Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@16:04:42 GMT

عوامل مرگ زودهنگام در افراد سالخورده

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۸۸۱۷۲

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، افراد سالخورده ای که از کمردرد و گردن درد رنج می برند، بیشتر احتمال دارد که دچار مرگ زودهنگام شوند.

این مطالعه که بر روی حدود چهار هزار و 400 فرد بیش از 70 سال انجام شد، نشان داد افراد مبتلا به درد ستون فقرات هر سال 13 درصد بیشتر احتمال دارد که جان خود را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال محققان دانشگاه سیدنی که این مطالعه را انجام داده اند، اظهار داشتند، هنوز در مورد اینکه چگونه کمردرد باعث مرگ زودهنگام می شود، اطلاعی ندارند.

اما تحقیق قبلی نشان داده است که درد مزمن می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن افراد را کاهش دهد و آنها را نسبت به ابتلا به بیماری مستعدتر سازد.دکتر 'متئو فرناندز' نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این یک یافته مهم است زیرا بسیاری از افراد تصور می کنند که کمر درد تهدید کننده زندگی نیست.

با این حال وی خاطر نشان کرد که این یافته ها نیازمند تحقیقات بیشتر است زیرا درحالیکه ارتباط واضحی میان کمر درد و مرگ و میر وجود دارد اما هنوز در مورد اینکه چگونه کمر درد باعث از دست دادن جان افراد می شود، اطلاعی در دست نیست.

وی افزود: کمردرد می تواند بخشی از یک الگوی ضعیف سلامتی و عملکرد ضعیف باشد که خطر مرگ و میر را در افراد مسن افزایش می دهد.

این محقق خاطر نشان کرد که با توجه به جمعیت به سرعت در حال رشد افراد سالخورده، سلامت ستون فقرات در حفظ استقلال افراد سالخورده حیاتی است که بر اهمیت توجه به کمردرد در مراقبت های اولیه سلامتی به عنوان یک علامت مهم تاکید می کند.

منبع: ایرنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینزاگی ساسولو را به بقا امیدوار کرد

در چارچوب هفته سی‌وپنجم سری آ اینتر، قهرمان زودهنگام ایتالیا در خانه تیم در خطر سقوط ساسولو شکست خورد.

به گزارش ایسنا، افعی‌ها که ۲ هفته قبل پس از برتری مقابل میلان قهرمانی زودهنگام خود را جشن گرفته بودند، شنبه شب در خانه ساسولو که در رتبه نوزدهم جدول قرار دارد با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.

اینزاگی در این بازی نیمی از ترکیب اصلی خودش را به میدان فرستاده بود و باز هم مقابل گربه سیاه خود که در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد شکست خورد تا با این نتیجه ساسولو اگرچه کماکان در رتبه نوزدهم قرار دارد اما امیدهایش به بقا در لیگ برتر زنده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرگ دردناک مرد ۷۰ساله در عمق چاه زمین کشاورزی شهر ری
  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • اینزاگی ساسولو را به بقا امیدوار کرد
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟