Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: انتخابات شورای دانش آموزی همه ساله در هفته اول آبان ماه در کلیه مدارس ابتدایی از پایه سوم به بالا، متوسطه اول و دوم اعم از مدارس شهری، روستایی، استثنایی دخترانه و پسرانه چه دولتی و چه غیر دولتی به صورت همزمان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی، در سوم آبان ماه سال جاری، اظهار کرد: شورای دانش آموزی برای اولین بار به صورت آزمایشی در سال 77 در چارت مدارس قرار گرفته ککه پس از گذشت یک دوره در سال 79 به کل استان ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی شکری ادامه داد: هدف از برپایی این شورا براساس ماده 18 آئین نامه اجرایی مدارس افزایش نشاط و شادابی دانش آموزان و مشارکت ان ها در امور آموزشی مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: در تعریف شورای دانش آموزی می توان گفت، رکنی از ارکان مدرسه و نهادی صنفی که اعضای آن در انتخابات آزاد و به منظور زمینه سازی رشد مهارت های فردی، اجتماعی و توسعه مشارکت دانش آموزان در امور آموزشی، پرورشی و تعامل بین مدرسه و آنان انتخاب می شوند.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: تحکیم و تعمیق باورهای دینی، آموزه های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان و تقویت روحیه خودباوری دانش آموزان از جمله دیگر اهداف تشکیل این شورا است.

شکری ادامه داد: این انتخابات در کلیه مدارس ابتدایی از پایه سو م به بعد، مدارس متوسطه اول و دوم شهری، روستایی و استثنایی دختران و پسران به صورت همزمان برگزار می شود.

وی تاکید کرد: ثبت نام از دانش آموزان از 20 مهر ماه آغاز شده و پس از آن کاندیداها فرصت تبلیغات خواهند داشت.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه این شورا کار خود را از روز هشتم آبان ماه همزمان با روز نوجوان و سالروز شهادت نوجوان بسیجی شهید فهمیده آغاز می کند، گفتک شمار اعضای این شورا با توجه به جمعیت مدارس از پنج تا 11 نفر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه

 ابوالقاسم اکبری با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی گفت: با هدف حفظ سلامت دانش آموزان، همه اردو‌های مدارس در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ لغو شد.

هر ساله مدارس خراسان شمالی در اردیبهشت ماه اردوی دانش آموزی را برنامه ریزی می‌کنند.

خراسان شمالی ۹۳ هزار دانش آموز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود
  • پدافند غیرعامل در برگزاری دور دوم انتخابات ری مورد توجه باشد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون