Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:43:26 GMT

جوابیه‌ای هنری به سخنان ابلهانه‌ی ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۱۲۹۸

جوابیه‌ای هنری به سخنان ابلهانه‌ی ترامپ

مسعود شجاعی طباطبایی نمایشگاه کاریکاتور خلیج همیشه فارس را جوابیه‌ای هنری به سخنان ابلهانه‌ی ترامپ می‌داند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، روز گذشته دوشنبه 24 مهر 1396 نمایشگاهی از آثار کاریکاتور با عنوان «خلیج همیشه فارس» افتتاح شد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر بخش هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: پس از صحبت های ابلهانه ی ترامپ تصمیم به برگزاری این نمایشگاه گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر هم مسابقه ی کاریکاتور ترامپیست را با شرکت هنرمندانی از 75 کشور برگزار کردیم. اما این بار ترامپ در سخنرانی‌اش از کلمه ی معجول خلیج عربی استفاده کرد که این کار موجی از اعتراض های مردمان ایران را در پی داشت. در فضای مجازی هم بسیاری از مردم با این مسئله به گونه ای اعتراضی و طنز برخورد کردند.

او ادامه داد: در عرصه کاریکاتور هم ما تصمیم گرفتیم هم گام با مردم باشیم و نمایشگاهی با عنوان خلیج همیشه فارس داشته باشیم. این نمایشگاه جوابیه ای هنری به ادعای موهون ترامپ است. ترامپ بیش از این که نقش رئیس جمهور را داشته باشد نقش دلال را دارد. بیشتر توجهش هم به سمت کشورهای عربی است و دوست دارد فضا را به سمتی ببرد که کاسبی خودش را انجام دهد.

شجاعی طباطبایی گفت: برخی از آثار این نمایشگاه قدیمی هستند اما بسیاری از آثار هم جدید هستند. بیشتر هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده، هنرمندانی هستند که در شهرستان ساکن هستند. برخی از این بچه ها تا صبح روز افتتاح نمایشگاه مشغول کار بر روی اثرشان بودند.

او تاکید کرد: همین الان هم آثار دیگری هم به دستمان رسیده و امیدواریم ظرفیت بهره برداری از این آثار هم برایمان فراهم شود. دوستانمان در بخش تبلیغات شهریِ تهران قصد دارند این آثار را در فضای شهری به نمایش بگذارند. در مبحث «خلیج همیشه فارس» استفاده از کاریکاتور خیلی جواب میدهد. نگاه طنزی که مردم در طنز کلامی دارند در اینجا به تصویر درآمده است.

شجاعی طباطبایی درباره تاثیر این آثار در سطح بین الملل گفت: بخش عمده ای از این کارها در فضای مجازی و فضاهای عمومی قرار می گیرد. در حال حاضر چند اثر را در فضای مجازی منتشر کرده ایم که همین چند اثر چندین هزار بار بازنشر شده اند. مطمئنیم که با انتشار این آثار در فضای مجازی شاهد بازخوردهای خوبی در عرصه بین المللی خواهیم بود.

نمایشگاه «خلیج همیشه فارس» از امروز 24 مهر کارش را آغاز کرده و تا سوم آبان ادامه دارد. علاقه مندان می توانند در بازه ی زمانی یاد شده و هر روز از ساعت 09:00 تا 18:00 به آدرس تهران، انتهای خیابان سمیه، حوزه هنری مراجعه کنند و آثار این نمایشگاه را ببینند.

انتهای پیام/

R33357/P1356/S4,40,42/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • ببینید | آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران