Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرس دانشگاه پیام‌نور و کارشناس ارشد اقتصاد گفت: خندق اقتصادی به معنی مزیت رقابتی بلندمدت است که به شرکت امکان می‌دهد در بلند مدت سود قابل توجهی را کسب کند.

«یاشا سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: خندق اقتصادی به معنی مزیتی رقابتی بلندمدت است که به شرکت امکان می‌دهد در بلندمدت سود قابل توجهی را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روشن است که شرکت‌های دارای خندق گسترده، برای خود و سهام‌داران‌شان در بلندمدت ایجاد ارزش می‌کنند که سهام‌داران باید بر روی چنین شرکت‌هایی متمرکز شوند.

این کارشناس اقتصادی، خاطرنشان کرد: این اصطلاح توسط یکی از سرمایه‌گذاران به نام‌آوران بافت ساخته شده است.

وی گفت: شرکت‌هایی که در بلندمدت به سرمایه‌گذاران خود پاداش می‌دهند دارای سود رقابتی پایدار هستند و ارزیابی آن سود به نوعی دفاع یا حصار رقابتی است که شرکت می‌تواند در صنعت خود برای خودش بسازد.

سلیمانی یادآور شد: باید توجه داشت که خندق‌ها از نقطه‌نظر سرمایه‌گذاری اهمیت دارند، چون هر زمان که شرکتی با ایجاد محصول جدیدی می‌کوشد از طریق تولید محصول یا خدمت مشابه و چه بسا بهتر، از آن فرصت برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: اساس نظریه‌های اقتصادی در بازار کاملاً رقابتی، رقبا با ورود به بازار، سرانجام هرگونه سود مازاد واحد تجاری موفق را از میان می‌برد به عبارت دیگر، رقابت، رشد شدید و کسب سود فراوان در دوره طولانی را برای شرکت‌ها دشوار می‌کند، چون هر مزیتی در معرض ریسک است قدرت و ثبات خندق اقتصادی یک شرکت تعیین‌کننده توان آن شرکت برای جلوگیری از تحلیل بردن سود یا صدمه زدن به فعالی تجاری توسط رقبا است.

این کارشناس اقتصادی در رابطه با روش ساخت یک خندق اقتصادی، یادآور شد: یک شرکت می‌تواند به چندین روش در صنعت خود یک مزیت رقابتی پایدار ایجاد کند که معیارهای کیفی که معمولاً برای ارزیابی خندق اقتصادی یک شرکت استفاده می‌شود که می‌توان به ایجاد تفاوت واقعی در محصول، کاهش هزینه و پیشرو بودن در میان شرکت‌های کم‌هزینه، نگه‌داشتن مشتری از طریق از طریق افزایش هزینه جابه‌جایی و نیز ممانعت از ورود رقبا از طریق ایجاد موانع ایجاد موانع بزرگ در راه ورود یا موفقیت آنان، اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد

میانگین بارش سال‌ زراعی جاری در سیستان و بلوچستان از سوی مدیرکل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: میزان بارش از ابتدای سال زراعی در استان تاکنون ۱۲۱.۸ میلی‌متر بود که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت این دوره است، همچنین میانگین بارش بلندمدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی‌متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلندمدت سال زراعی مشابه افزایش پیدا کرده است.

وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب‌شرق کشور و استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی بوده است، گفت: این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش دهند، همچنین با توجه به ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.

وی ادامه داد: میانگین دمای استان تا خرداد ۰.۵ تا ۱ درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه‌خرداد تا شهریور در نیمه‌شمالی استان ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در نیمه‌جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

حیدری میانگین دمای استان سیستان و بلوچستان را از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلندمدت مشابه خبر داد.

کد خبر 749355

دیگر خبرها

  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند