Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: نمایشگاه آثار کاریکاتور با موضوع خلیج فارس، جوابیه هنری به ادعای موهوم ترامپ است و ما از همه ظرفیت ها برای رساندن پیام خود استفاده می کنیم.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از حوزه هنری، سید مسعود شجاعی طباطبایی در افتتاحیه نمایشگاه نمایشگاه آثار کاریکاتور با موضوع خلیج فارس با بیان اینکه صحبت‌های ترامپ و استفاده از واژه‌ای مجعول به جای عنوان تاریخی و رسمی خلیج فارس باعث ایجاد انسجام جدی‌تر بین هنرمندان شد، اظهار کرد: این خطای ترامپ باعث شد هنرمندان ایرانی فارغ از هر جناح و مبانی سیاسی، علاقه مندی خود به مشارکت در کارهایی که نفرت از ایده های ترامپی را نشان می دهند به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این نمایشگاه جوابیه هنری است به ادعای موهوم آقای ترامپ که می‌توان گفت بیش از اینکه نقش رئیس جمهوری را بازی کند، نقش یک دلال را بازی می‌کند و در قالب این آثار هم می‌بینیم که بیشترین توجه ترامپ به کشورهای عربی است و فضا را به سمتی می‌ برد که کاسبی خود را انجام دهد.
شجاعی طباطبایی ادامه داد: بخشی از کاریکاتورهای به نمایش درآمده در نمایشگاه خلیج فارس، قدیمی و تعداد زیادی نیز از آثار جدید است که هر کدام از هنرمندان کاریکاتوریست، این اتفاق را از زاویه دید خود به نقد و چالش کشیده‌اند.
وی با یادآوری اینکه تصمیم و اجرای نمایشگاه کاریکاتور خلیج فارس طی 2 روز شکل گرفت، عنوان کرد: برای تشکیل این نمایشگاه، قدردان دوستان و کاریکاتوریست های خوب کشور هستیم، بیشتر آثار رسیده طی این دو روز از شهرستان‌های کشور بود و هنرمندان جوان و مستعد این آثار را خلق کردند و برخی تا نزدیک صبح بر روی آثارشان کار کردند و برای ما ارسال کردند.
مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری خاطرنشان کرد: کاریکاتور، زبانی است که خیلی ساده می‌تواند اتفاقی را به چالش بکشد و می‌توان گفت واکنش سریع در حوزه تصویر است و خوشبختانه موضوع ترامپ و استفاده از واژه‌ای مجعول به جای عنوان تاریخی و رسمی خلیج فارس با استقبال خوب کاریکاتوریست‌ها مواجه شد و اکنون نیز هنرمندان تعداد زیادی اثر فرستادند و علاقه‌مندند که آثارشان در نمایشگاه ارائه شود.
وی اظهار داشت: با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، آثار این نمایشگاه در بیلبوردها و فضاهای تبلیغات شهری تهران به نمایش عمومی گذاشته می‌شود و خیلی از مراکز استانی حوزه هنری و دیگر ارگان‌های فرهنگی کشور نیز تقاضا کردند که این آثار برایشان فرستاده شود و قرار است این مجموعه در اختیار خبرگزاری‌ها و سایت‌های رسمی کشور قرار داده ‌شود تا بازتاب بهتری از این حرکت داشته باشیم.
شجاعی طباطبایی گفت: قالب آثار کاریکاتورها بدون شرح است، هر چند کارتون هایی هم وجود دارد و از آنجا که مردم ما هنوز با کاریکاتورهای گل آقایی خاطره خوبی دارند ما هم دست هنرمندان را برای خلق و ارائه اثر باز گذاشتیم.
وی با اشاره به انتشار آثار این نمایشگاه در فضای بین المللی نیز عنوان کرد: چند اثری که در فضاهای مجازی قرار داده‌ایم، هزاران بار توییت شده است و اگر این آثار را به طور کامل منتشر کنیم، مطمئن هستیم که به شکل جدی و گسترده دیده می‌شود.
نمایشگاه کاریکاتور با موضوع واکنش هنرمندان به استفاده ترامپ از نامی مجعول برای خلیج فارس، با نمایش 55 اثر از هنرمندان کاریکاتوریست از 24مهرماه تا 3 آبان ماه در حوزه هنری برپا است.
رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب گذشته (21 مهرماه) در رونمایی از سیاست جدید خود در قبال جمهوری اسلامی ایران، از واژه مجعول به جای عنوان تاریخی و رسمی «خلیج فارس» استفاده کرد.
اقدام دونالد ترامپ با واکنش شخصیت ها و گروه های مختلف در داخل و خارج کشور به ویژه هنرمندان مواجه شد و بسیاری از آنها با درج پیام های مختلف در صفحه های اجتماعی، بر نام بلند خلیج فارس تاکید کردند.
فراهنگ**9338**1055
خبرنگار:صدیقه بهارلو**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فصلی اوج هنر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، شاعران و هنرمندان استان در این همایش به قرائت شعر‌هایی در زمینه انتفاضه، مقاومت فلسطین و محکومیت جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی پرداختند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به قدردانی از هنرمندان بسیجی فعال در عرصه حجاب، طوفان الاقصی و انتخابات گفت: در این رویداد هنری از هنرمندان فعال در سال ۱۴۰۲، برگزیدگان جشنواره شعر بسیج و هنرمندان برگزیده در جشنواره صنایع دستی بسیج نیز تجلیل به عمل آمد.

سرهنگ دهقان افزود: این رویداد هنری با محوریت انجمن‌های هشتگانه هنری و با حضور جمع زیادی از هنرمندان استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • خطیر:واگذاری استقلال بزرگ‌ترین اتفاق بعد از قهرمانی آسیا بود
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار