Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین سالگرد شهدای وحدت، خدمت و امنیت در شهرستان سرباز در حال برگزاری است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این یادواره ، باحضور سردار معروفی فرمانده سپاه سلمان استان، فرج الله شوشتری فرزند گرامی شهید سردار نورعلی شوشتری، با حضور معتمدین، ریش سفیدان و خانواده معظم شهدا در مجتمع ارشاد شهرستان سرباز در حال برگزاریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانلود دانلود

به یاد فرمانده وحدت و همدلی شهید نورعلی شوشتری درسالروز شهادتش

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپل‌ذهاب هشتمین شهر باستانی جهان

نادر رحیمی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرپل‌ذهاب با بیان اینکه سرپل‌ذهاب در زمان باستان نام‌هایی همچون پاتیر، کالمانو و حلوان داشته، گفت : یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی در این شهرستان کتیبه آنو با نی نی متعلق به حدود ۴۸۰۰ سال قبل است. 

وی افزود: آنوبا نی نی یکی از قدیمی‌ترین سنگ نگاره‌ها و سنگ نوشته‌های جهان مربوط به یکی از پادشاهان لولوبی به همین نام است که در سنگ نگاره آن تصویر الهه نشاط و عشق را به همراه شاه لولوبی و ۹ اسیر جنگی نشان می‌دهد. 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سرپلذهاب با بیان اینکه سنگ نوشته آنو با نی نی هم به خط میخی اکدی نوشته شده، عنوان کرد: در بخشی از این متن عنوان شده کسانی که قصد دارند این کتیبه را محو کنند به نفرین خدایان گرفتار شوند. 

وی خاطرنشان کرد: کتیبه آنو با نی نی در ارتفاع حدود ۱۵ متری از سطح زمین قرار گرفته و در جنگ تحمیلی هم بخش‌هایی از آن براثر حملات هوایی عراق تخریب شده است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سرپل‌ذهاب از تاق‌گرا هم به عنوان یکی دیگر از آثار تاریخی این شهرستان نام برد و گفت: این بنای سنگی در گردنه پاتاق واقع شده و هنوز مشخص نیست که دقیقا متعلق به چه دوره‌ای بوده و چه کاربردی داشته است. 

وی ادامه داد: عده‌ای آن را یادمانی برای یک پیروزی می‌دانند، برخی دیگر هم یادگار احداث راه کاروانرو، عده‌ای هم پاسگاه مرزی و برخی هم آن را توقفگاه موکب پادشاهان در گذشته می‌خوانند. 

به گفته این مسئول، این اثر احتمالا متعلق به دوره اشکانی و یا ساسانی باشد. 

وی در ادامه از دکان داود یا گوردخمه داود هم به عنوان یکی دیگر از آثار تاریخی مهم این شهرستان نام برد و گفت: مردم محلی این بنای تاریخی را که «که‌ل داود» یا «داود که‌و سوار» می‌نامند و برای آن تقدس خاصی قائل هستند. 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه این بنای تاریخی احتمالا محل دفن پدربزرگ کوروش کبیر است، عنوان کرد: عده‌ای بر این باورند که این گوردخمه مقبره ایشتوویگو چهارمین و آخرین پادشاه ماد است که به دست نوه دختریش یعنی کوروش کبیر از سلطنت برکنار شد و اینگونه حکومت ۱۲۸ ساله ماد‌ها به پایان رسید. 

وی اضافه کرد: در نقش و نگاره‌های اطراف این گوردخمه تصویری دیده می‌شود که عده‌ای معتقدند نقش کوروش است که در حال طلبیدن آمرزش برای پدربزرگ خود است. 

رحیمی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان سرپل‌ذهاب یک بسته کامل گردشگری وجود دارد، عنوان کرد: علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی منحصربفردی هم همچون آبشار پیران در این شهرستان وجود دارد. 

وی تاکید کرد: آبشار پیران با ارتفاع حدود ۱۵۰ متر بلندترین آبشار پلکانی ایران به شمار می‌رود و هرساله گردشگران زیادی از زیبایی‌های این آبشار و روستا‌های جذاب اطراف آن همچون پیران و ژالگه بازدید می‌کنند. 

به گفته رئیس میراث فرهنگی شهرستان سرپل‌ذهاب، پس از تخریب مسیر دسترسی به این آبشار در زلزله بزرگ ۱۳۹۶ بخش زیادی از آن بازسازی شده و تنها حدود ۴۰۰ متر از مسیر باقی مانده که باید بازسازی شود. 

وی در ادامه از سراب قره بلاغ به عنوان تنها رویشگاه گل نیلوفر زرد در منطقه غرب استان، سراب‌های ماراب، سراب گرم، دشت‌های ذهاب، قلعه شاهین، بشیوه و منطقه جنگلی و بکر بزمیرآباد هم به عنوان دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان نام برد. 

رحیمی در ادامه گفت: برای کسانی هم که به گردشگری دفاع مقدس علاقه دارند، بازدید از یادمان شهید شیرودی در روستای زرین جوب، یادمان شهدای بازی دراز و پادگان ابوذر به عنوان دو کوهه غرب کشور در ایام نوروز توصیه می‌شود. 

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت گردشگری مذهبی نیز هست، عنوان کرد: بقعه احمدبن اسحاق از راویان شیعه قرن سوم که محضر چهار امام را درک کرد، نیز هرساله در ایام نوروز پذیرای گردشگران زیادی است. 

رئیس میراث فرهنگی سرپل‌ذهاب در پایان ضمن دعوت از مردم ایران برای سفر به این شهرستان، از فراهم کردن زمینه اسکان برای میهمانان و مسافران نوروزی با وجود دو اقامتگاه بوم گردی در روستا‌های قراویز و پیران و ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نصب تابلو و عکس شهدای رسانه نهاوند در بلوار خبرنگار نهاوند
  • از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی تا دستگیری سارقان با بیش از ۴۰ فقره سرقت در فارس
  • شهادت یک سرباز در مرز سیستان و بلوچستان
  • دیدار سردار رادان با خانواده شهید محمدرضا جمالی‌
  • سرپل‌ذهاب هشتمین شهر باستانی جهان
  • لیست مراکز مورد نیاز زائران در اطراف حرم مطهر رضوی در ایام نوروز + آدرس
  • بازداشت ۱۸۹ متهم در طرح ارتقای امنیت آبادان
  • استان تهران در تکاپوی برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید
  • درگذشت پدر شهیدان «یوسف زاده»
  • شهرداری‌های دیلم برای خدمت رسانی به مسافران تلاش کنند