Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@21:50:33 GMT

ورود سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۳۹۷۶

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از عصر روز گذشته وارد کشور شده است، گفت: با ورود این سامانه بارشی شمال، شمال غرب، البرز مرکزی و شرق کشور با وزش باد شدید، باران و کاهش محسوس دما مواجه می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور و به‌ویژه استان تهران اظهار کرد: سامانه بارشی و جریانات خنک شمالی که از عصر روز گذشته وارد کشورمان شده، نوار شمالی کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این سامانه بارشی که باعث افزایش ابر، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما، رعد و برق و بارش باران شده تا روز جمعه در غالب نقاط شمالی، مرکزی و حتی شرقی کشور ادامه می‌یابد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: با توجه به بارش شدید باران، استانهای شمالی کشور و سواحل دریای خزر در ساعات آتی با آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها مواجه می‌شوند و کاهش محسوس دما در غالب نقاط شمالی، البرز مرکزی و شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: طی سه روز آتی بخشهایی از شمال، شمال غرب، مرکز، البرز مرکزی و شرق کشور با کاهش دمای چهار تا هشت درجه‌ای مواجه می‌شوند. وی تاکید کرد: خلیج فارس و دریای خزر نیز در سه روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود و اخطاریه‌های لازم هم باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه ورود جریانات شمالی بر روی استان تهران نیز تاثیر گذاشته و ناپایداریها در پایتخت هم ادامه می‌یابد، گفت: جریانات بارشی موجب شده تا استان تهران هم از عصر روز گذشته با افزایش ابر، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما و بارشهای پراکنده باران مواجه شود که این روند در ساعتهای آتی هم ادامه می‌یابد.

وظیفه افزود: وزش باد شدید در استان تهران و برخی مناطق شمالی کشور به شکل طوفان نیست اما باعث گردوخاک در برخی نقاط پایتخت خواهد شد. وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امروز نیز بر اثر وزش باد بسیار شدید، جنوب تهران دچار گردوخاک شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز کاهش پنج درجه‌ای دما در استان تهران ایجاد می‌شود، اظهار کرد: کاهش دما، وزش باد و بارشهای پراکنده در ساعتهای آتی در نقاط مختلف پایتخت ادامه می‌یابد؛ بارشها در ارتفاعات به‌ویژه فیروزکوه به صورت برف خواهد بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور افزود: امروز و فردا سامانه بارشی در استان‌های ساحلی خزر، نواحی مرکزی کشور، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، برخی نقاط جنوب و جنوب غرب کشور فعال خواهد بود و سبب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت خواهد شد.

به گفته وی فعالیت این سامانه بارشی در برخی مناطق مستعد سبب بارش تگرگ نیز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی روز چهارشنبه نیز به جام جم آنلاین گفت: در این روز به تدریج از سمت غرب کشور کاهش ابر را شاهد خواهیم بود. اما این سامانه بارشی در روز پنجشنبه در مناطقی مانند شمال شرق، شرق، جنوب شرق، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور سبب بارش باران خواهد شد.

ضیاییان عنوان کرد: در روز جمعه نیز شهروندان در مناطقی مانند نیمه جنوبی کرمان، شرق هرمزگان و برخی نقاط یزد شاهد بارش باران خواهند بود و به این شکل این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

وی درباره شرایط جوی روز شنبه آینده نیز توضیح داد: در بعد از ظهر این روز شاهد بارش‌های پراکنده‌ای در ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی یادآورشد: تا روز جمعه وزش باد در نیمه شرقی کشور در برخی از ساعات روز تشدید و گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

ضیاییان درباره روند افزایش دمای هوا نیز بیان کرد: از پنجشنبه تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایشی تدریجی دمای هوا را برای غالب مناطق کشور خواهیم داشت.

به گفته وی دریای خزر و خلیج فارس امروز و فردا مواج خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم