Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@14:34:53 GMT

آمار جمعیت اختلالات روانپزشکی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۴۰۰۵

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، گفت: ۲۷ درصد زنان و ۲۳ درصد مردان دچار اختلالات روانپزشکی هستند که باید به این حوزه اهمیت ویژه‌ای داد.
به گزارش مهر، دکتر آرش میراب‌زاده افزود: در این چهار روز ۱۲۷ سخنرانی خواهیم داشت که ۱۸ سخنرانی آن از مقامات پژوهشی ارسال شده و ۸۸ سخنرانی در قالب ۱۳ سمپوزیوم علمی انجام می‌شود و جایزه دکتر داویدیان نیز به سه نفر از رزیدنت‌ها و دو نفر از محققین جوان اعطا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: در این کنگره بر روی کل موضوعات روانپزشکی بحث می‌شود. اختلالات روانی و افسردگی از موارد کلیدی کنگره است زیرا از شیوع بالایی برخوردار است.
میراب‌زاده تصریح کرد: ۲۷.۵ درصد زنان جامعه و حدود ۲۳ درصد مردان دچار اختلالات روانی هستند که نشان از اهمیت ویژه به این حوزه است.
وی ادامه داد: در کشور بیشترین تمرکز روی پیشگیری‌های ثانویه و درمان است در حالی که تأکید ما بر روی پیشگیری اولیه و توجه به آموزش برای جلوگیری از بروز اختلالات روانی است.
دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران خاطرنشان کرد: برای افزایش سواد جامعه می‌بایست فعالیت‌های جدی با محوریت آموزش انجام شود، چرا که بر اساس مطالعات، با ارتقای سواد افراد جامعه، بهداشت روانی ارتقاء یافته و میزان بروز اختلالات روانی کاهش می‌یابد. پسندیدم 0

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • بررسی مهم‌ترین عوامل کاهش آمار موالید
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • مهم ترین عوامل کاهش موالید/ از سبک زندگی تا مشکلات ژنتیکی
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند