Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا- محققان دانشگاه هارواد موفق به طراحی الگوریتمی شده‌اند که از طریق تلفن هوشمند، نیاز بدن به انسولین بررسی و در زمان مناسب از طریق لوزالمعده مصنوعی برآورده می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از مدیکال ساینس، سازمان غذا و داروی آمریکا سال گذشته اولین پانکراس مصنوعی را برای استفاده عمومی تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری به‌گونه‌ای طراحی شده است که به صورت خودکار انسولین بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 را کنترل کند و در صورت نیاز انسولین تزریق کند.
اکنون محققان دانشگاه هاروارد سیستم پیشرفته‌‌تری طراحی کرده‌اند که به تلفن هوشمند بیمار متصل می‌شود و با فراگیری عادت‌های غذایی بیمار، میزان گلوکز را در محدود سالم نگه می‌دارد.
درمان‌های قبلی دیابت نوع 1 معمولا به این صورت بود که بیمار سطح گلوکز خون خود را کنترل می کند و پمپ انسولین را در حالتی قرار می داد که در زمان های مشخص انسولین تزریق کند.
سیستم پانکراس مصنوعی به‌گونه‌ای است که این دو فرآیند را ترکیب می‌کند. یک کنترل‌کننده گلوکز زیر پوست بیمار قرار می گیرد و علاوه بر پمپ انسولین،‌ به دستگاه این امکان را می دهد که میزان گلوکز خون را کنترل کند.
چندین کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد این سیستم‌های پانکراس مصنوعی در حفظ سطح گلوکز بیمار موفق هستند؛ حذف نیاز بیمار به نظارت مداوم قند خون همواره یک نیاز بوده است. یکی از مهمترین مشکلات این سیستم، تاخیر زمانی بین تزریق انسولین و رسیدن به پیک مورد نیاز گلوکز در جریان خون بوده است که گاهی این فرآیند دو ساعت به طول می‌انجامد. محققان هاروارد برای حل این مشکل از یک الگوریتم استفاده کرده‌اند. این الگوریتم می تواند از چرخه روزانه بیمار یاد بگیرد و انسولین را بر اساس متغیرهای مختلف مانند خواب، غذا و فعالیت های بدنی تنظیم کند. این سیستم به منظور استفاده عمومی نیازمند آزمایش های بیشتر است.
نتایج این مطالعه در نشریه Diabetes Care منتشر شده است.
علمی (6) ** 9259**1440
مترجم: سپیده کاشانی** انتشاؤ: گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگویی رفتار افراد با هوش مصنوعی

سیستم هوش مصنوعی مذکور به عنوان مدل بودجه استنتاج پنهان (L-IBM) مشهور شده است. مولفان پژوهش ادعا می‌کنند L-IBM بهتر از چهارچوب‌های پیشنهادی پیشین قادر به مدلسازی تصمیم گیری انسان است. این سیستم با بررسی رفتارها، اعمال و محدودیت‌های گذشته که به فرایند تفکر یک عامل (انسان یا یک سیستم هوش مصنوعی دیگر) فعالیت می‌کند. داده‌ها یا نتایج به دست آمده پس از ارزیابی استنتاج بودجه نامیده می‌شوند.

به گزارش مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان از L-IBM برای پیش بینی حرکات بازیکنان انسانی درشطرنج استفاده کردند. مولفان پژوهش در این باره نوشته اند: نتایج ما حاکی از آن است که تصمیم گیری انسانی شبه بهینه (suboptimal human decision-making) را می‌توان با نسخه‌های رایانشی محدود الگوریتم‌های جستجوی استاندارد مدلسازی کرد. با انجام این کار به مدل‌های تصمیم گیری انسانی دقیق و همچنین معیار‌های اطلاعاتی ظرفیت استنتاجی آن‌ها دست یافت.

L-IBM برای مدلسازی فرایند تصمیم گیری یک عامل، نخست رفتار‌های فرد و متغیر‌های تاثیرگذاری را تحلیل می‌کند. به بیان دیگر محققان در جستجوی مدلی هستند که عاملان تمایل دارند انجام دهند و هم در وضعیت واقعی مدل مذکور را اجرا می‌کنند.

تحقیق فعلی به محققان کمک می‌کند تا جزییات رفتار انسانی را به برنامه‌های هوش مصنوعی بیاموزند. با این وجود L-IBM هنوز کامل نیست.

دیگر خبرها

  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • چالش داده‌ها در عصر ابزارهای پوشیدنی/ هوش مصنوعی زمین بازی را تغییر می‌دهد
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • پیشگویی رفتار افراد با هوش مصنوعی
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • تنظیم بازار اصفهان با سامانه‌های هوشمند
  • آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده