Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@12:22:51 GMT

دعای کمیلی که ایرانی خارج نشین را به وطن برگرداند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۸۷۲۴۷

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حوزه نوشت: استاد شیخ حسین انصاریان در یکی از خاطرات خود اینگونه نقل می کند:

ظهر یکی از روزهای ماه رمضان (سال 1360 یا 1361) مشغول سخنرانی بودم که مردی با لباس شیک و کیف سامسونت وارد مجلس شد و خیره خیره به من نگاه کرد.

خیال کردم فردی خارجی است که از اینجا رد می شده، جمعیت را دیده، آمده تا ببیند چه خبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از منبر پیش من آمد و شروع کرد به گریه کردن. گفت: « حاج آقا، این دعای کمیل که از رادیو پخش می شود، با صدای شماست؟» گفتم: «گاهی دعای کمیل من پخش می شود» گفت: «از اینجا رد می شدم، از لحن صدایتان فهمیدم که آن دعای کمیلی که شنیده ام، از شما بوده است»؛ توضیح داد: «از طرف بانک مرکزی شاهنشاهی، مأمور به خارج بودم و بعد از انقلاب قصد نداشتم به ایران بیایم. وقت بازنشستگی ام نیز نزدیک بود. شبی با زن و بچه ام برای تفریح بیرون آمدیم. کناری بر روی چمن نشستیم. شب جمعه بود. من به عشق وطن، رادیوی ایران را گرفتم تا ببینم چه خبر است. دعای کمیل بود و شما داشتید این طور می گفتید: «خدایا اگر نمی خواستی ما را ببخشی، پس چرا امشب به ما توفیق دادی دور هم جمع شویم و دعای کمیل بخوانیم. خدایا، از این که ما را جمع کردی و وادار نمودی این دعا را بخوانیم و گریه و زاری کنیم، معلوم می شود که می خواهی ما را ببخشی» من همانجا نوار گذاشتم و بقیۀ دعا را ضبط کردم ... چهار ماه تمام خوراک من و زن و بچه ام شده بود همان نصفۀ دعای کمیل شما. بالاخره زندگی را جمع و جور کردیم و به ایران آمدیم. در این مدت خیلی سراغ شما را گرفته ام تا این که امروز به طور اتفاقی به زیارت شما نایل شدم».

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استاد انصاریان

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به کمک رسانی بیش از ۲۰۰ حامی کمیته امداد گفت: جذب حامیان خارج از کشور با قوت در کمیته امداد دنبال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، جلسه هم‌اندیشی جذب حامیان خارج از کشور با حضور جواد صفاری مدیر کل هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد کشور، معاونان کمیته امداد، معافی مدیر کل کمیته امداد، روسای ادارات و مسئولان طرح اکرام کمیته امداد استان ویدئو کنفرانسی در ساری برگزار شد.

 میثم معافی مدیرکل کمیته امداد مازندران اظهار داشت: یکی از اهداف کمیته امداد جذب حامی است تا فرهنگ خیر و احسان در جامعه گسترش یابد.

وی با بیان اینکه جذب حامیان خارج از کشور را دنبال می‌کنیم افزود: با گسترش انفاق و کمک به محرومان در بین ایرانیان خارج از کشور این حامیان سفیران ما در خارج از مرز خواهند بود.

معافی تصریح کرد: شناساندن فعالیت‌های امداد و ایجاد اعتماد در میان حامیان ایرانی مقیم خارج از کشور زمینه استفاده از ظرفیت‌ها فراهم می‌شود.

معافی یادآور شد: 220  حامی ایرانی خارج از کشور حمایت از فرزندان ایتام و محسنین کمیته امداد مازندران را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: این حامیان خیراندیش ماهیانه مبالغی را به حساب مستقیم یتیمان و محسنین واریز می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند