Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:41:31 GMT

ثبت‌نام یک میلیون نفر از یزدی‌ها در سامانه سیب

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۳۸۳۸

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، با اشاره به این‌که پرونده الکترونیک سلامت به منظور یکپارچه سازی اطلاعات سلامت افراد جامعه تشکیل شده است، گفت: تاکنون یک میلیون و 130 هزار نفر از جمعیت استان در سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی ثبت‌نام شدند .

دکتر«مسعود شریفی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که یکی از بخش‌های طرح تحول سلامت، ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای کلیه افراد جامعه است، اظهارکرد: این پرونده به منظور یکپارچه سازی اطلاعات سلامت افراد جامعه تشکیل شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که پرونده الکترونیک سلامت به ما کمک می‌کند تا برنامه سلامت را خوب پیش ببریم، افزود: به کمک این پرونده سوابق سلامت فرد به صورت الکترونیک بین مراکز مختلف سلامت و پزشکی پخش می‌شود .

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، تصریح کرد: فردی که سوابق او در خانه بهداشت ثبت شده، هنگامی که به بیمارستان مراجعه می‌کند که یک خدمت دریافت کند، آن مرکز تخصصی نیز بتواند از سوابق سلامت او استفاده کند .

وی در ادامه گفت: در همین راستا سامانه سیب به اختصار سامانه یکپارچه بهداشت از اسفند 1394 در حوزه بهداشت در استان یزد شروع به کار کرد .

شریفی با اشاره به این‌که در سامانه سیب برای هر فرد ساکن در استان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می‌شود خاطرنشان کرد: مشخصات افراد در این سامانه ثبت می‌شود تا هنگامی که به واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی مراجعه کردند، خدمات بهداشتی دریافتی ثبت گردد .

وی با بیان این‌که براساس سرشماری نفوس و مسکن از یک میلیون و 138 هزار نفری جمعیت استان، بالغ بر یک میلیون و 130 هزار نفردر سامانه سیب ثبت نام شدند، افزود: حدود 60 درصد از جمعیت ثبت نام شده، حداقل یک بار برای دریافت خدمات به واحدهای بهداشتی مراجعه کردند .

شریفی در ادامه با اشاره به این‌که پرونده الکترونیک سلامت در کلیه واحدهای بهداشتی استان استفاده می‌شود، گفت: یکی از اقداماتی که اخیرا انجام می‌شود اتصال سامانه سیب به سامانه HIS است تا ارجاعات بیمارانی که به مراکز تخصصی فرستاده می‌شوند به صورت الکترونیک انجام شود .

این مقام مسئول در پایان گفت: این ارجاعات الکترونیک باعث می‌شود تا پزشک معالج سوابق پزشکی فرد را بداند و توصیه‌هایی که پزشک متخصص می‌کند بازخورد پیدا کند به سطح روستا و پزشک روستا نیز در جریان روند معالجه قرار گیرد .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت: طی یکسال اخیر در رابطه با قاچاق کالا و ارز ۵ هزار و ٣٠٧ فقره پرونده دردادسرا‌های سراسر استان تشکیل شده است و در این رابطه ۵ هزار ٩٣۶ متهم دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مهدی بخشی در جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان برخورد با اراذل و اوباش و عواملی که باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌شوند را از اولویت‌های کاری دادستانی اعلام کرد و بیان داشت: طی یک سال اخیر علاوه بر تشکیل بانک اطلاعات اراذل و اوباش، با اقدامات نهاد‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعداد ۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه دار در سطح استان شناسایی و دستگیر شده اند. 

دادستان کرمان اعلام کرد: طبق اعلام رسمی دادستانی کل کشور، کرمان جزء استان‌های برتر در خصوص نحوه تعیین اموال توقیفی از قاچاقچیان و رسیدگی به پرونده‌های قضائی مرتکبین جرایم موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر است. 

 او خاطرنشان ساخت:طی یکسال گذشته بیش از ٢۶٨ هزار و ٨۶ فقره پرونده در دادسرا‌های سراسر استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر آن قضات و کارکنان دادسرا‌ها ١٢ درصد بیشتر پرونده مختومه کرده اند.

 

*صدور بیش از ١٠۵ هزار گواهی سوء پیشینه در کرمان

بخشی افزود: طی یکسال گذشته ١٠۵ هزار و ٨١١ فقره گواهی سوء پیشینه در دادسرا‌های سراسر استان صادر شده است که شاهد افزایش ٢٣ درصدی صدور گواهی سوء پیشینه در ١٢ ماه سال ١۴٠٢ نسبت به زمان مشابه در سال ١۴٠١ هستیم.

وی اعلام کرد: در راستای حرکت به سمت قوه قضاییه هوشمند و تمام الکترونیک در سال گذشته بیش از ۵٧٠ هزار و ۴١٨ فقره اوراق قضایی در دادسرا‌های استان به صورت الکترونیک ابلاغ شده است که شاهد افزایش ابلاغ‌های الکترونیک از ٩۴ درصد به ٩۵ درصد بوده ایم. 

او در رابطه با ارتباط الکترونیک مجموعه دادستانی با زندان گفت: بیش از ٩٠ درصد دادرسی‌ها در دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان با زندان بصورت ارتباط الکترونیک می‌باشد و این امر از اعزام حضوری مددجویان به زندان‌ها جلوگیری کرده است.

 

*افزایش قابل توجه مصادیق کیفرخواست شفاهی در دادسرای کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از افزایش قابل توجه مصادیق کیفرخواست شفاهی در دادسرای کرمان نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد. 

وی با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر موارد کیفرخواست شفاهی در این حوزه قضایی بیان کرد: در مواردی که قانون اجازه داده و شرایط ایجاب می‌کند، از کیفرخواست شفاهی استفاده می‌کنند که افزایش ۵١ درصدی دادسرا‌های کل استان و ٢١٨ درصدی دادسرای شهرستان کرمان نسبت به زمان مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با کل سال گذشته روند افزایش قابل ملاحظه‌ای را نمایش می‌دهد و قطعا به این نیز اکتفا نخواهیم کرد و منتظر اقدامات بهتر و بیشتری در این ابعاد خواهیم بود.

مهدی بخشی کیفرخواست شفاهی را در راستای کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی‌های کیفری دانست و عنوان داشت: مهمترین مصداق دادرسی بدون کیفرخواست را باید در کیفرخواست شفاهی جست‌وجو کرد و استفاده از این ظرفیت می‌تواند در رفع اطاله دادرسی و تعیین تکلیف وضعیت پرونده‌های قضایی در کمترین زمان ممکن مؤثر باشد.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • کدام بیمارستان‌ها به سامانه نوبت دهی الکترونیک متصل نیستند
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • اختلاف نظر پزشکان و بیمه‌ها بر سر نسخه الکترونیک/ نسخه‌های کاغذی دوباره استفاده می‌شود؟
  • فیلم| برای نخستین بار؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد
  • برای نخستین بار ؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد + فیلم