Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهور عراق گفت: وظیفه ملی ما در این شرایط حساس ایجاب می‌کند تا تمامی گروه‌های سیاسی به خاطر وطن و دستاوردهای روند سیاسی در یک صف واحد بایستند و به خاطر عراق متحد شوند. من از نیروهای امنیتی می‌خواهم به حفظ جان غیرنظامیان و املاکشان و تعامل مثبت و با حکمت و درایت با مواضع بپردازند و منافع ملی را به هر چیز دیگری ترجیح دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالکی تأکید کرد: من از شهروندان ضاحیه کرکوک و اطراف آن از کرد و عرب و ترکمان می‌خواهم به منازلشان بازگردند وروال عادی زندگی خود را ازسر بگیرند و با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

در همین راستا همام حمودی، معاون اول رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که مردم عراق امروز در کنار نیروهای امنیتی هستند.

حمودی عملیات نیروهای امنیتی عراق برای برقراری امنیت در کرکوک و بازپس گیری پایگاه‌های نظامی مهم را ستود و تأکید کرد که تصمیمات پارلمان درحال اجراست.

وی به شهروندان کرد اطمینان داد که اوضاعشان بهتر از قبل است و دولت فدرال امنیت و زندگی‌شان را برعهده خواهد گرفت.

همچنین کاظم الشمری، رئیس فراکسیون ائتلاف الوطنیه در پارلمان عراق گفت: ما از عملیات ارتش عراق برای اجرای قانون در کرکوک و برعهده گرفتن امنیت آن استقبال می‌کنیم و بر اهمیت حاکمیت قانون و سیطره دولت فدرال عراق بر تمامی مناطقی که بر آن سیطره یافته تأکید داریم.

الشمری افزود: باید نجم‌الدین کریم، استاندار سابق کرکوک به دلیل عدم پایبندی‌اش به تصمیمات پارلمان و دولت فدرال و دادگاه‌های عراقی محاکمه شود. وی موجب بحرانی شدن مواضع در کرکوک شد. او نمی‌توانست بی‌طرفانه این استان را اداره کند.

وی بر لزوم پایان عملیات نظامی در سریع‌ترین زمان ممکن و تضمین حفظ جان غیرنظامیان تأکید کرد.

در همین راستا، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز در صفحه خود در توییتر نوشت: ما از نیروهای امنیتی عراقی که وحدت وطن را حفظ کردند و تلاششان برای حفظ جان غیرنظامیان قدردانی می‌کنیم.

همچنین عمار الحکیم، رئیس جریان الحکمه عراق گفت: ما اقدامات دولت عراق را که از طریق آن برای برقراری امنیت در کشور تلاش می‌کند، می‌ستاییم. این‌ها اقداماتی است که از حمایت مردممان برخودار است و براساس قانون اساسی انجام شده است.

وی افزود: ما طی روزهای اخیر وارد جنگ‎هایی با داعش شدیم و نقش برجسته پیشمرگ‌ها به عنوان بخشی اساسی از نیروهای مسلح عراق در آزادی مناطق مهم از دست داعش را می ستاییم. حمایت گسترده مردمی و پارلمانی از اقدامات دولت در کرکوک پیام دوستی و صلح به شرکایمان کردمان در کشور است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 847182 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان خبر ویژه تروریسم در ایران

دیگر خبرها

  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات