Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تکمیل ظرفیت آزمون پذیرش تخصصی دندانپزشکی سال ۹۶ خبر داد و گفت: ظرفیت های تکمیل نشده این آزمون به داوطلبان آزاد اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی با اشاره به اهمیت علوم پزشکی گفت: کیفیت فارغ التحصیلان علوم پزشکی کشور مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است و تمام سعی ما در وزارت بهداشت ارتقای کیفیت آموزش برای ورود نیروی انسانی توانمند به نظام ارائه خدمت و ارتقای سلامت مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی گفت: یکی از مواردی که طی سنوات گذشته به آن توجه ویژه ای شده بحث جذب دانشجویان در دانشگاهها است. چرا که استعدادها، علاقمندی ها و روحیات افراد باید با رشته تحصیلی و شرایط تحصیل منطبق باشد؛ در غیر این صورت هم خود فرد دچار مشکل خواهد شد و هم سلامت مردم را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در برخی موارد الزامات قانونی برای جذب سهمیه های خاصی وجود دارد. ولی در مجموع سعی می شود افراد بر مبنای استعدادها و توانمندی هایشان در مقاطع مختلف، خصوصا مقاطع تحصیلات تکمیلی و تخصصی، جذب شوند.

لاریجانی گفت: در آزمون پذیرش تخصصی دندانپزشکی سال جاری در برخی از رشته ها ظرفیت های اعلام شده تکمیل نشد و طبق پیشنهاد دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی و طبق موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد تا ظرفیت های مذکور به داوطلبان آزاد اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: ظرفیت های خالی طی اطلاعیه تکمیل ظرفیت آزمون پذیرش تخصصی دندانپزشکی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید و تمامی این ظرفیت ها به داوطلبان آزاد واجد شرایط بر مبنای نمرات کسب شده اختصاص خواهد یافت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان کنکور چگونه استرس خود را کنترل کنند؟ / خود را در شرایط آزمون قرار دهید

یک مشاور تحصیلی با بیان اینکه استرس، واکنش طبیعی بدن برای مواقع حساس و مهم زندگی است تا انسان بتواند در شرایط سخت از خود مقاومت و تحمل نشان دهد، گفت: داوطلبان باید شرایط روز کنکور را برای خود شبیه‌سازی کنند و خود را در موقعیت آزمون قرار دهند تا در روز کنکور عملکرد بهتری داشته باشند.

مجید مهدیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اهمیت کنترل استرس داوطلبان کنکور اظهار کرد: افراد در خصوص مسائل مهم و ارزشمند خود در زندگی دچار استرس و اضطراب می‌شوند و اجبار و فشار بیشتری روی خود احساس می‌کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان کنکور باید بدانند داشتن استرس امری طبیعی است و زندگی با آن معنی پیدا می‌کند، افزود: داوطلبان از استرس گرفتن هراس نداشته باشند، چرا که واکنش طبیعی بدن در مواقع حساس و مهم زندگی است تا انسان بتواند در شرایط سخت از خود مقاومت و تحمل نشان دهد.

این مشاور تحصیلی با اشاره به اینکه کنترل استرس در افراد مختلف به‌صورت متفاوتی انجام می‌گیرد و وابسته به جنسیت، شخصیت و ذهنیت افراد است، عنوان کرد: داوطلبان باید با مهارت‌های کنترل استرس آشنا باشند و در این باره با والدین، معلم یا مشاوران تحصیلی صحبت و مشورت کنند و با تمرین در موقعیت‌های مختلف بتوانند با استرس روز کنکور مقابله کنند.

مهدیه با تاکید بر اینکه داوطلبان باید شرایط روز کنکور را برای خود شبیه‌سازی کنند و خود را در موقعیت آزمون قرار دهند تا در روز کنکور عملکرد بهتر و درگیری فکری کمتری داشته باشند، ادامه داد: با تکرار الگوهای مدیریت آزمون، به تدریج فرد با مهارت کنترل استرس و مدیریت آزمون آشنا می‌شود و می‌تواند حوادث غیرمترقبه روز کنکور را به آسانی کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه میان استرس و عملکرد افراد رابطه معکوس برقرار است، خاطرنشان کرد: داوطلبان باید میزان و شدت استرس روز آزمون را کنترل کنند تا کارایی و عملکرد بهتری داشته باشند، زیرا هرچه استرس بیشتر شود، کارایی کاهش می‌یابد.

این مشاور تحصیلی درباره اهمیت توجه به عوامل مؤثر درونی و بیرونی در تشدید میزان استرس برای کنترل آن اضافه کرد: لازم است به عواملی همچون کمبود آهن و ویتامین‌ها در بدن، سبک تغذیه و رژیم غذایی، ورزش و فعالیت‌های بدنی و به‌ویژه ساعت‌های خواب توجه داشت، چرا که در کنترل استرس نقش بسزایی دارد.

مهدیه در خصوص تأثیر خانواده بر کنترل استرس داوطلبان با بیان اینکه خانواده‌ها می‌توانند عامل تأثیرگذاری برای کاهش یا افزایش استرس افراد باشند، گفت: والدین باید با کنترل هیجانات خود در خصوص آزمون کنکور فرزندان بتوانند با آرامش‌بخشی در فضای خانه و کاهش اختلافات و درگیری‌های خانوادگی، استرس فرزند خود را مدیریت کنند تا داوطلب در روزهای پایانی عملکرد خوبی داشته باشد و دچار آسیب روحی نشود.

وی با تاکید بر اینکه آزمون کنکور نیز مانند دیگر امتحانات مدرسه و چالش‌های زندگی است، تصریح کرد: والدین و دانش‌آموزان بیش از اندازه آزمون کنکور را برای خود بزرگ نکنند و از آن غول نسازند و سعی کنند محیط فیزیکی و روانی خانه و خانواده را مورد توجه و تحت کنترل قرار دهند تا به نتایج خوبی دست پیدا کنند.

کد خبر 745706

دیگر خبرها

  • آغاز نام‌نویسی بدون آزمون مقطع دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • تزریق واکسن هپاتیت سی در سال جاری/ آغاز غربالگری یکی از سرطان‌ها به زودی
  • آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ / ۹۵۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند
  • «بسته ماندگاری پرستاران» به زودی اجرایی می‌شود
  • داوطلبان کنکور چگونه استرس خود را کنترل کنند؟ / خود را در شرایط آزمون قرار دهید
  • بسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود
  • تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان