Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، مسابقه بین‌المللی نقاشی وینزور و نیوتن با موضوع «پرتره شخصی» یا «چهره نگاری شخصی»، ویژه هنرمندان بالای ۱۶ سال در ایران نیز برگزار می شود.

سیف الله پویاراد مدیر دوسالانه نقاشی «دامون فر» با اعلام خبر فوق گفت: مسابقه وینزور و نیوتن با موضوع «پرتره شخصی» در دو مرحله برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دور اول در گستره داخلی است و هنرمندان تا ۱۵ آبان ماه فرصت دارند آثارشان را ارسال کنند. شورای داوری سه نفره که اسامی شان به زودی اعلام می شوند نفر برتر ایران را انتخاب می کنند و سپس این هنرمند به دفتر مسابقه در لندن معرفی می شود و در گستره بین المللی با نمایندگان سایر کشورها رقابت می کند.

وی ادامه داد: هنرمند برتر در ایران مبلغ ۵۰۰ دلار و موسسه هنری که هنرمند برتر را معرفی کرده باشد مبلغ ۱۰۰۰ دلار برنده محصولات وینزور و نیوتن (رنگ روغن وینتون، آکریلیک گالریا و آبرنگ کاتمن) می شوند اما هنرمند برگزیده نهایی که در سطح بین المللی انتخاب می شود برنده سفر سه روزه به انگلستان (با یک همراه) و دیدار از مجموعه وینزور و نیوتن و گالری های معتبر هنری شهر لندن خواهد شد.

پویا راد بیان کرد: هر شرکت کننده باید تنها یک اثر در سایزهای A۴ یا A۳ را برای بخش مسابقه ارسال کند و مدیوم های اصلی استفاده شده در اثر هنری باید از گالریا، وینتون و کاتمن باشد البته برای اجرای برخی از افکت ها می توان از محصولات دیگری نیز استفاده کرد.

این مدیر هنری خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین این مسابقه هر هنرمند باید به همراه اثر، متنی را نیز به دبیرخانه ارسال کند. این متن نوشتاری از اهمیتی برابر با خود اثر هنری برخوردار است که در داوری نهایی، داوران نیمی به متن و نیمی به اثر امتیاز خواهند داد. این متن شامل رزومه و نیز بیانیه تایپ شده (۱۰۰ تا ۲۰۰ کلمه) هنرمند است که به روشنی بیانگر فرم شکل گیری و معنای اثر است و در عین حال بیان کننده خواسته ها، نیازها و آرزوهای هنرمند در زمینه رشته و کارش است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران

حسین ایزدی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت:استاد عباس نجفی، گنجینه زنده بشری و هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع‌ دستی در رشته آهنگری سنتی درگذشت.

او افزود: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.

ایزدی با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در جلنگری، گفت: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.

او، آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و افزود: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد

مرحوم عباس نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • مقایسه کیفیت عکس پرتره آیفون 15 پرو مکس با سامسونگ اس 24 اولترا (عکس)
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • هنرمندی که در ونیز حضور ندارد/ کودکان و مادران غزه در قاب هنرمند