Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبود خرید تضمینی محصولات کشاورزی و حضور دلالان سبب شده تا محصولات کشاورزی با قیمت ناچیزی بفروش برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از حرف رسا، شهرستان بوانات با آب و هوای نیمه کوهستانی در شمال شرق استان فارس بستری مناسب جهت تولید محصولات سردسیری و باغی است که از دیر باز این شهرستان و باغات شهرستان از قنوات و چشمه سارها سیراب شده و بعنوان نگین سبز فارس شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال با وجود بارشهای نسبتا خوب رحمت الهی زراعت و باغات شهرستان از تولید محصولات خوبی بهره مند شده و تولیدات باغی خصوصا در تولید محصول اول شهرستان یعنی انگور و دیگر محصولات چون سیب بهاره و پاییزه نسبتا افزایش داشته اما کشاورزان در فروش محصول دچار مشکل شده اند.

نبود خرید تضمینی محصولات کشاورزی سبب شده تا امسال کشاورزان سیب کار شهرستان در فصل برداشت حتی بسیاری از محصولات خود را برداشت نکرده و برخی نیز رها کرده و رفته اند اما یکی از کشاورزان در روستای بادبر حتی درختان سیب خود را کاملا بریده و درختان سیب را با محصولات از جا بریده و چوب آن را برای تولید زغال به شهرستانهای اطراف ارسال کرده است.

رحیمی یکی از کشاورزان سیب کار منطقه مزایجان شهرستان بوانات در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اگر دولت بجای خرید محصولات کشاورزی در شب عید از کشورهای دیگر محصولات کشاورزان خودمان را ارزانتر خریداری و انبار می کرد و شب عید به مردم تحویل می داد هم من کشاورز دلگرم بودم و باز تولید می داشتم و هم به ما کمک می شد.

وی افزود: من الان این سیب های گلاب بهاره با کیفیت خوب را برداشت کرده و به میدان میوه و تره بار شیراز و یزد ارسال کرده ام که دلال قیمت را برای من زده هر کیلو 500 تومان که من با براوردی که کرده ام هر کیلو 500 تومان جوابگوی هزینه کارگر برای برداشت و سبد و کرایه حمل بار را نمی دهد و اصلا مقرون به صرفه نیست و رایگان از دست ما میرود.

رحیمی در ادامه گفت: من دو باغ سیب دارم که اگر قیمت فروش خوب بود همین باغ کوچک هزینه من و خانواده ام برای یک سال را جوابگو بود اما در حال حاضر رغبتی برای برداشت ندارم و بسیاری از محصولات روی زمین ریخته و دارد از بین می رود. خدا راضی نیست که این نعمت ها چنین از بین برود.

یکی دیگر از کشاورزان می گفت بیشتر محصول امسالم را بدلیل نبود بازار فروش و جوابگو نبودن هزینه ها در حال از بین رفتن است و سیب های ریخته شده را برای مصرف حیوانات خانگی مثل گاو و گوسفندان استفاده می کنم.

یکی دیگر از باغات سیب هم رها شده و صاحب باغ چند روز است باغ را رها کرده با سیب های درختان.

سیب های تولیدی شهرستان در فصل پاییز بوانات بیشتر از رقم سیب زرد پاییزه، سیب گلدن و سیب گلاب بهاره می باشد.

دولت می تواند سیب و محصولات کشاورزی کشاورزان کشور را خریداری کرده و در سردخانه نگهداری کند تا برای میوه شب عید مشکلی وجود نداشته باشد و کشور نیاز به خروج ارز از کشور برای خرید و تامین میئه شب عید باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه ساخت لانه مرغ با سطل پلاستیکی (فیلم) نحوه پرورش میوه پرتقال در گلدان و برداشت پرتقال در خانه (فیلم) نحوه کاشت و برداشت سیب زمینی شیرین در خانه به روش یک کشاورز ویتنامی (فیلم)

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در لرستان
  • تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی
  • بازسازی پل رودخانه اعظم در بوانات
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس