Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:51:57 GMT

حفاران غیرمجاز اشیاء تاریخی در قم دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۳۷۶۵

حفاران غیرمجاز اشیاء تاریخی در قم دستگیر شدند

قم - فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم گفت: افرادی که قصد حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای تاریخی در روستای سیرو از توابع بخش کهک را داشتند دستگیر شدند.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم، سرهنگ بهروز ایزدی گفت: بر اساس گزارش واصله از دوستداران میراث فرهنگی با یگان حفاظت میراث فرهنگی، سه حفار غیرمجاز در روستای سیرو در استان قم دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با حضور در موقعیت فوق و ضمن رعایت شئونات قانونی و اخلاقی با ورود به منزل دو مورد حفاری به عمق ۷ و ۱۵ متر مشاهده کردند. که ضمن اخطار، دو حفار را دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: این دو حفار، یکی نفر خانم و یک نفر مرد، غیر بومی و هر دو ساکن تهران بودند، روز بعد از حادثه نیز با دستور مقام قضایی، صاحب خانه که از افراد بومی بود دستگیر شد.

وی افزود: سه متهم دستگیرشده برای انجام اقدامات قانونی و تشکیل پرونده قضایی به کلانتری کهک هدایت شدند.

سرهنگ ایزدی گفت: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در جریان اجرای این عملیات و بررسی صحنه جرم، ادوات حفاری شامل ‌بیل، کلنگ و یک دستگاه هیلتی برقی... کشف کردند.

وی در پایان از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث‌فرهنگی استان، گزارش هرگونه اقدام مشکوک و مشاهده جرائم علیه میراث فرهنگی را با شماره‌های ۳۷۲۱۲۲۸۰ و ۳۷۲۱۳۶۶۰ به فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم اطلاع دهند یا با تلفن ۱۱۰ ناجا تماس حاصل نمایند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

سرهنگ زینالی گفت: در جریان بازرسی عوامل فرماندهی انتظامی مراغه از منزلی شخصی در روستای  گل‌تپه علاوه بر یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه تاریخی چند قلم اشیای تاریخی نیز کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از کشف اشیای تاریخی عوامل یگان حفاظت شهرستان مراغه بلافاصله در محل حاضر شده و طی تفحص یک عدد مجسمه سفالی، مجسمه فلزی تاریخی، کتیبه گچی نقوش‌دار و یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی را کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

سرهنگ زینالی گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت