Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- معاون اول رییس جمهوری گفت: 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران نشان از حضور فعال آن در بازارهای بین المللی است و اگر شرایط مناسب تر و تولید ها بهتر شود، در سال های آینده قادر خواهیم بود کشور را با تولیدات غیر نفتی اداره کنیم.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس سران برگزار شد با تاکید بر این که اقتصاد کشور در مسیر خوبی قرار گرفته است، افزود: با برنامه‌های درستی که در اقتصاد مقاومتی پیگیری کردیم، این سیاست ها اثر خود را گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مهم ترین دستاورد اقتصادی کشور ثبات اقتصادی است که حاکم شده است.
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد:مهم ترین هدف گذاری ما از سال 92 این بود که در مرحله اول اقتصاد کشور برای فعال اقتصادی قابل پیش‌بینی باشد و فعال اقتصادی نسبت به آینده خود دلواپس نباشد و ریسک بالایی پیش روی خود نبیند.
جهانگیری اظهارکرد: در مقطعی در یکی از کشورهای دوست 22 میلیارد دلار پول کشور را سپرده گذاری کردیم و به آنها اعلام کردیم 18 میلیارد دلار به ما فاینانس بدهید، در کجای دنیا این گونه است.
وی همچنین گفت: امروز فایناس هایی که گرفته می شود با یک برگه است که وزیر اقتصاد پای آن را امضا می کند، این بدین معنی است که من تضمین می کنم شما این پول را به ایران پرداخت کنید، دیگر پول را در جایی نمی گذاریم.
معاون اول رییس جمهوری افزود: طبق قراردادهایی که تا کنون امضا کردیم 25 میلیارد دلار سطح فایناس های است که دنیا به ایران داده است.
جهانگیری یادآور شد: با برنامه‌های صحیحی که در زمینه اقتصاد مقاومتی پیگیری کردیم امروز می توانیم بگوییم اقتصاد ما در مسیر خوبی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تراز تجاری کشور رو به مثبت است و باید به دوره ثبات تراز برسیم.
این خبر در حال تکمیل است.
سیام**1058**9121 **1336
خبرنگار: محمد افضلی**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعهد ارزی تله ای برای صادرات غیرنفتی

تین نیوز

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اصرار دولت بر شیوه های غلط رفع تعهد ارزی، منجر به این شده که صادرکنندگان در سال ۱۴۰۲ با چالش هایی مواجه باشد که تاثیر خود را در منفی شدن تراز تجاری کشور و به صورت جزئی تر در کاهش صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی بر جای گذاشت.​

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، احمدرضا فرشچیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: سال گذشته در مجموع برای فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی و مواد غذایی خیلی سال خوبی نبود؛ چراکه فعالان اقتصادی در بحث تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه با چالش های زیادی مواجه بودند و نابسامانی و بی نظمی که از طرف سیستم بانکی اعمال می شد، مشکلاتی را به وجود آورده بود.​

فرشچیان تصریح کرد: در بحث صادرات هم متاسفانه مساله پیمان سپاری ارزی و تعهداتی که مطرح بود و به سرانجام نرسیدن اصلاح آن در کنار عدم ارائه راهکار برای حل این مشکلات، صادرکنندگان را با مشکلاتی مواجه کرد که نتایج آن را در منفی شدن تراز تجاری کشور و یا اگر به صورت جزئی تر بخواهم بگویم در کاهش صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی می توان دید.​

وی گفت: متاسفانه ممنوعیت ها و آزادسازی بی برنامه صادرات برخی محصولات کشاورزی دردسرهایی را برای صادرکنندگان ایجاد می کند؛ به نحوی که این بی نظمی ها هر سال تکرار می شود و دولت هم قول می دهد که نظمی بدهد؛ اما باز راه خود را می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حل مشکلات اقتصادی و رونق صادرات با جهش تولید میسر است
  • رفع تعهد ارزی تله ای برای صادرات غیرنفتی
  • خاندوزی، وزیر اقتصاد: با نسلی مواجه‌ هستیم که انگیزه و تمایلی در امر اداره کشور ندارند
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • خاندوزی: جهش تولید با مشارکت مردم سال‌ها مورد غفلت بوده است
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟