Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@01:09:10 GMT

ارسال دستگاه شوک قلبی با پهپاد+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۱۵۰۸

به گزارش پارس نیوز،

استفاده از پهپادها برای کاهش زمان پاسخ اضطراری به ایست قلبی، ایده‌ای است که در چند سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. در سال 2014، یک دانشجوی کارشناسی ارشد از دانشگاه دلفت هلند، نمونه اولیه پهپاد آمبولانس( Ambulance Drone ) را طراحی کرد که به محل حادثه رفته و با استفاده از یک وب‌کم که در آن تعبیه شده بود، به امدادگران این امکان را می‌داد تا نحوه استفاده از الکتروشوک را به افراد حاضر در محل آموزش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل امسال محققان در موسسه کارولینسکا در سوئد با انجام یک پژوهش جدید نشان دادند که پهپادهای حامل الکتروشوک می‌توانند چهار برابر سریع‌تر از سرویس‌های اضطراری سنتی به محل حادثه برسند.

از آنجایی که مرگ مغزی و مرگ ممکن است در عرض چند دقیقه پس از ایست قلبی اتفاق بیفتد، بنابراین هر ثانیه در این مواقع مهم است.

بنابراین محققان در این استارتاپ جدید قصد دارند زمان رسیدگی به این وضعیت اضطراری را به حداقل رسانده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به افرادی که دچار ایست قلبی شدند خدمت رسانی کنند.

عملکرد این سیستم به گونه ای است که زمانی که فرد با اورژانس تماس می‌گیرد علاوه بر ارسال یک آمبولانس به محل حادثه یک پهپاد حامل الکتروشوک خودکار که کار با آن برای افراد حاضر در محل ساده است، به آنجا ارسال خواهد شد.

این پهپاد مستقیما به محل حادثه رسیده و تا زمانی که یک پزشک به همراه آمبولانس به محل برسد، کار خود را آغاز خواهد کرد.

آنها امیدوراند که با استفاده از این فناوری بتوان جان تعداد زیادی از افرادی که به دلیل تاخیر در امدادرسانی جان خود را از دست می‌دهند را نجات داد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس در آتش‌سوزی انبارها منطقه شهرری مستقراند.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تعداد مصدومان حادثه انبارهای منطقه شهرری اظهار کرد: عملیات آتش‌نشانی انجام شده، تاکنون مصدوم نداشته و عملیات آتش‌نشانان در مراحل پایانی است.

وی افزود: بیمارستان ضیاییان و شهدای یافت آباد برای پذیرش و بیمارستان هفت تیر برای تخلیه بیمارستان و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس در محل مستقر هستند

کد خبر 747989

دیگر خبرها

  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • توجه نکردن به دستور ایست پلیس، حادثه آفرید
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم