Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، کتاب «ضربت متقابل» در چهارده فصل با عناوین «تدبیر تعقیب متجاوز»، «اهداف طرح عملیاتی کربلا»، «شناسایی و سازماندهی»، «تلاش‌های بازدارنده»، «ضربت متقابل»، «رخنه ناموفق»، «نبرد فطر»، «همت چاره ساز»، «انتخاب راه کار»، «مصاف با دژهای مثلثی»، «مثلث سوم»، «آخرین تمهیدات»، «واپسین تکاپو» و «ترازبندی نبرد رمضان» شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کتاب به عنوان کتاب دوم کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله، درباره کارنامه عملیاتی این لشکر، در عملیات رمضان از تیر تا پایان شهریور ماه ۱۳۶۱ است.

کتاب اول این مجموعه نیز با عنوان «همپای صاعقه» به تشریح نقش این لشکر در دو عملیات بزرگ فتح المبین، بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) و اعزام نیروهای آن به لبنان پرداخته و در برگیرنده وقایع دی ماه۱۳۶۰ تا ت‍ی‍ر ماه ۱۳۶۱ است.

مقام معظم رهبری در دست نوشته‌ای بر حاشیه این کتاب آورده‌اند: «کتاب‌هایی مانند «ضربت متقابل» و «همپای صاعقه» باید کتاب‌های رایج دست کارکنان در سطح سپاه و خانواده‌هایشان باشد. این کتاب نقش فرماندهان را در جنگ برجسته می‌کند که چگونه فرماندهان سپاه و ارتش وارد صحنه دفاع مقدس شدند و عملیات‌های موفقی را انجام دادند...وظیفه فرماندهان ترویج، نشر و عرضه این کتاب‌ها به حد کافی در جامعه است.»

این کتاب در دوازدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده در زمینه پژوهش انتخاب شده شده بود.

گفتنی است کتاب «ضربت متقابل»؛ کتاب دوم کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در ۱۰۰۷ صفحه و با تیراژ ۲۵۰۰ جلد توسط سوره مهر به چاپ پانزدهم رسیده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان البرز ضمن تبریک ایام مطرح کرد: تکریم کارگر تکریم خداست زیرا خدای تعالی اولین کارگر عالم هستی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای را برای کارگران قائل شده اما هنوز به خوبی به آنها پرداخته نشده است، افزود: در فرهنگ دینی ما که برآمده از قرآن و عترت است، آیات و روایات فراوانی در رابطه با کار، کارگر و کارفرما آمده که این نشان از اهمیت حفظ عزت و کرامت کارگران دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متمادی با کارگران آن بیانات را بسیار کامل، جامع، دقیق و تبیینی خواند و با اشاره به شعار سال تاکید کرد: امور مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بعضی از موانع رشد تولید در کشور که نتیجه آن تورم و نبود امنیت شغلی برای کارگران است، قوانین دست و پاگیر اداری، عدم توزیع عادلانه، واردات بی رویه و … را از جمله آنها دانست و بیان کرد: مطالبات کارگران در جلسات مختلف با مسؤولان کشوری و استانی انتقال داده و پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090341

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است