Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-19@05:27:17 GMT

سخنان سیف از آرامش اقتصاد ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۷۷۰۶۰

‍‍‍‍‍‍

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره بی تاثیری سخنان ترامپ بر اقتصاد ایران گفت: خوشبختانه اقتصاد ما نشان داده است با تاسی از اقتصاد مقاومتی نسبت به شوک هایی که از بیرون وارد می شود مصونیت یافته است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ولی الله سیف در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی افزود: با وجود آنکه این ذهنیت وجود داشت که ممکن است شاهد شوک هیجانی به بازار ناشی از سخنان ترامپ باشیم اما شرایط در بازار آرام است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بانک مرکزی شرایط را تحت نظر دارد.
وی درباره تاثیر سخنان ترامپ بر بازار ارز هم گفت: قیمت ارز همواره بر پایه عرضه و تقاضا شکل می گیرد و بانک مرکزی وظیفه دارد که از نوسانات ناشی از هیجانات جلوگیری کند و ماحتی این هیجان را نیز نداشتیم .
وی ادامه داد: در بازار سرمایه و بورس حتی ما با رشد مواجه بودیم و این نشان می دهد شرایط کاملا تحت کنترل است. دانلود رئیس کل بانک مرکزی درباره هم اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی هم گفت: خوشبختانه وضعیت مثبت ارزیابی می شود در بعضی زمینه ها اقدامات مثبت انجام شده است و تطبیق شاخص های مورد نظر با اقتصاد مقاومتی از بحث های اساسی ماست که به طور مستمر در ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری می شود.
وی یکی از مباحث مطرح شده در جلسه ستاد را ایجاد اشتغال فراگیری عنوان کرد که در گزارشی توسط دکتر ربیعی از طرف وزارت تعاون مطرح شد . وی با بیان اینکه ایده های جدید مطرح شده در گزارش می تواند به اشتغال بیشتر منجر شود افزود: خوشبختانه در فصل دوم سال 96 نسبت به زمان مشابه سال قبل 795 هزار شغل ایحاد شد.
سیف در ادامه با اشاره به طرح مشترک بانک مرکزی ، وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی و استانداران کشور از تخصیص 20 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال فراگیری در مناطق روستایی کشور خبر داد. دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۷۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت اورژانسی اقتصاد؛ ترمز تورم کشیده می‌شود؟

میثم رادپور پژوهشگر اقتصادی اظهار داشت: دولت اکنون در یک وضعیت اورژانسی قرار گرفته که اصلاً نمی‌تواند تصمیمات مهم بگیرد.

به گزارش هم‌میهن، وی گفت: نرخ تورم آن‌قدر بالاست که اگر قرار باشد نرخ بهره افزایش یابد، نرخ بازدهی کاهش می‌یابد. اگر قرار باشد نرخ بهره کاهش یابد هم باید منتظر این بود که ناترازی بانک‌ها جدی‌تر شود. این مسئله بانک مرکزی را تحت فشار قرار می‌دهد که بانک‌ها قرمزتر نشوند.

او ادامه داد: دولت کسری بودجه جدی دارد و همین ممکن است منجر به افزایش نرخ مالیات شود، اما کشوری که نرخ تشکیل سرمایه ثابت آن دائم منفی بوده است، یعنی صاحبان کسب و کار تمایل ندارند حتی به اندازه استهلاک خود سرمایه‌گذاری کنند چگونه نرخ مالیات افزایش می‌یابد؟ اگر نرخ مالیات افزایش نیابد هم کسری بودجه بزرگتر شده و استقراض از بانک مرکزی نیز بیشتر می‌شود.

دولت تنها به فکر این است که روز خود را شب کند، زیرا با چنین وضعیتی، سپری شدن یک روز هم خودش دستاورد دولت است.

 

دیگر خبرها

  • موفقیت بانک مرکزی در یکسال گذشته
  • آیت الله جوادی آملی: اقتصاد مقاومتی با بانک ربوی ممکن نیست / پیشنهاد 81 سال پیش فداییان اسلام: بهترین شخص برای وزارت اقتصاد یک بقال با ایمان است
  • «با دست فرمان فعلی بانک مرکزی تورم مهار نمی‌شود»
  • صمصامی: با دست فرمان فعلی بانک مرکزی تورم مهار نمی‌شود
  • بانک مرکزی وارث ناترازی‌های نیم قرن گذشته
  • چشم انداز اقتصاد ایران در ۱۴۰۳/ سال ۱۴۰۲ با ناترازی اقتصاد گذشت
  • وضعیت اورژانسی اقتصاد؛ ترمز تورم کشیده می‌شود؟
  • وقتی اسکناس درشت در بازار نیست یعنی تورم بالاست
  • وقتی اسکناس درشت در بازار نیست یعنی تورم بالا است
  • تورم سال آینده چقدر می‌شود؟