Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@05:47:08 GMT

دستگیری کلاهبرداران حرفه ای در اهر

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۷۶۳۸۰

سرهنگ منفرد: در پی وصول چند فقره شکایت در خصوص کلاه‌برداری به پلیس آگاهی اهر، شناسایی و دستگیری کلاه‌برداران به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش اهروصال؛ فرمانده انتظامی اهر؛ سرهنگ یونس منفرد؛ در جمع خبرنگاران؛ گفت: در پی وصول چند فقره شکایت در خصوص کلاه‌برداری به پلیس آگاهی اهر، شناسایی و دستگیری کلاه‌برداران به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی افزود: متهمان با هویت‌های جعلی اقدام به خرید لوازم‌خانگی، طلاجات و فرش‌های دستباف کرده و با پرداخت مبلغ کمی از قیمت معامله برای مابقی چک بلامحل سایر اشخاص را صادر می‌کردند.

سرهنگ منفرد اظهار داشت: مأموران آگاهی این شهرستان با انجام اقدامات تخصصی و فنی متهمان را شناسایی و دو نفر از آنان را دستگیر کردند و اقدامات برای دستگیری دیگر همدستان آنان در دستور کار است.

وی بابیان اینکه متهمان با روش‌های مشابه در دیگر شهرهای تبریز و استان اردبیل نیز اقدام به کلاه‌برداری می‌کردند، افزود: متهمان در بازجویی‌های فنی به 800 میلیون ریال کلاه‌برداری در سطح شهرستان اعتراف کردند که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر در پایان از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از کلاه‌برداری افراد سودجو، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیدی ریاست جمهوری شگرد جدید کلاهبرداران

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و همچنین ارسال شکوائیه‌های قضائی به این پلیس؛ مشخص است این بار مجرمان سایبری با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و جعلی «ثبت نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری» مترصد کلاهبرداری از مجرمان سایبری هستند.


این مقام مسئول افزود: در این راستا با اقدام عملیاتی پلیس فتا علیه مجرمان سایبری در این حوزه طی چند روز اخیر تعداد ۱۵۵ سرشماره ارسال کننده پیامک‌های جعلی و بیش از ۴۱۰ شماره حساب بانکی متعلق به مجرمان سایبری مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی نسبت به مسدود سازی و اقدام قانونی علیه مرتکبان این گونه جرایم صورت گرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا ادامه داد: رصد جریانات کلاهبرداری متصور در فضای سایبر در کارگروه‌های ویژه عملیاتی در پلیس فتا سراسر کشور در حال اجرا می‌باشد.

وی گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته؛ قطعا در ایام منتهی به پایان سال و آغاز نوروز ۱۴۰۳ شاهد افزایش تحرکات مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف از جمله ارسال لینک‌های آلوده و تماس تلفنی شرکت در مسابقات مختلف رادیو و تلویزیون خواهیم بود.

سرهنگ پاشایی در ادامه به هموطنان توصیه کرد: ضمن حفظ هوشیاری و توجه به نکات آموزشی پلیس فتا فریب مجرمان سایبری را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 839553 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا کلاهبرداری - قمار - شرط‌بندی

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبرداران اسکیمری باشید
  • دستگیری دندانپزشک قلابی در شهرستان رشت
  • دستگیری زوج قاچاقچی با محموله قاچاق در بابل
  • دستگیری عاملان مجروحیت مامور پلیس در آخرین چهارشنبه سال
  • دستگیری عاملان مجروحیت مامور در آخرین چهارشنبه سال
  • دستگیری ۳۰ معتاد متجاهر در نور
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در مرند
  • عیدی ریاست جمهوری شگرد جدید کلاهبرداران
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود
  • دستگیری سارق ویلا‌های رامسر