Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 7 MB

دولت آمریکا با تلاش‌های مختلف، به دنبال ایجاد ممنوعیت دائمی غنی سازی و مقابله با برنامه موشکی ایران است.

به گزارش قدس آنلاین، طبق گزارش‌های مختلف سازمان ملل، ایران تاکنون به تعهداتش در برجام پایبند بوده است، حتی اتحادیه اروپا نیز به این مسئله تاکید دارد، اما رئیس جمهور آمریکا ایران را ناقض برجام می‌داند و هدف او ایجاد ممنوعیت دائمی غنی سازی و مقابله با برنامه موشکی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ممنوعیت تیک تاک در آمریکا به نفع اسرائیل خواهد بود؟

مجلس نمایندگان ایالات متحده دو روز قبل لایحه‌ای را تصویب کرد که در آن استفاده از پلتفرم شبکه‌های اجتماعی متعلق به چین، موسوم به تیک تاک را ممنوع می‌کند. 

این لایحه به شرکت مادر چینی تیک تاک، بایت دنس ByteDance، شش ماه فرصت می‌دهد تا دارایی‌های این اپلیکیشن را در ایالات متحده بفروشد و آن را واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت کامل در کشور مواجه خواهد شد. با این حال، این اقدام همچنان به تایید سنا و امضای رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد.

پس از تصویب این لایحه، یکی از گروه‌های بزرگ یهودی آمریکا بیانیه‌ای بی سابقه در حمایت از این اقدام کنگره منتشر کرد. فدراسیون‌های یهودی آمریکای شمالی (The Jewish Federations of North America) موسوم به «جنا» (JFNA)، سازمانی تحت حمایت گروه‌های یهودی آمریکا، این اقدام را ستایش کرد و مدعی شد که تیک تاک «به افزایش هولناک یهودی‌ستیزی کمک کرده است».

قدردانی جنا از ممنوعیت احتمالی تیک تاک نشان می‌دهد که چنین اقدامی به نفع اسرائیل خواهد بود، یک کارشناس به خبرگزاری آناتولی گفت که افزایش پیام‌های حامیان و طرفداران فلسطین و رشد پیام ها علیه اسرائیل در این اپلیکشین به طرح‌های اسرائیل برای کنترل افکار جوانان آمریکایی آسیب می‌زند.

نورسین آتس اوغلو گونی، رئیس بخش روابط بین‌الملل دانشگاه فنی ییلدیز استانبول در گفنگو با خبرگزاری آناتولی تاکید کرد که اقدام مجلس نمایندگان آمریکا با هدف حفاظت از منافع اسرائیل است. اما او تاکید کرد که این طرح «هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت». در همین حال او این استدلال را که یهودی ستیزی در سایه فعالیت سکوی تیک تاک در حال افزایش است را رد کرد.

این کارشناس گفت: «آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد این نیست که تیک تاک راه را برای یهودستیزی هموار می‌کند، بلکه یک پدیده واقعی که مخالفت فزاینده  جوانان آمریکایی علیه روایت غالب اسرائیل در آمریکاست را نشان می دهد.»

او با اشاره به حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی که از 7 اکتبر در غزه انجام داده است، گفت:« ممنوعیت تیک تاک در آمریکا این تصور که اسرائیل متجاوز است را متوقف نمی‌کند.»

بیشتر بخوانید:

موافقت بایدن با ممنوعیت استفاده از تیک تاک

اسرائیل که در دیوان بین المللی دادگستری متهم به نسل کشی است، اکنون بیش از ۳۱۳۰۰ فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده، بیش از ۷۱۱۰۰ نفر را زخمی کرده و میلیون‌ها نفر را به آستانه قحطی کشانده است.

اوغلو گونی معتقد است که «این حرکت‌های حمایت‌گرایانه آمریکا از اسرائیل هیچ ارزشی ندارد. آنها ممکن است به دلیل نزدیک شدن به انتخابات به این موارد متوسل شوند.»

جوانان دیگر دروغ‌ها را باور نمی‌کنند

این استاد دانشگاه همچنین از بیانیه‌ای انتقاد کرد که در آن  سازمان جنا، تیک تاک را به دلیل افزایش احساسات ضد اسرائیلی در میان جوانان آمریکایی سرزنش می‌کند. وی تاکید کرد که منابع اطلاعاتی دیگر محدود به رسانه‌های متعارف نیست و جوانان از طریق رسانه‌های اجتماعی در معرض نظرات و مطالب مختلف قرار می‌گیرند. جوانان با پیگیری دقیق رسانه‌های اجتماعی می‌توانند واقعیت را به وضوح ببینند و دیگر دروغ‌ها را باور نمی‌کنند.

به باور این کارشناس دولت ایالات متحده در تلاش است تا با مسدود کردن تیک تاک، واقعیت‌ها را پنهان کند. اسرائیل و ایالات متحده مسلماً سرسخت‌ترین متحدان در مقیاس جهانی هستند و واشنگتن امنیت اسرائیل را برای منافع استراتژیک خود حیاتی می‌داند.

مخالفت فزاینده در مورد تیک تاک در تغییر افکار عمومی آمریکا علیه اسرائیل تاثیر داشته است، این برنامه به هدف بسیاری از لابی‌های طرفدار اسرائیل مانند لیگ ضد افترا (ADL) تبدیل شده است. جاناتان گرینبلات، رئیس ADL در مصاحبه اخیر با MSNBC، گفت که تیک تاک به «کانال خبری ۲۴ ساعته بسیاری از جوانان تبدیل شده است، و مانند الجزیره در مورد استروئید‌ها است که یهودی ستیزی و ضد صهیونیسم را تقویت و تشدید می‌کند.

فدراسیون‌های یهودی آمریکای شمالی همچنین  در بیانیه ای گفت بایت دنس متعهد به دولت چین است که کاملاً خود را در برابر اسرائیل قرار داده است. 

این گروه مدعی شد: «چین رسانه‌ها و کانال‌های شبکه های اجتماعی تحت کنترل دولت خود را با لفاظی‌های یهودی‌ستیزانه و ضد اسرائیلی پر کرده است».

با این حال، شو زی چو، مدیر عامل تیک تاک از رای «ناامید کننده» انتقاد کرد و قول داد که این شرکت «هر کاری که بتواند» برای محافظت از این برنامه و «استفاده از حق قانونی» خود انجام خواهد داد. او تاکید کرد که این شرکت اقدامات متعددی را برای محافظت از داده‌ها و عایق بندی تیک تاک در برابر تأثیرات خارجی انجام داده است.

تیک تاک در بیانیه‌ای گفت: «امیدواریم که سنا حقایق را در نظر بگیرد، به رأی‌دهندگان خود گوش دهد و تأثیر آن را بر اقتصاد، ۷ میلیون کسب‌وکار کوچک و ۱۷۰ میلیون آمریکایی که از خدمات ما استفاده می‌کنند، دریابد».

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اگر آمریکا تیک‌تاک را ممنوع کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
  • دوگانه سازی و ایجاد تفرقه جبهه مؤمن به انقلاب را تهدید می‌کند
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  • ممنوعیت تیک‌تاک ممکن است به روابط تجاری آمریکا و چین آسیب بزند
  • برنامه‌ریزی برای ارتقای سلامت اجتماعی سالمندان در استان بوشهر
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • هم اندیشی برای برگزاری بزرگداشت ۱۲ فروردین و روز قدس
  • از آخرین دور مذاکرات ایران و آمریکا در مسقط چه می دانیم؟/ تلاش تهران و واشنگتن برای پرهیز از رویارویی مستقیم
  • مقابله با یکی از مخوف‌ترین تومورهای سرطانی
  • چرا ممنوعیت تیک تاک در آمریکا به نفع اسرائیل خواهد بود؟