Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، مهدی برهانی متخصص طب سنتی در زمینه پیشگیری و درمان آلرژی‌های فصلی از دیدگاه طب سنتی،‌اظهار داشت: به طور کلی از منظر طب سنتی علت بروز آلرژی حرارتی است که به دلیل ضعیفی مغز ایجاد شده و باعث بروز آب‌ریزش بینی می‌شود که این موضوع یک پروسه خاص و پیچیده را شامل می‌شود.

وی گفت: از نظر طب سنتی آلرژی به دو صورت سرد و گرم بروز می‌کند و باید این بیماری توسط پزشک متخصص بررسی و تشخیص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهانی در خصوص علل ایجاد آلرژی گفت: عموماً‌ افرادی که خود را در معرض سرما قرار نمی‌دهند کمتر به این عارضه مبتلا می‌شوند و همچنین استفاده از هدبند و کلاه مناسب در فصل سرما می‌تواند نقش اساسی در کاهش آبریزش بینی داشته باشد.

این متخصص طب سنتی در خصوص روش درمان آلرژی توضیح داد: یکی از داروهایی که امروزه از منظر طب سنتی برای درمان آلرژی به کار می‌رود،‌داروی «اطریفل» است، استفاده از این قرص باعث می‌شود که به مرور زمان آلرژی از بین برود اما باید توجه داشت مراقبت‌هایی نظیر دوری از سرما و گرم نگه داشتن بدن باید رعایت شود.

وی ادامه داد: استفاده از دمنوش‌ها نقش زیادی در درمان و کاهش آلرژی ندارد زیرا دمنوش‌ها بیشتر برای درمان بیماری‌های ریوی به کار می‌روند و تأثیری بر روی مغز نخواهند داشت. از دیدگاه طب سنتی دمنوش‌ها نوشیدنی تفننی محسوب نمی‌شوند بلکه به عنوان دارو مورد استفاده قرار می‌گیرند لذا بهتر است این گیاهان دارویی توسط متخصص تجویز شود.

وی در پایان گفت:‌ چرب کردن پیشانی با روغن‌های گرم مانند بادام تلخ، بابونه و سیاه‌دانه برای افرادی که به آلرژی مبتلا هستند می‌تواند نقش مؤثری برای درمان این عارضه ایفا کند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

گیاهان مفید برای رشدمو

به گزارش چشمک، ریزش روزی ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در یک فرد سالم امری طبیعی است، اما برخی بیش از این مقدار مو از دست می‌دهند و علت آن می‌تواند رعایت نکردن برنامه غذایی درست، مشکل تیروئید، بیماری یا حتی دارو‌های متعددی باشد که مصرف می‌کنند. در این موارد خوب است به متخصص مو یا تغذیه مراجعه کنید.

علاوه بر آن می‌توانید از چند گیاه نیز استفاده کنید نام برخی از این گیاهان در این مطلب سلامت ذکر شده که برای بهبود گردش خون و ضدعفونی کردن موثر است.

ژینکو:

مالیدن تنتوره این گیاه باعث بهبود گردش خون و تحریک رشد دوباره مو می‌شود.

مریم گلی:

گیاهان مفید برای رشد، دمنوش مخلوط شده این گیاه با سرکه سیب علاوه بر تحریک جریان خون، کف سر را نیز ضدعفونی می‌کند. این مخلوط را پس از شستن مو استفاده کنید.

دم اسبی:

این گیاه سرشار از ماده‌ای به نام سیلیکاست که در تقویت مو موثر است و مانع ریزش و شکستن مو می‌شود. دمنوش آن را با شامپو ملایم مخلوط و استفاده کنید تا مو‌هایی سالم داشته باشید.

رزماری:

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

دیگر خبرها

  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • راهکارهایی برای عقب انداختن یائسگی در طب سنتی + ویدئو