Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح خانه‌های مسافر در ۶ شهرستان غرب و جنوب اصفهان با هدف افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان اصفهان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پس از انتخاب از میان متقاضیانِ راه‌اندازی خانه مسافر و گرفتن مجوز از میراث فرهنگی استان این طرح در شهرستان‌های لنجان، گلپایگان، خوانسار، شهرضا، فریدونشهر و چادگان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فریدون‌ اللهیاری با بیان اینکه خانه مسافر یکی از انواع واحدهای اقامتی است که بر حسب شرایط بومی و منطقه ای برای اسکان مسافران مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: این خانه می‌تواند شامل انواع ویلاها، خانه‌ها، اتاق ها، سوییت‌ها، آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های ییلاقی و عشایری باشد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آنها مجوز داده است.
مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هدف از راه‌اندازی خانه مسافر را افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان دانست و گفت: با توجه به افق هدف افزایش تعداد گردشگران، تا سال 1404 هتل‌ها و مکان‌های اقامتی اصفهان هنوز پاسخگوی این ظرفیت زیاد جذب گردشگری نیست.
وی افزود: اقامتگاه بومگردی با هتل سنتی متفاوت است، به عبارتی اقامتگاه بوم‌گردی استفاده از یک ساختمان میراثی و یا سنتی با کاربری هتل نیست بلکه شامل یک خانه با زن و مرد بومی محل است که در کنار زندگی معمولی و پخت غذای محلی خود ما را مهمان می‌کنند.
فریدون اللهیاری گفت: در این خانه‌ها به شکلی کاملا واقعی در یک زندگی بومی در محله یک شهر یا روستا قرار می گیریم و با فرهنگ، آداب زندگی و غذایی آن منطقه به شکلی کاملا واقعی روبرو می‌شویم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، بهمن اخلاقی گفت: با عنایت به تحقق شعار سال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اقامتگاه سنتی گل‌سنگ در منطقه دربند شهرستان مهدی‌شهر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ افتتاح شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع و ۲۳۰ متر زیربنا، دارای دو سوئیت اقامتی با ظرفیت ۲۵ نفر است.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه اقامتگاه‌ سنتی گل‌سنگ با حجم سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این واحد زمینه اشتغال ۵ نفر به‌صورت مستقیم در شهرستان مهدی‌شهر فراهم‌شده است.

او افزود: ۲ سوئیت اقامتی، رستوران، کافه و ۸ آلاچیق در محوطه هرکدام به متراژ ۹ مترمربع در این اقامتگاه سنتی در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: منطقه گردشگری دربند به دلیل آب‌وهوای مطبوع و مناسب، نزدیک بودن به مرکز استان و شهر نمونه بین‌المللی گردشگری شهمیرزاد، مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران در سراسر کشور است.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه توسعه تأسیسات گردشگری با مشارکت مردم یکی از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است، افزود: گردشگری یکی از راه‌های توسعه پایدار استان سمنان است و شهرستان مهدی‌شهر در حال حاضر دارای ۶۵ واحد گردشگری شامل هتل، مجتمع بین‌راهی، رستوران سنتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی دارای مجوز است.

در این مراسم مسئولان استانی و شهرستانی ازجمله فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر، سرپرست حراست و رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، بخشدار مرکزی مهدی‌شهر، رئیس شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر و... حضور داشتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901594

دیگر خبرها

  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد