Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@21:32:58 GMT

صبح ها ناشتا آب گر بنوشیم یا آب سرد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۸۵۴۲۴

صبح ها ناشتا آب گر بنوشیم یا آب سرد؟

شاید شما هم با استفاده از یافته‌های آنها، بتوانید از بیماری‌های شایع این فصل مصون بمانید. پس بهتر است این مطلب را با دقتی بیش از همیشه بخوانید.

لاغر می‌شوید

افزایش وزن یکی از مشکلات شایع در پاییز و زمستان است. شمایی که به بهانه خنک شدن هوا و وزیدن باد یا به‌دلیل زود تاریک شدن هوا، از ورزش کردن پرهیز می‌کنید، احتمالا تا شروع فروردین‌ماه، چند کیلویی وزن اضافه می‌کنید؛ اما اگر به توصیه محققان عمل کنید و صبح‌تان را با آب گرم و لیمو شروع کنید، بدن‌تان برای سوزاندن انرژی بیشتر در طول روز آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینوزیت نمی‌گیرید

نوشیدن آب گرم، یکی از راه‌های خانگی درمان سینوزیت و از بین بردن عفونت‌های تنفسی است. نوشیدن آب گرم به شما برای تخلیه مخاط بینی کمک می‌کند و نمی‌گذارد که سینوزیت و سرماخوردگی، روزهای سختی را برای‌تان به ارمغان بیاورد.

دندان‌های‌تان نمی‌پوسد

خوردن آب گرم و سرد در فاصله‌ای کوتاه برای دندان‌ها مضر است؛ اما به گفته محققان، با نوشیدن آب گرم، می‌توانید مینای دندان‌تان را تقویت کنید. ازنظر محققان، نوشیدن آب گرم، عمر دندان‌های ترمیم‌شده را هم بیشتر می‌کند.

غذای‌تان بهتر هضم می‌شود

برای جلوگیری از سوءهاضمه، یبوست و دیگر مشکلات گوارشی، سراغ آب گرم بروید. آب گرم روده را تحریک می‌کند و دستگاه گوارش شما را به تحرک بیشتر وامی‌دارد. البته اگر روده‌های‌تان پرکار شده‌اند یا دچار اسهال شده‌اید، نباید سراغ این نوشیدنی بروید.

سموم بدن‌تان دفع می‌شود

یکی از راه‌های بیرون رفتن سموم از بدن، تعریق است و اگر به‌طور منظم، ترکیب آب گرم و لیمو را بنوشید، بدن‌تان آسان‌تر این سموم را از پوست شما بیرون می‌فرستد.

درد نمی‌کشید

آب گرم، یک مسکن طبیعی است. وقتی یک لیوان آب گرم می‌نوشید، جریان خون در بافت‌های بدن‌تان افزایش پیدا می‌کند، عضلات‌تان آرام می‌شوند و کمتر احساس درد می‌کنید.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس مرکز بهداشت شهرستان آباده گفت: طرح وارنیش فلوراید تراپی با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان از ابتدای اسفند پارسال در مدارس ابتدایی این شهرستان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

محسن کرم نژاد افزود:  تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این طرح مشارکت کرده اند.

او با بیان اینکه این طرح به صورت رایگان اجرا می‌شود، اضافه کرد: فلوراید تراپی یک روش مهم در حفاظت و تقویت دندان‌های کودکان است که این روش شامل استفاده از وارنیش فلوراید به عنوان یک ماده ضد پوسیدگی به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند و باعث کاهش ۵۰ درصدی خطر پوسیدگی دندان می‌شود.

دیگر خبرها

  • اتفاقی که بعد از نوشیدن هر روز چای در بدن می‌افتد
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟