Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در عراق و برخي از کشورها به عنوان يک شخصيت ديپلمات از قاسم سليماني ياد مي شود و او را تمام کننده کارهاي مهم توصيف مي کنند. او در بسياري از موارد بحران را در عراق حل کرده است و براي خودش معاهده هاي گذشته ميان شيعيان و کردها را فسخ کرده و برنامه هاي جديد را امضا مي کند.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، پايگاه آمريکايي واشنگتن اگزماينر در گزارشي با عنوان وزير امورخارجه ايران فرد ديگري است نوشت: از هر تحليل گر و يا افسر نظامي آمريکايي که در مورد قاسم سليماني سوال بکنيد، آنها بر اين باروند که قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس ايران يک تروريست است و او را عامل مرگ صدها نفر از افسران نظامي آمريکايي مي دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين پايگاه آمريکايي نوشت: اما اين نکته را نيز نبايد فراموش کرد که از هر ايراني هم در مورد قاسم سليماني سوال بکني او را قهرمان توصيف مي کنند. بايد گفت بسياري از مقامات ايران فقط حرف مي زنند اما قاسم سليماني عمل مي کند. او در اکثر عمليات ها حاضر است و حتي در کنار سربازان نيروهاي نيابتي ايران چاي مي خورد.
واشنگتن اگزماينر در ادامه افزود: حتي بايد گفت در عراق و برخي از کشورها به عنوان يک شخصيت ديپلمات از قاسم سليماني ياد مي شود و او را تمام کننده کارهاي مهم توصيف مي کنند. او در بسياري از موارد بحران را در عراق حل کرده است و براي خودش معاهده هاي گذشته ميان شيعيان و کردها را فسخ کرده و برنامه هاي جديد را امضا مي کند.
اين منبع آمريکايي در ادامه افزود: نه تنها در عراق بلکه قاسم سليماني در سوريه نيز حضور چشمگيري داشته و او کمک بزرگي را به رژيم بشار اسد کرده است. او توانسته است که نيروهاي حزب الله را به خوبي به سوريه وارد کرده و کنترل کند و همچنين روابط خوبي را ميان بشار اسد و نيروهاي روسيه ايجاد کند.
واشنگتن اگزماينر افزود: واشنگتن همچنان در مورد نفوذ ايران در عراق و مناطق ديگر شاکي است و وزارت امورخارجه آمريکا و پنتاگون خواهان اين هستند که روابطشان با رهبران عراقي مانند رابطه آنها با قاسم سليماني بشود که اين کار کمي سخت بوده و همچنان طرف هاي عراق به التزام و تعهدات نيروهاي آمريکايي اعتمادي ندارند.
تحليل ها حاکي از اين است که نيروهاي آمريکايي نيز متوجه اين شده اند که اقدامات قاسم سليماني و عملکرد آن در عراق درست بوده است که طرف هاي عراقي تمام امور را به دست وي داده و آنها نيز اکنون خواهان داشتن رابطه اي اين چنيني با طرف هاي عراقي هستند.

501

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!

بازدید 7 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد