Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@10:30:12 GMT

واکنش ملک سلمان به تحولات کرکوک

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۸۷۸۸۲

واکنش ملک سلمان به تحولات کرکوک

در پی تحولات کرکوک، پادشاه عربستان با نخست‌وزیر عراق تلفنی گفتگو کرد. به گزارش جهان نيوز، به نقل از روسیاالیوم، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در تماس تلفنی با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، بر حمایت خود از وحدت عراق و مخالف با نتایج همه‌پرسی اقلیم کردستان تاکید کرد.ملک سلمان گفت: ریاض از نزدیک، تحولات کرکوک در سایه پیروزی‌های چشمگیر نیروهای عراقی علیه تروریسم را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پادشاه عربستان با تاکید بر ضرورت پایبندی همه طرف‌ها به قانون اساسی عراق، از همه طرف‌های عراقی خواست که خویشتنداری خود را حفظ کرده و بحران را از طریق گفتگو حل کنند تا عراق وارد درگیری‌های داخلی بیشتر نشود.
ملک سلمان همچنین بر علاقمندی کشورش برای داشتن روابطی بهتر با عراق و تقویت همکاری بین دو کشور تاکید کرد.
العبادی نیز در این تماس از مواضع عربستان در حمایت از عراق قدردانی کرد.
نخست‌وزیر عراق افزود: آنچه دولت عراق انجام داده، استقرار نیروهای عراقی در استان کرکوک است که خیلی سریع و بدون بر جا گذاشتن هیچ مجروح و یا قربانی صورت گرفته است.
العبادی با تاکید بر اینکه مطابق قانون اساسی، کرکوک باید تحت حاکمیت دولت فدرال باشد، گفت که عراق علاقمند به داشتن بهترین روابط با عربستان است.
در پی عدم تعامل مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی عراق، دولت این کشور پس از تعیین ضرب الاجل نسبت به استیفای حق قانونی خود برای اعمال حاکمیت اقدام نمود و نیروهای عراقی روز گذشته خیلی سریع و بدون درگیری‌های گسترده، شهر کرکوک را به کنترل خود در آوردند.
منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد