Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کارشناس سایبری در توصیه به والدین تاکید کرد: فقط در صورت نیاز، برای فرزندانتان گوشی­های دارای تکنولوژی جدید خریداری کنید زیرا تکنولوژی‌های جدید در صورت عدم آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب‌، موجب تخریب­‌های روحی و اخلاقی خواهد شد.
وی ادامه داد: والدین فرهنگ استفاده صحیح از رایانه و به خصوص بازی­‌های رایانه‌ای را به فرزندان خود بیاموزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس سایبری با بیان اینکه به فرزندان خود بیاموزید افراد آنلاین ممکن است آن شخصی که معرفی می‌کنند نباشند پس باید بدانند همه در فضای مجازی غریبه‌اند، عنوان کرد: پروفایل فرزندان خود را در صفحات شبکه‌های اجتماعی چک کنید و از نرم افزارهای کنترل بر فرزندانتان در اینترنت استفاده کنید.

کارشناس پلیس فتا البرز در خصوص شبکه‌های اجتماعی یادآور شد: معمولاً در شبکه‌های اجتماعی، جزئی‌ترین اطّلاعات کاربران نیز قابل دریافت و انتشار است. پس هر لحظه امکان سوء استفاده از آنان وجود دارد و حریم خصوصی افراد به شدت تهدید می‌شود پس به آنها بگوئید که به دوستانشان محبت کامل داشته باشند ولی اعتماد کامل نکنند.

وی اضافه کرد: به طور کل والدین می‌توانند با یک رفتار دوستانه قوانین مربوط به استفاده از رایانه و اینترنت را در خانه وضع کنند تا از آسیب‌های آتی پیشگیری گردد.
وی در ادامه گفت:رایانه‌ را در جایی از خانه قرار دهید که امکان نظارت و کنترل والدین وجود داشته باشد.

این کارشناس سایبری در خصوص قوانین رایانه‌ای در منزل تصریح کرد: یک لیست از وب­‌سایت­‌هایی که فکر می­‌کنید برای فرزندانتان مناسب می‌باشد را ایجاد کرده و آن‌ها را تشویق کنید که از آن وب‌سایت‌ها استفاده کنند.

این کارشناس افزود: به فرزندان و دانش آموزان خود یادآور شوید دوستی‌های اینترنتی، رابطه و گفتگوها هرگز نمی‌توانند مانند گفتگو با یک شخص واقعی باشد. اگر واقعا نیاز به صحبت کردن دارند سعی کنند با دوستان واقعی خود یا افراد خانواده‌تان صحبت کنند.

کارشناس‌ پلیس فتا استان البرز در پایان ضمن معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir گفت: در صورت برخورد با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانید از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا این موارد را گزارش نمائید. منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار جلیل موقوفه ئی   گفت: طبق اطلاعاتی مبنی بر فعالیت فردی از اتباع بیگانه در زمینه خرید و فروش گوشی تلفن همراه سرقتی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان گرمسار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان پلیس آگاهی گرمسار با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی موقعیت این فرد شده و توانستند خودروی متهم را طی عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی، در محور ایوانکی به تهران متوقف و وی را دستگیر کنند.
سردار موقوفه ئی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو  ۱۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه که به صورت ماهرانه جاساز شده بود کشف و ضبط شد خاطر نشان کرد: متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شد و قدامات قانونی برای شناسایی مالکان تلفن‌های همراه همچنان ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار