Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@11:57:15 GMT

موتور پرنده؛ تجهيزات جديد ناوگان پليس در شهر دبي

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۷۴۳۶۸

موتور پرنده؛ تجهيزات جديد ناوگان پليس در شهر دبي

خبرگزاري آريا - وبسايت روزياتو - فروغ بيداري: پليس دبي در حال حاضر ماشين‌هاي گشت لامبورگيني، ربات‌هاي خودران و افسرهاي اندرويدي را در ناوگان خود دارد. اما گويا اين تجهيزات و امکانات مدرن برايشان کافي نبوده زيرا همزمان با برگزاري نمايشگاه جيتکس 2017 از فناوري جديدي نظير موتور پرنده رونمايي کرده است که نمادي از آينده‌ي شهرهاي مدرن با فناوري‌هاي بلندپروازانه بشمار مي‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امسال سي و هفتمين نمايشگاه فناوري اطلاعات خليج فارس (GITEX) برگزار شد که مهمترين رويداد فناوري در خاورميانه محسوب مي‌شود.

در اين نمايشگاه، موتور پرنده‌اي موسوم به «اسکورپيون» که طراحي و ساخت آن به‌عهده شرکت روسي «هاورسرف» بود خودنمايي کرد که تلفيقي از پهپاد و موتور سيکلت است. اين گجت عجيب و جالب، گنجايش حمل 272 کيلوگرم وزن را دارد و از راه دور کنترل مي شود. از مشخصات آن مي توان به 4 ملخ در گوشه هاي موتورسيکلت اشاره کرد که امکان حرکت با سرعت حداکثر 70 کيلومتر در ساعت را مهيا مي کند. اسکورپيون با يک‌بار شارژ تا 25 دقيقه سفر مي کند.
گفتني است که در ابتداي سال جاري ميلادي، پليس دبي اعلام داشت که قصد دارد گجت‌هاي مدرن را وارد ناوگان خود کرده و به دنبال ساخت «شهر هوشمند» در منطقه است. در همين راستا، مدير کمپاني هاورسرف، الکساندر آتامانوف در اين رابطه گفته که با توجه به اهداف پليس دبي، اين دستگاه را طراحي نموده و قرار است به زودي به توليد انبوه برساند.
در صورت پخش نشدن ويدئو بر روي تصوير زير کليک کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ریزش سنگ و پرهیز از سفرهای غیر ضرور در جاده کرج - چالوس

سرهنگ "پیمان کرمی"   اظهارکرد : در صورت ضرورت سفر به ویژه در محور کرج - چالوس، رانندگان و مسافران تجهیزات کامل همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی ، مسافران در حاشیه جاده ها و رودخانه ها توقف نکنند.

کرمی افزود: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه البرز به رانندگان است.

رییس پلیس راه البرز تاکید کرد: با توجه به تغییرات شرایط جوی ، احتمال بسته شدن جاده کرج - چالوس وجود دارد که می طلبد رانندگان قبل از سفر از وضعیت راه ها مطلع شوند.

وی گفت : پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل درتمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اعزام دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه تجهیزات نفتی چین
  • کاهش ۱۴ درصدی سرقت در گلستان
  • بازگشت به خط پرواز یک فروند هواپیمای MD شرکت هواپیمایی کاسپین
  • ساخت پهپاد دانش‌بنیان بدون برق با مداومت پروازی ۱۶ ساعت
  • حضور دانش بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری چین
  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند
  • خطر ریزش سنگ و پرهیز از سفرهای غیر ضرور در جاده کرج - چالوس
  • کشف پرنده شکاری کمیاب در خمینی‌شهر