Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@22:32:00 GMT

آمار طلاق در همدان رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۳۷۲۸

آمار طلاق در همدان رو به کاهش است

محمود علیپور روز سه شنبه در شورای راهبردی جمعیت استان همدان با بیان اینکه یک هزار و 914 واقعه طلاق در نیمه نخست امسال در این استان ثبت شده است اضافه کرد: نسبت ازدواج به طلاق پنج است یعنی از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود و آمار طلاق در نیمه دوم سال بیشتر است.
وی با ذکر اینکه روند کاهشی طلاق از سال گذشته آغاز شده اظهارکرد: نسبت ازدواج به طلاق از سال 80 تا 95 در حال نوسان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: 165 هزار واقعه ولادت و 57 هزار واقعه فوت از سال 90 تا 95 ثبت شده که با وجود تفاضل 108 هزار نفری بین موالید و مرگ و میر ولی کاهش آمار جمعیت در همدان محسوس است.
علیپور افزود: طبق آمار سرشماری نفوس مسکن سال 95 حدود 74 درصد جمعیت کشور شهری و مابقی روستانشین هستند ولی این آمار در استان همدان 63.1 درصد شهرنشین را شامل می شود که در این ارتباط همدان رتبه 23 کشور را دارد.
وی با ذکر اینکه همدان جوانترین جمعیت کشور را دارد اضافه کرد: متناسب با تعریف گروه سنی جامعه فعال می توان عنوان کرد که هم اینک 70.1 درصد جمعیت همدان جوان هستند.
مدیرکل ثبت احوال استان همدان بیان کرد: در 6 ماهه سال جاری 16 هزار و 373 واقعه ولادت در این استان ثبت شده که نسبت به زمان مشابه یک هزار و 200 نفر کاهش داشته است.
علیپور افزود: هشت هزار و 457 نفر معادل 51.6 درصد نوزادان متولد شده در سال جاری پسر و هفت هزار و 916 نفر از نوزدان دختر هستند.
به گزارش ایرنا وی ادامه داد: طبق آمارهای موجود به طور متوسط هر چهار ساعت یک نوزاد در استان همدان متولد می شود.
وی با ذکر اینکه نرخ شهرنشینی در این استان رو به افزایش است بیان کرد: آمار ولادت در شهرها 4.9 درصد و روستایی 14 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: آمار ولادت در شهرهای فامنین و قهاوند رشد مثبت داشته ولی در مابقی شهرستانها این آمار منفی است و همدان با 10.8 و نهاوند با 10 درصد رشد منفی بیشترین میزان کاهش موالید را دارند.
مدیرکل ثبت احوال همدان ادامه داد: آمار ولادت بر حسب سن مادران نشان می دهد که سن ازدواج افزایش داشته و مادران بین 25 تا 29 سال با 30 درصد بیشترین سهم را در این زمینه دارند.
علیپور گفت: سهم زنان بالای 30 سال در باروری 41.4 درصد در سال 95 بود که در نیمه نخست امسال به حدود 41.6 درصد رسید.
استان همدان با یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر جمعیت 2.2 درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: زهرا پیرنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی

به گزارش همشهری، این نهاد بین‌المللی مبنای فقر مطلق را بر پایه درآمد روزانه ۲.۱۵دلار برای هر نفر و البته براساس شاخص برابری قدرت خرید به ‌قیمت ثابت سال۲۰۱۷ تعریف کرده و این رقم حداقل مبلغی است که یک نفر برای تأمین نیازهای ضروری زندگی خود به آن نیاز دارد.

این گزارش می‌افزاید: پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، نسبت جمعیت درگیر فقر مطلق به کل جمعیت کشور ۸ دهم درصد بوده که در سال ۲۰۲۱‌، ۷دهم درصد و در سال ۲۰۲۲هم ۵دهم درصد بهبود یافته است. با این حساب، فقر مطلق در ایران طی ۲سال متوالی کاهشی بوده و نسبت جمعیت دارای فقر مطلق به کل جمعیت طی این مدت مجموعا ۳۷درصد کمتر از سال ۲۰۲۰یعنی سال آخر فعالیت دولت قبل بوده است. نرخ ۵دهم درصدی فقر مطلق در ایران کمترین نرخ ثبت‌شده برای این شاخص طی ۵سال گذشته است.

گفتنی است سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، اسفند سال۱۴۰۰ با بیان اینکه «اگرچه اقدامات و اصلاحات ساختاری و بلندمدت برای رفع فقر و بی‌عدالتی نسبت به رسیدگی به فقرا تقدم دارد، اما نباید باعث غفلت از سرعت رسیدگی به نیازمندان شود» تأکید کرده بود دولت، امکانات کافی برای ریشه‌کن کردن فقر مطلق را دارد و با کار جهادی و برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم‌به نتیجه‌برسیم.‌

کد خبر 846377 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها فقر بانک جهانی اقتصاد

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال