Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهناز فتاحی با حکم مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان سرپرست اداره‌کل کانون استان کرمانشاه معرفی شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمانشاه اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اعلام کرد: علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در این حکم بر ایجاد زمینه کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری و اهتمام بر هماهنگی‌های لازم در استان کرمانشاه تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهناز فتاحی متولد ۱۳۴۷ و از کارشناسان باسابقه‌ی کانون است که پیش از این با عنوان‌های مربی، کارشناس و کارشناس مسوول در بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت داشته است.
فتاحی نویسندگی کتاب‌های کودک و نوجوان، نمایش‌نامه، داوری مسابقه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را در کارنامه کاری خود دارد و تاکنون برگزیده و نامزد جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان، کتاب فصل، کتاب سال جمهوری اسلامی، جایزه پروین اعتصامی، کتاب برتر کودک و نوجوان، خاتم و جایزه بزرگ جلال آل‌احمد نیز بوده است.
کتاب‌های «دلم یک دوست می‌خواهد»، «اردیبهشتی دیگر»، «طعم تلخ خرما»، «قلب کوچک سپهر»، «فرنگیس» و... از جمله آثار منتشر شده فتاحی است.
پیش از فتاحی مدیریت کانون استان کرمانشاهبه مدت ۱۰ سال برعهده رضا موزونی بود که به تازگی به عنوان مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون منصوب شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رئالیست‌ها؛ هشت چهره، استاندال، بالزاک، دیکنز، داستایفسکی، تالستوی، گالدوس، هنری جیمز، پروست» نوشته سی.پی.اسنو به‌تازگی با ترجمه اکرم رضایی یایندر توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۱۹۷۸ توسط انتشارات پسران چارلز سکرایبنر منتشر شده است.

چارلز.پی.اسنو نویسنده کتاب پیش‌رو متولد ۱۹۰۵ در شهر لستر انگلستان و درگذشته به‌سال ۱۹۸۰ است. او دستی در سیاست داشته و از ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۶ از اعضای مجلس اعیان انگلستان بوده و عنوان شوالیه را دریافت کرده است. او در اکتبر ۱۹۶۴ عنوان بارون گرفت. اولین‌رمان اسنو که یک‌داستان پلیسی بود، سال ۱۹۳۲ با نام «مرگ زیر بادبان» منتشر شد. کتاب بعدی‌اش هم زندگینامه آنتونی ترولوپ نویسنده انگلیسی بود. اما آنچه موجب شهرت این‌نویسنده شد، چاپ مجموعه رمان ۱۱ جلدی «بیگانگان و برادران» است که روشنفکران را در فضای آکادمیک و سیاسی عصر مدرن به تصویر کشید.

کتاب «رئالیست‌ها» یکی از آثار غیرداستانی سی.پی.اسنو است که در آن به زندگی، شخصیت و تجربیات ۸ نویسنده واقع‌گرا پرداخته است. جنبش ادبی رئالیسم یا واقع‌گرایی در قرن نوزدهم به اوج خود رسید و زمینه پیدایش نویسندگانی را فراهم کرد که برخی‌ از آن‌ها بزرگ‌ترین چهره‌های تاریخ ادبیات‌اند. نویسندگان رئالیست در پی این بودند که تصویری واقعی از جهان پیش روی مخاطبشان بگذارند و این‌کار را هم با شخصیت‌هایی انجام می‌دادند که ابرقهرمانان بی‌عیب‌ونقص و دست‌نیافتنی نبودند. بلکه از جنس مردم عادی بودند.

نویسندگان رئالیستی هم که چارلز.پی‌.اسنو به آن‌ها پرداخته هم مثل تمام انسان‌ها با مسائل و مشکلات روزمره دست‌به‌گریبان بوده‌اند و نقاط ضعف و قوتی داشته‌اند. نقطه اشتراک آن‌ها با یکدیگر، نگاه دقیق و ذهن تحلیل‌گرشان است که باعث خلق داستان‌های واقع‌گرا، محیط‌ها و شخصیت‌های باورپذیر شده است.

عناوین بخش‌های مختلف این‌کتاب به اسم نویسندگان رئالیستی است که به آن‌ها پرداخته شده است. این‌بخش‌ها به این‌ترتیب‌اند:

استاندال، بالزاک، دیکنز، داستایفسکی، تالستوی، گالدوس، هنری جیمز، پروست.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

یکی از ابزارهایی که او در اختیار داشت شناخت خوبش از شهر بود. تمام خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های مادرید به‌خوبی در ذهن او ثبت شده بود، طوری که اساتید اسپانیایی نظیر پدرو اورتیز براساس توصیفاتی که او از مکان‌های مختلف در داستان‌هایش ارائه داده است، به تهیه نقشه پرداخته‌اند. جیمز جویس ادعا می‌کرد که اگر روزی دوبلین با خاک یکسان شود، اصلا جای نگرانی نیست، چرا که به کمک متن رمان اولیس می‌توان آن را از نو، همان‌طور که بنا بود، بنا کرد. گالدوس اهل خودستایی‌هایی از این‌دست نبود، اما تردیدی نیست که او هم در نوشته‌های خود مادرید را همان‌طور که بود به تصویر کشیده است، حتی می‌توان گفت نسبت به جویس دقیق‌تر عمل کرده است.

اما اعتبار ویژه گالدوس وابسته به سری رمان‌های معاصر است. قبل از خواندن و درک کامل بهترین رمان‌های این‌مجموعه نمی‌توان به شناخت خوبی از او در ابعاد جهانی، آن‌طور که خود او انتظار داشت و متاسفانه با وجود تلاش‌های بسیار در زمان حیاتش نتوانست به آن دست یابد، رسید. اولین‌رمان این‌مجموعه «محروم از ارث» نام دارد. ترجمه خوب لستر کلارک از این‌کتاب تحت عنوان The Disinherited گالدوس را به‌خوبی به خوانندگان انگلیسی‌زبان می‌شناساند.

این‌کتاب با ۳۸۳ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6081192 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • صنعت نشر با حبس سرمایه رو به روست
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد