Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسکو - ايرنا - برنامه افزايش همکاري هاي فراگير تهران و مينسک در مذاکرات مصطفي اويسي سفير ايران و ميخاييل مياسنيکوويچ رييس شوراي جمهوري بلاروس (سنا) بررسي شد.

به گزارش ايرنا، در مذاکرات اويسي و مياسنيکوويچ که روز سه شنبه در ساختمان شوراي جمهوري بلاروس برگزار شد، موضوعات مختلف همکاري هاي دوجانبه از جمله سياسي، اقتصادي و بازرگاني و برنامه سفرهاي متقابل مقام هاي بلندپايه دو کشور براي گسترش هر چه بيشتر روابط مورد گفت وگو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفير ايران در اين مذاکرات ضمن اشاره به ادعاهاي اخير خارج از موازين بين المللي دونالد ترامپ در باره برجام، چنين مواضعي را نشانه پايبند نبودن مقامات آمريکايي به تعهدات خود برشمرد و واشنگتن را غير قابل اعتماد توصيف کرد.
رييس شوراي جمهوري بلاروس نيز در اين نشست بر اهميت اجراي برنامه هاي توسعه اي همکاري هاي دو کشور در حوزه هاي مختلف تاکيد کرد.
وي روابط ايران و بلاروس را خوب و رو به پيشرفت خواند.
در ديدار اويسي و مياسنيکوويچ همچنين دستاوردهاي مذاکرات اخير هيات هاي اقتصادي دو کشور در حوزه هاي بهداشت و درمان، کشاورزي شامل واردات و صادرات متقابل، دارو، تجهيزات پزشکي، ماشين آلات سنگين، محصولات شيلاتي، گوشت قرمز و سفيد بررسي شد.
مياسنيکوويچ مرداد ماه سال جاري به عنوان نماينده ويژه بلاروس در مراسم تحليف دومين دوره رياست جمهوري حسن روحاني شرکت کرد.
جمهوري بلاروس با مساحت 207 هزار و 600 کيلومتر مربع و نزديک 10 ميليون نفر جمعيت در شرق اروپا هم مرز روسيه، اوکراين، لهستان، ليتواني قرار دارد و پس از فروپاشي سال 1991 شوروي استقلال يافت.
بلاروس با حفظ و تقويت توانمندي هاي صنعتي، فناوري، علمي، پزشکي، توليدي و اقتصادي دوران اتحاد جماهير شوروي سابق از جمله کشورهاي پيشرفته منطقه اوراسيا محسوب مي شود که علاوه بر سازمانهاي بين المللي مختلف در چهارچوب فرايندهاي همگرايي منطقه اي نظير اتحاديه اقتصادي اوراسيا، سازمان پيمان امنيت جمعي و اتحاد کشورهاي مشترک المنافع نيز حضوري فعال دارد.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادي مولوي نيا
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی آلینیک، وزیر امور خارجه بلاروس امروز دوشنبه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح درباره اوکراین است، اما همه چیز به اراده سیاسی کی یف بستگی دارد.

وی دراین‌باره گفت: درهای ما برای مذاکرات صلح آمیز باز است. آنها همیشه باز بوده و باز خواهند ماند. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگرداندن صلح و پایان دادن به خونریزی در اوکراین کمک کند.

وزیر امور خارجه بلاروس تاکید کرد: ما به اراده سیاسی رهبری اوکراین تکیه خواهیم کرد… ما می بینیم و توجه می کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده ای می خواهند صلح را بازگردانند و به رنجی که با آن روبه رو هستند پایان دهند. اما همه چیز به تصمیم سیاستمداران این کشور بستگی دارد.

آلینیک روز شنبه اعلام کرد که ابتکار سوئیس برای برگزاری نشستی درباره اوکراین در ۱۵ و ۱۶ ژوئن بدون مشارکت روسیه و بلاروس «بی معنی» است و تأکید کرد که دستیابی به نتایج در چنین نشستی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بلاروس برای شرکت در این نشست دعوت نامه ای دریافت نکرده است، افزود: فرض ما این است که هرگونه حل و فصل مسالمت آمیز این مناقشه و هرگونه بحث در مورد مسائل امنیتی اروپا و اوراسیا بدون مشارکت روسیه و بلاروس مطلقاً بی فایده است.

کد خبر 6097793

دیگر خبرها

  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود