Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@21:07:25 GMT

سه شنبه های بدون خودرو، پویشی کم رمق در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۴۰۷۶

سه شنبه های بدون خودرو، پویشی کم رمق در قزوین

به گزارش ایرنا، چند وقتی است که پویش سه شنبه های بدون خودرو در کشور فعالیت خود را با هدف کاهش آلودگی هوا از طریق کم کردن استفاده از خودروهای شخصی و حرکت به سمت استفاده از دوچرخه توسط دوستداران محیط زیست آغاز کرده و این حرکت تقریبا جنبه ملی به خود گرفته و در خیلی از شهرهای کشور از آن استقبال خوبی شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نقش چنین حرکت های ابتکاری و راه اندازی این پویش ها بدون شک با ایجاد فرهنگ سازی در بین شهروندان، کمک زیادی به حفظ محیط زیست و پاکیزگی هوا می کند اما هنوز فاصله زیادی با نقطه مطلوب در این حوزه داریم.
با وجود مطرح شدن این پویش به عنوان یکی از برنامه های شناخته شده و مطرح از سوی دوستداران محیط زیست، سه شنبه های بدون خودرو در قزوین به شکل کم رمق و با استقبال کمرنگ شهروندان روبرو است.

** سه شنبه های بدون خودرو، پویشی خودجوش برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا
مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین در ارتباط با پویش سه شنبه های بدون خودرو گفت: این پویش خودجوش باهدف تلاش برای بهبود کیفیت هوا و کاهش ترافیک در برخی شهرهای کشور از جمله قزوین فعال شده است.
سیاوش شمسی پور افزود: در راستای اجرای برنامه های این پویش، دوستداران محیط زیست در قزوین روزهای سه شنبه رکابزنی کرده و با دوچرخه از میدان میرعماد قزوین به سمت یکی از بوستان ها حرکت می کنند.
وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در این پویش کافی نیست و برای معرفی آن به کمک رسانه ها نیاز داریم، اضافه کرد: به ایجاد چنین پویش های مردمی برای جلب توجه شهروندان به محیط زیست بیش از پیش نیازمندیم.
شمسی پور با اشاره به اینکه امروز بیشتر خودروهای عبوری در خیابان ها را به طور تک سرنشین مشاهده می کنیم، گفت: اگر استفاده از خودرو شخصی کمتر و دوچرخه جایگزین آن شود، علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش ترافیک شاهد حفظ تندرستی شهروندان شاهد و پاکیزگی هوای شهرهای خود خواهیم بود.
وی ادامه داد: استفاده از دوچرخه به جای خودرو در سفرهای درون شهری همچنین با پیشگیری از آلودگی هوا به کاهش بیماری های مردم نیز کمک می کند.
شمسی پور در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری بیشتر سازمان های مردم و رسانه ها بتوان نظر جمع بیشتری از شهروندان قزوینی را به مشارکت در برنامه های پویش سه شنبه های بدون خودرو جلب کرد.

**سه شنبه های بدون خودرو باید به یک حرکت فراگیر تبدیل شود
دبیر هیات دوچرخه سواری استان قزوین نیز با اشاره به فعالیت پویش سه شنبه های بدون خودرو در قزوین، گفت: مهم ترین هدف ما در این پویش کاهش استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین و استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله ورزشی است تا ضمن پیشگیری از آلودگی هوا شاهد ارتقای نشاط و تندرستی شهروندان باشیم.
علی اکبر ژاله افزود: در حال حاضر حرکت خود جوش دوچرخه سواری همزمان با سراسر کشوریک روز در هفته در قزوین از میدان میر عماد به سمت یکی از بوستان ها اجرا می شود که البته تعداد حاضران در این برنامه قابل توجه نیست و باید جمعیت خیلی بیشتری را برای حضور در این برنامه شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه رسانه ها، اداره کل ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و سازمان های مردم نهاد باید شهروندان قزوینی را به حضور در این پویش ترغیب کنند تا شاهد حضور کمرنگ شهروندان در برنامه سه شنبه های بدون خودرو نباشیم، اظهار امیدواری کرد این حرکت فراگیر شود تا جایی که در این روز به جز خودروهای پلیس و امدادی و تاکسی ها خودروی دیگری را در خیابان ها نبینیم.
وی از بی تحرکی به عنوان عامل بسیاری از بیماری ها یاد کرد و گفت: با گسترش فرهنگ استفاده از خودرو به طور خودکار شاهد کاهش بیماری ها و خلوت شدن مراکز درمانی خواهیم بود.
ژاله اضافه کرد: اگر عادت کنیم یک روز درهفته از خودروی شخصی استفاده نکنیم این کار به مرور به یک فرهنگ تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: از مسئولان استان می خواهیم تا جایی که می توانند از چنین طرح هایی استقبال کرده و خود نیز در آنها مشارکت کنند.

**مشکلات دوچرخه سواران قزوینی
دبیر هیات دوچرخه سواری استان قزوین در ادامه به مشکلات دوچرخه سواران در قزوین اشاره کرد و گفت: مسیرهای تعبیه شده برای دوچرخه سواری از ایمنی مناسبی برخوردار نیستند و عابران و موتورسواران در این مسیرها به راحتی تردد می کنند که در این خصوص باید تدبیری اندیشیده شود.
وی در پایان گفت: راه اندازی مسیر ویژه دوچرخه در بیشتر خیابان ها و تدوین رعایت حقوق دوچرخه سواری در حوزه ترافیک شهری از مواردی است که برای آنها پیگیری کرده ایم اما هنوز پاسخ مناسبی از سوی دست اندرکاران نگرفته ایم و به نظر می رسد در این خصوص باید مسئولان استانی ورود پیدا کرده و از ما حمایت کنند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان تخریب خودرو‌های شهروندان در علی‌آبادکتول

فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول از دستگیری عاملان تخریب خودرو‌های شهروندان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: ماموران بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند و مشخص شد ۳ نفر جوان که فاقد تعادل رفتاری بودند اقدام به تخریب شیشه‌های ۴ دستگاه خودروی پارک شده شهروندان کرده که با مشاهده ماموران متواری شدند.

سرهنگ نوروزی با اشاره به اینکه ۲ نفر از متهمان با اشراف اطلاعاتی و شگرد‌های خاص پلیسی دستگیر شدند، گفت: متهمان دستگیر شده دارای سوابق متعدد شرارت بوده که در این راستا با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • آزاد راه قزوین به رشت گذرگاهی پرتردد، اما بدون امکانات + فیلم
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در قزوین
  • محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در قزوین اعلام شد
  • بدون مشارکت و جلب رضایت شهروندان، هیچ خدمتی مؤثر واقع نخواهد شد
  • دستگیری عاملان تخریب خودرو‌های شهروندان در علی‌آبادکتول
  • ثبت‌ نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو رایگان شد
  • ثبت‌نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو، رایگان شد
  • خشم مردم فرانسه از وضع قوانین تردد در زمان برگزاری المپیک
  • ۳۸ درصد خودروهای قزوین آلایندگی دارند
  • «من‌ و سردار، شما همه‌»؛ پویشی برای قدردانی از سردار حاجی زاده