطار به عهده گروه‌های جهادی است.

سخنگوی شهرداری تهران اظهار کرد: فکر می‌کنم این اتفاق تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد؛ گرچه اعلام اولیه یک بازه 10 روزه است. اما امیدوارم که با همکاری بخش‌های مختلف و مشارکت مردم، امکان برگزاری تا عید فطر وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • انتقاد یک فعال رسانه‌ای اصولگرا به زاکانی/ ۶ مسجد و حسینیه در اطراف پارک قیطریه/ شهرداری با بسیج دانشجویی+ نقشه منطقه
  • سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند
  • تمهیدات ویژه ترافیکی شب های قدر در تهران / تردد کامیون‌ها در هر سه شب فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند
  • کاروان شادیانه به مناسبت ولادت کریم اهل بیت (ع) در آران و بیدگل + فیلم
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • ۳ انتصاب جدید در سازمان امور دانشجویان
  • توزیع بسته‌های مهربانی همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • افطاری در افطارخونه طهران + تصاویر