Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبر متقی فرد افزود: در راستای اجرای سیاست های دولت در خرید تضمینی گندم از کشاورزان امسال 214 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری و در همین رابطه تاکنون بیش از یک هزار و 360 میلیارد ریال نیز به کشاورزان استان پرداخت شده است.
به گفته وی علاوه بر 214 هزار تن گندم سیلویی، امسال 10 هزار تن گندم بذری نیز از کشاورزان استان خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متقی فرد در ادامه سیاست های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات راهبردی همچون گندم،جو و کلزا اشاره کرد و یادآور شد: جهاد کشاورزی با برنامه ریزی مناسب درصدد افزایش ضریب خود اتکایی در این دسته محصولات است.
وی اظهار داشت: برای رسیدن به ضریب خود اتکایی در محصولات استراتژیک باید عوامل کشت و تولید همچون کود، بذر و نهاده های کشاورزی به موقع تامین و توزیع شوند که این مهم سال های اخیر در قزوین به خوبی رعایت شده است.
متقی فرد با بیان اینکه در حوزه سلامت و امنیت غذا باید محصولات کشاورزی سالم تولید کنیم، تصریح کرد: تولید محصول سالم یکی از مهم‌ترین ماموریت های جهاد کشاورزی می باشد.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و با داشتن یک درصد از خاک ایران حدود پنج درصد محصولات این بخش را تولید می کند.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه از پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: پیگیری مطالبات و اعتبارات از همین ابتدای سال در دستور کار باشد تا پرداخت به موقع اعتبارات انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه ستاد برداشت گندم (شورای کشاورزی شهرستان) که در سالن جلسات شهید باهنر فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سال قبل هماهنگی خوبی بین اعضای ستاد، اداره غله و جهاد کشاورزی شاهد بودیم و بخشداران مشکلات این حوزه را پیگیر شدند، همچنین بانک‌های عامل مساعدت لازم را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم و دانه‌های روغنی در حوزه کشاورزی برداشت شود، افزود: ظرفیت برداشت اگر هم معادل سال پیش باشد، اما از آنجا که کشاورزان برای پیشگیری از آسیب به محصولات برای برداشت حساسیت دارند، لذا باید همکاری لازم با آن‌ها صورت بگیرد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در زمینه کاهش آتش‌سوزی‌ها و کنترل پس چراها نیاز به آموزش و اطلاع‌رسانی همگانی به ویژه رسانه‌ها دارد و دستگاه‌های متولی پیش از فرارسیدن فصل گرم باید به این موضوع اهمیت دهند، گفت: پس از برداشت محصول اگر از زمین محافظت شود، برای کاشت بعدی نیز کیفیت بهتری را خواهیم داشت، نظام مهندسی نیز می‌تواند با بازرسی لازم با هرگونه تخلفات در این عرصه مبارزه کند.

وی با تأکید بر استفاده از کمباین‌های استاندارد، از ساماندهی سیلوها، مبارزه با آفت زنگ زرد، رعایت حریم قانونی عرصه کشاورزی و عدم تعرض به منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: پیگیری مطالبات و اعتبارات از همین ابتدای سال در دستور کار باشد و پرداخت به موقع اعتبارات انجام شود، تا در حقیقت شیرینی برداشت را به کام کشاورزان تلخ نشود.

آمویی با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات در حوزه کشاورزی، بیان کرد: کشاورزان ما مقید به پرداخت زکات هستند و باید به آنان اطلاع‌رسانی و آموزش داده شود که از طریق سامانه الکترونیکی پرداخت‌ها با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

کد خبر 746747

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
  • شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است