Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@14:40:17 GMT

استیصال آمریکا در عرصه نظام بین‌الملل

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۷۴۵۵۸

استیصال آمریکا در عرصه نظام بین‌الملل

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ شهرام مهدوی‌مطلق، در تجمع دانشجویان در اعتراض به اظهارات ترامپ که در دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد ،گفت: تجمع دانشجویان در واقع پاسخ به یاوه‌گویی‌های ترامپ علیه ملت ایران است، از چند روز گذشته تاکنون جریانات دانشجویی در سراسر کشور تجمعاتی را برگزار کرده که این حرکت نشان از هوشیاری و بیداری جریان دانشجویی در پیشتازی علیه استکبار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد افزود: پس از مدت‌ها راهبرد جدید نظام آمریکا یا همان به اصطلاح کدخدای دهکده جهانی به عنوان سردمدار جریان لیبرال دموکراسی در دنیا، درباره ایران و انقلاب اسلامی و به بهانه برجام اعلام شد.

موج جدید دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ایران

مهدوی‌مطلق تصریح کرد: در اراجیف رئیس جمهور آمریکا حقیقتا از منظر هستی شناسی، معرفت شناسی و ساختار سرمداران کاخ سفید هیچ نکته جدیدی به چشم نمی‌خورد و همواره در ذات آمریکا و در خوی دولتمردان آمریکایی دشمنی با اسلام و ملت ایران موج می‌زند.

مسؤول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کودتای 28 مرداد، حمایت از پهلوی اول و دوم و بلافاصله با انقلاب اسلامی جریان 13آبان،حمله طبس،کودتای نوژه،حمله به هواپیمای مسافربری، جنگ نفتکش‌ها، جنگ تحمیلی و ترور دانشمندان، همه این موارد در ذات آمریکا بوده و هست و اوباما، بوش و ترامپ فرقی با هم ندارند.

سخنان ترامپ نشان از استیصال نظام استکباری

وی گفت: با توجه به مقتضیات زمان حرف‌های ترامپ چند کلید واژه داشت که اوج حماقت این رئیس جمهور و اوج استیصال نظام استکباری را نشان می‌دهد، به کار بردن عبارت نامفهوم خلیج عربی به جای خلیج همیشه فارس به تعبیر برخی از بزرگان تنها همین کلمه برای اتحاد بیشتر ملت ایران کافی بود.

مهدوی مطلق افزود: اینکه دشمنان اسلام همواره از احمق‌ها هستند در واقع یک نمود عینی است، خلیج فارس از اول تا ازل بوده و خواهد بود و هیچ واژه دیگری هم نمی‌تواند این را تصرف کند و در نیم قرن اخیر هم بودند جاهلانی که قصد داشتند به این قضیه دامن بزنند اما هر بار که عنوان شد مفهوم خلیج فارس جهانی‌تر و علمی‌تر بررسی شد.

تحریم سپاه حماقت دیگری از ترامپ بود

مسؤول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اعلام تحریم سپاه پاسداران حماقت دیگری در سخنرانی ترامپ بود اینکه کشوری که مدعی کدخدایی جهان را دارد و مدعی ابرقدرتی جهان را یدک می‌کشد از دست یک نهاد در یک ملت آنچنان به ستوه آمده، نشان از اوج اقتدار سپاه و نشان از ناتوانی آمریکا در برخورد با سپاه پاسداران دارد.

وی ادامه داد: در واقع هدف قرار دادن سپاه بهانه است و اصل نظام و اصل ملت ایران نشانه است، مگر سپاه و نیروهای مسلح غیراز ملت ایران هستند در حالی که نیروهای نظامی آمریکایی‌ها در غرب و در همین کشورهای حاشیه خلیج فارس، بجز فرماندهان ارشدشان اکثر نیروهایشان اجاره‌ای هستند.

سپاه پاسداران اصالت ملت ایران است

مهدوی مطلق تصریح کرد: آمریکایی‌ها، سپاه را از چه موضوعاتی می‌ترسانند مگر ما کوچه بدون شهید داریم، مگر در کشور خانه‌ای بدون بسیجی وجود دارد ، لذا این بحث سپاه پاسداران دقیقا اشاره به اصالت ملت ایران است و این حرف‌ها نشان می‌دهد که آمریکا قدرت تعیین کنندگی حتی در مصداق الفاظ را هم از دست داده است و این همان نشانه‌های افول قدرت آمریکا در جهان است.

وی افزود: مطالب ریاست جمهور آمریکا بیش از آنکه بیانگر راهبرد جدید این کشور در قضیه برجام باشد بیانگر عصبانیت و ناراحتی دولتمردان امریکایی از مشکلات درونی کشورشان با بدهکاری بالای 60 تریلیون دلار و نیز بی‌هویتی و سرگردانی جوانان آمریکایی را در بردارد و مهمتر از آن نگرانی از قدرت یابی ایران در معادلات جهانی است.

حقارت آمریکایی‌ها در عرصه بین‌الملل

مسؤول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اتهامات تکراری وارده به جمهوری اسلامی ناشی از خالی بودن دست ابرقدرت پوشالی آمریکا علیه ملت ایران است ، سخنان و پراکنده‌گویی‌های ترامپ بیش از آن چیزی که ابرقدرتی آمریکا را نشان می‌دهند نشانه زوال و فروریختن مولفه‌های ابرقدرتی و حقارت آنها در عرصه بین‌الملل است.

وی گفت: حرف‌های پوچ ترامپ بیشتر انسان را یاد سخنرانی وزیر خارجه عربستان می‌اندازد ،ترامپ از سطحی که برای یک رئیس جمهور در عرصه دیپلماتیک می‌بینند خیلی افول کرده است و لذا این نماد لیبرال دموکراسی است که در حال دیوار کشیدن دور خودشان هستند.

مهدوی مطلق تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز از مرزهای منطقه عبور کرده است و وارد حریم جریان ابرقدرتی و نظام سلطه شده و از این لحاظ است که دولتمردان آمریکا به شدت عصبانی هستند.

افول قدرت ائتلاف آمریکایی در منطقه

مسؤول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز آمریکا قدرت ائتلاف‌سازی را از دست داده است و نمونه عینی در همین برجام است که چند کشور یک طرف و آمریکا در طرف قرار گرفته است و این نشان می‌دهد قدرت ائتلاف سازی آنها از دست داده است.

مهدوی‌مطلق افزود: فیصله دادن به جریانات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای که در جریان چین آمریکا اصلا نتوانست ورود پیدا کند و در همین جریان منطقه ای ما بعد از اشغال عراق به این طرف دیگر آمریکا قدرت پایان دادن به بحران‌های منطقه‌ای را در راستای منفعت‌طلبی خودش از دست داده است.

استیصال آمریکا در عرصه نظام بین‌الملل

وی گفت: آمریکا در اوایل دهه اخیر، ایران را یک مزاحم می‌دانست و روسیه را رقیب جدی خودش تصور می‌کرد که در عرف بین‌الملل هم روسیه را رقیب آمریکا فرض می‌کنند. الان هم در منطقه خاورمیانه، غرب آسیا و شمال آفریقا روسیه تعیین کننده است یا آمریکا؟،لذا جریان مهار رقیب را هم نتوانست انجام دهد و این نشان از استیصال آمریکا در عرصه نظام بین‌الملل است.

مهدوی‌مطلق در ادامه خاطرنشان کرد: امروز جا دارد از مواضع قاطعانه دولت محترم ، دستگاه سیاست خارجی، علما ،مردم و جریانات سیاسی تشکر کنیم و در واقع این وحدت حداکثری را باید به فال نیک بگیریم و باید این نکته را عرض کرد که عدو شود سبب خیر اگر خدا بخواهد.
سپاه پاسداران جهانی شده است.

مسؤول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: البته حق هم این بود از فرزندان مجاهد و مهاجر خود در سپاه پاسدران با قاطیعت حمایت کنند و امروز همانطور که خلیج فارس جهانی شدبا این دشمن تراشی‌های که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند بحمدالله سپاه پاسداران هم جهانی شده است.

نق‌زن‌های درون کشور اقلیت محض هستند

وی افزود: با این وحدت حداکثری برای همه دوستداران ایران و انقلاب اسلامی مشخص شد که یک نق زن‌ها و یک جیره خوارهایی در درون کشور همواره وجود داشته که خودشان را اکثریت می‌دانستند که باید دانست که آنها اقلیت محض هستند و لذا نباید به وحدت عمومی ما خدشه‌ای وارد شود. انقلاب ما ،انقلاب منظق انقلاب اتمام حجت و انقلاب هدایت است و دشمنان بدانند ملت ایران اجازه کوچکترین حرکتی را به دشمنان نخواهند داد.

از نفوذ آدمک‌های دشمن جلوگیری شود

مهدوی‌مطلق گفت: اصحاب انقلاب، خواص انقلاب و جناح‌های سیاسی مختلف اخلاق رقابت سالم را بدانند و مرز رفاقت، رقابت و خصومت را بشناسند و ادبیات گفتگوی منتقدانه را یاد بگیرند، لازم است یکبار دیگر در کشورمان از این هم‌افزایی حداکثری بهره‌برداری کرد و از نفوذ آدمک‌های دشمن جلوگیری شود.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام آمریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اقدام آمریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد.

کنعانی استفاده ابزاری از تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه را که موجب وارد آمدن خسارات و لطمات غیرقابل جبران انسانی و اقتصادی به کشورها می‌شود، ناقض اصول حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی دانست و آن را مردود دانست.

به گزارش تسنیم، ایالات متحده آمریکا در تاریخ 30 فروردین ماه، مجوز عمومی 44 که معاملات مربوط به عملیات بخش نفت یا گاز در ونزوئلا را مجاز می‌کرد، منقضی دانست. به منظور اجرای یک فرایند منظم پس از انقضای مجوز عمومی 44، ایالات متحده یک مجوز 45 روزه را صادر می‌کند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری همچنین اعلام کرد که درخواست‌ مجوزهای خاص را برای ادامه فعالیت‌ها به صورت موردی بررسی خواهد کرد.

مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شدتعیین تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپاه نقشی غیر قابل انکار در توفیقات نظام جمهوری اسلامی داشته است
  • آیت‌الله حسینی همدانی: عمل احمقانه و از روی استیصال نتانیاهو باعث شد که رژیم صهیونیستی زودتر از موعد به فنا نزدیک شود/ ایران معادلات نظامی جهان را تغییر داد/ هیمنه نظامی اسرائیل کاملاً از بین رفت/ گنبد آهنین هم آبکش بود
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • راهپیمایی نمازگزاران تهرانی در حمایت از دفاع مشروع سپاه
  • شبکه اسرائیل ۱۳: ایران دارای توانای‌های یک ابرقدرت است
  • دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • مهم‌ترین پیام عملیات وعده صادق
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه