Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشتخوار-معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد:استان خراسان رضوی رتبه برتر در تولید صنایع ترکیبی را دارد.

به گزارش قدس آنلاین روز چهار شنبه ، باخرد در جلسه کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان رشتخوار افزود: استان خراسان رضوی رتبه برتر در تولید صنایع ترکیبی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هر کالایی که قرار است وارد محیطی بنام انبار شود حتما باید در سیستم جامع سامانه انبارها ثبت شود که این سامانه جدیدا در کشور در حال بارگذاری است و اگر کالایی ثبت نشود و دارای بارنامه نباشد غیر قانونی حساب می شود و ی افزود: اتحادیه های شهرستان اطلاعات مربوط به انبارهای خود را در سامانه باید ثبت کنند. معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی در خصوص روش های شناسایی کالاهای سلامت گفت: مواد و لوازم آرایشی بهداشتی باید دارای کد اصالت باشد، روی کالای وارداتی سیب سلامت چاپ شده باشد، هیچ پوشاک خارجی حق ورود به کشور را ندارد مگر برند آن باشد، کالاهای که ضمانت و خدمات بعد از فروش ندارند قاچاق محسوب می شوند و سیگار بدون پیام بهداشتی درج شده در روی آن، جزء کالای قاچاق محسوب می گردد. دبیر کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: بیانات و فرمایشات و تاکیدات امسال مقام معظم رهبری بر مقوله قاچاق کالا و ارز بیشتر از موارد دیگر در سایر حوزه ها بوده است .
دکتر افشاری عنوان کرد: روند مبارزه با قاچاق با برنامه ریزی و کار علمی از یک روند عامیانه به یک روند عالمانه تبدیل شده است و با تشکیل ستادی که متشکل از ۲۴ دستگاه فراقوه ای است در سال ۹۲ این برنامه تدوین و پایه گذاری شده که مبنای اصلی آن مبارزه و پیشگیری قاچاق کالا و ارز بوده است.
وی عنوان کرد: هر کالایی که می خواهد انتقال پیدا کند مبدا و مقصد مشخصی باید داشته باشد و در سامانه جدیدی که به نام سامانه انبارها راه اندازی شده است باید ثبت سیستمی شود تا بعنوان کالای قاچاق توقیف نشود. وی همچنین افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبازره با قاچاق مواد مخدر رتبه اول و در قاچاق کالا رتبه دوم را از آن خود نموده است و این امتیاز با راه اندازی سیستم انبارها و حمل بار وپیشگیری های شدید صورت گرفته است زیرا در بحث قاچاق اولویت با پیشگیری است بعد مقابله و برخوردهای امنیتی.
افشاری گفت: در بحث فرهنگی و تبلیغات خیلی کارهای نکرده است که باید انجام شود تا کالای داخلی جای کالای خارجی را بگیرد و جامعه هدف و اطلاع رسانی ما بیشتر باید در حوزه بانوان و حوزه آموزش و پرورش و کسانی که تریبون دارند انجام شود دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: از هم پاشیدن سازمان قاچاق کار ساده ای نیست چون این عوامل در طول سالیان متعدد سود زیادی از این کار برده اند و حاضرند در این امر جانشان را هم بدهند. وی همچنین با اشاره به قاچاق سوخت بیان کرد: در سال های اخیر مبالغ زیادی از منابع سوختی از کشور خارج شده است و جلوگیری از این موضوع باعث افزایش فعالیت چرخه اقتصاد در حوزه سوخت شده است. و اگر قاچاق با آن وضعیت ادامه پیدا می کرد باعث کاهش روند رونق صنایع دیگر هم می شد، در همین زمینه قاچاق سوخت ۷ میلیارد دلاری در سال ۹۲ به ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۹۵ کاهش پیدا کرد. دبیر کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: قاچاق کالا باعث از بین رفتن فرصت های شغلی زیادی شده که بیشترین قاچاق آن در زمینه های پوشاک و لوازم آرایشی بهداشتی بوده واز زمان شروع مبارزه با این آسیبب ظرفیت تولید کارخانه ها افزایش بسیار چشمگیری پیدا کرده است.
افشاری ناامن کردن سطح عرضه برای قاچاقچیان را از اهداف کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و افزود: همین ناامنی باعث جلوگیری و کنترل قاچاق می شود. فرماندار شهرستان رشتخوار در این جلسه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، گفت: قاچاق کالا ضد اشتغال پایدار است خالقداد عرب افزود: با راه اندازی کارخانه های فولادی و صنعتی در شهرستان و جذب جوانان جویای کار در چند سال آتی این شهرستان محکوم به تحولی عظیم در حوزه اشتغال و رونق اقتصاد است.
فرماندار رشتخواراظهار داشت: جلوگیری از ورود کالای قاچاق هم وظیفه شرعی و با توجه به این که جبهه حساس اقتصاد در دست بازاریان و کسبه زحمتکش است ما نسبت به تولیدات داخلی و جوانان جویای کار باید تعهد و تعصب داشته باشیم..

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی امیر فخریان اظهار کرد: پارسال ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۸۳ میلیون دلار از خراسان رضوی به پاکستان صادر شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به پاکستان افزود: این کالاهای صادراتی از نظر وزن ۲۴ درصد و از نظر ارزش ۲۰ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از خراسان رضوی به پاکستان در این مدت گچ، کولرهای آبی، کف پوش‌های غیر مخملی باف، کاشی و سرامیک، صنایع غذایی تبدیلی، پسته، مصنوعات آهنی و فولادی، لوازم خانگی، مخمرها و یک سری اقلام معدنی بوده است.

امیر فخریان گفت: به دلیل شرایط اقلیمی دو منطقه مزبور، میوه‌های گرمسیری پاکستان برای خراسان رضوی و میوه‌های سردسیری استان برای پاکستان جذابیت داشته و تبادل می‌شود، لذا این استان و کشور پاکستان در مراودات تجاری تأمین کننده یکدیگر در محصولات کشاورزی هستند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: پارسال ۱۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون دلار از پاکستان به این استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۴۸ درصد و در ارزش ۴۳ درصد کاهش یافت.

وی بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی به خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ موز، برنج، یک سری ماشین آلات و دستگاه‌های صنایع غذایی بوده است.

امیر فخریان اظهار کرد: خراسان رضوی در سه سال گذشته برنامه‌هایی برای توسعه مراودات تجاری با کشور پاکستان از جمله اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های متقابل، برگزاری وبینارها، سلسله همایش‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش بازرگانان داشته که آخرین مورد آن برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های کراچی پاکستان بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: پاکستان یکی از کشورهای تأمین کننده پنبه و برنج در کشورمان بویژه در خراسان رضوی است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر ایران و خراسان رضوی صنایع پایین دست پتروشیمی فعال دارد که محصولات آنها مورد نیاز کشور پاکستان است، انرژی ارزان و برخی مزیت‌های تولید باعث شده که صادرات برخی از کالاها به کشور پاکستان مزیت دار شود.

امیر فخریان ادامه داد: موارد مزیت دار پاکستان برای توسعه تجاری با آن کشور شناسایی شده و با حضور شرکت‌های ایرانی و خراسانی در بازارهای هدف آن کشور و صادرات کالاهایشان به آن زمینه توسعه مراودات تجاری با پاکستان فراهم است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: از سوی دیگر شیعیان پاکستان در طول سال سفر زیادی به مشهد برای زیارت بارگاه منور رضوی دارند و از این رو افزون بر اقتصاد گردشگری این استان، سرمایه گذاران پاکستانی نیز وارد کشور شده و در این بخش سرمایه گذاری کرده اند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مجموع مراودات تجاری استان با کشور پاکستان در زمینه تجاری و گردشگری قابل ملاحظه بوده و می‌توان این استان را یکی از مناطق مزیت دار برای توسعه روابط تجاری با آن کشور در نظر گرفت.

کد خبر 6088018

دیگر خبرها

  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد